wie heeft 2e zadel ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 12:41

Ik heb m'n Wintec 500 dressuur , en m'n Torsion-zadel.
Gebruik ze allebei , net waar ik zin in heb.

Torsion voor springen en voor relaxedte buitenritten Lachen

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 13:03

IK heb er ook 2, een Prestige dressuurzadel en een Stubben springzadel. Dat springzadel gebruik ik eigenlijk niet meer, maar je weet nooit hoe het nog eens van pas kan komen, dus verkopen doe ik het niet.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 13:07

Ik ben met een merkloos dressuur zadeltje begonnen, na ja, eigenlijk nog aan het beginnen, maar nu kan ik voor heel weinig een vzh stubben zadeltje krijgen, en ik denk dat ik dat toch doe, kan ik tenminste fatsoenlijk springen, heb ik een extra zadeltje, voor geval van nood enzo, mij lijkt het ideaal..

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 13:13

Ik heb ook 2 zadels liggen, een dressuur en een veelzeidigheid, rijd eigenlijk altijd met mn dressuur, alleen die enkele keer dat ik ga springen pak ik mn veelzeidigheid en vind het ook wel makkelijk om een extra zadel te hebben voor het geval er iets mocht gebeuren met mn dressuur.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 15:30

oeps, ik heb drie zadels: een dressuurzadel, een springzadel en een westernzadel. Ik gebruik ze alledrie. Ongeveer evenveel trouwens. En ik denk erover ook nog een barebackpad aan te schaffen Knipoog

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 16:15

Er zijn toch nogal wat mensen die twee zadels hebben, zeg. Maar goed. Ik behoor ook tot die groep mensen. Ik heb een stubben veelzijdighed richting springen. Die gebruiken we nu om Barley in te rijden en ik gebruik hem als ik ga springen.

Verder heb ik een stubben dressuurzadel. Die ligt momenteel op zolder. maar als Barley goed ingereden is komt die daar wel weer vanaf.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 16:16

Op Tinka ligt een merkloos vzh-zadel en toevallig kon ik voor een zak drop Haha! het oude Stubben dressuurzadel van mijn zus overnemen die prima past. Dus als ik in de bak ga rijden ga ik op dat zadel, ga ik naar buiten dan leg ik het vzh-zadel erop.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 16:37

Cody schreef:
en toevallig kon ik voor een zak drop Haha! het oude Stubben dressuurzadel van mijn zus overnemen die prima past.

DAt moet verrekt goeie drop geweest zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 16:46

ik heb eerst 2 springzadels gehad.
Ik reed toen meerdere springpaarden en dan is dat wel makkelijk.
Toen ik alleen Kawa nog maar reed heb ik 1 springzadel weggedaan.
Zo heb ik een hele tijd rond gehobbeld tot vorig jaar want toen heb ik er een dresuurzadel bij gekocht.
Ik gebruik ze allebei elke week.
Het dressuurzadel zo en in de dresuurles. (en soms als ik een blokje om stap)
Het springzadel in het bos als ik dus echt een buitenrit ga maken en in de les van de rijvereneging omdat we daar ook altijd springles bij hebben.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-02 17:21

nou ik geloof dat ik ondertussen maar zo'n beetje heb besloten m'n wintec niet weg te doen, ik krijg er toch geen drol meer voor dus ach......
alhoewel ik niet geloof dat ik hem vaak ga gebruiken, maar je weet maar nooit of ik opeens nog het lef krijg om echt te gaan springen.....haha

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 17:30

Desiree"]
[quote="Cody schreef:
en toevallig kon ik voor een zak drop Haha! het oude Stubben dressuurzadel van mijn zus overnemen die prima past.

DAt moet verrekt goeie drop geweest zijn!
[/quote]

Of een verrekte slecht zadel Haha!
Kreeg ook al een PB van Piaffe of ik misschien van zus wilde ruilen *LOL*
Het is een oud bruin Stubben dressuurzadel met een scheurtje op het zitvlak en misschien al wel 30 jaar oud, maar zit heerlijk en ligt prima op Tinka.
Dus ik ben er wel happy mee en moet eerlijk bekennen dat de drop nog gekocht moet worden Bloos

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 17:45

Ik heb een passier GG voor normaal gebruik (dressuurzadel) en een heel oud veelzijdigheidszadel voor eventueel springen.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 19:23

ik heb er gewoon eentje, en dat vind ik opzich ook voldoende ik zou geen plaats hebben voor 2 in mijn kastje en ook geen geld eigenlijk om er nog een te kopen.

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 12:53

Zo hé! wat een luxe allemaal, ik heb er één. Een Stübben dressuurzadel.
Wel een fijn zadel, overigens.
Het lijkt me idd wel handig als je zadel opgevuld moet worden oid om een extra/reservezadel te hebben.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 13:01

Ik heb een veelzijdigheid (nijgend naar spring) van JC. Voor alles wat ik niet doe op mijn dressuurzadel. Ik heb er dus 2. Het banketstaaf is dat ik over allebei niet tevreden ben. :S

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 13:02

Banketstaaflige? Hihi. Grappig!

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 09:26

Ja hoor, ik heb 2 zadels. Een dressuurzadel en een Podium (endurance). Ik had in eerste instantie de Podium gekocht en gebruikte die ook in de (dressuur)lessen. Maar omdat mijn paardje nogal rond is en niet uitgesproken veel schoft heeft èn omdat ik niet te strak kan aansingelen omdat meneer anders gaat kreupelen was dat voor de dressuur niet zo'n succes. Zodra ik m'n gewicht iets verlegde ging 't zadel scheef liggen. Uiteindelijk heb ik er dus nog een dressuurzadel bij gekocht. Dus met 't dressuurzadel rij ik in de lessen en met het andere zadel rij ik buiten Lachen

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 11:02

Ik heb nu een vzh zadel te leen en ik zit te dubben tussen een vzh zadel terugkopen of een lekker dressuurzadel te kopen. Ik heb nu nog een leer westernzadel te koop en wil daar een leuk kunststof westernzadeltje voor terugkopen voor buitenritjes.

Dus ook 2 zadels Lachen

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 13:13

Ik heb ook twee zadels. Een dressuurzadel en een veelzijdigheids. Moet zeggen dat ik de vzh nooit gebruik hoor, doe alles met de dressuur.. ook springen Lachen

ieris

Berichten: 1776
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 13:37

ik heb sinds een maandje een nieuw dresuurzasdel gekocht en ik heb er geen spijt van gehad dat ik mijn oude veelzijdigheidszadel heb gehouden
ik gebruik hem nog voor springen en buitenritten

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 13:47

een kadet vz en een wintec dresuur, kadet alleen voor springen, ik gebruik het wel.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 17:14

Ik heb een \Jaquar dressuurzadel, een \kieffer veekzijdig, een Wintec veekzijdig en een Jc veelzijdig. Kieffer past niet op mijn huidige pony en wordt mogelijk ingeruild tegen een JC. Wintec is gebruikt bij het eertse zadelmak maken maar ligt ook neit goed, JC is op proef en daar komt een nieuwe voor Dressuur is van mijn vorige paard en moet over een tijdje op de pony, mits het past, anders.....

Ik weet het. Het is absoluut overdone. Maar Kieffer gaat weg.