tips om paard te vangen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

tips om paard te vangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 08:48

Vorige week is een ruin over de sloot gesprongen naar 2 merries. VAn de eigenaar mocht de ruin wel bij de merries blijven lopen, maar sindsdien kan ik de vos niet meer pakken.De zwarte merrie rij ik wedstrijden mee, en de vos maak ik nu klaar voor wedstrijden. Ik had nooit problemen om die paarden te pakken, ook niet als ze met z'n 10-en in het land stonden. Maar sinds die ruin erbij is, kan ik de vos dus letterlijk vangen. Zonder biks kan ik het vergeten. De zwarte is vreselijk jalours als ik een ander paard aanhaal. Vooral met die ruin, als ik die aai, dan komt de zwarte er direct aan om de ruin weg te meppen. Tja, en die vos...............die denkt bekijk het maar, ik kom niet.

Ik loop nu dus met een emmer biks het land in. De ruin en die zwarte komen direct, gaan elkaar meppen om maar bij het biks te kunnen. Die vos krijg ik uiteindelijk ook op deze manier, maar het is behoorlijk link, ikkan steeds de hoeven en tanden van de zwarte en de ruin ontwijken.

Iemand nog tips? De paarden staan in 2 ha. land, dus opdrijven is ook geen beginnen aan. en ik wil de vos wel rijden, die krijgt geen rust omdat ze niet normaal te pakken is. Het probleem is er dus sinds vorige week, erg vaag, het begon direct zodra die ruin erin liep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 08:53

Tegen de eigenaar zeggen wat het probleem is, en vragen of de ruin toch maar weer in een ander land mag. Is toch immers niet praktisch zo?
Bovendien loop jij steeds tussen de tanden en hoeven door, lijkt me ook geen handig risico.

Lin81

Berichten: 19
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 19:51

Gewoon weer scheiden. Levensgevaarlijk zo.

lottiey
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:08

ja gewoon scheiden, ja of je moet moeilijk doen om eerst die andere 2 naar stal te brengen

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:35

Of een apart stukje afzetten , lok je daar met een schepje biks die 2 zeurpieten in , hek dicht , vosje op je gemakje pakken en later hek weer open.

Ik heb een beetje hetzelfde gezeik nu , Rena kwam altijd naar me toe , niks geen snoepjes nodig....

Maar nu komt elke keer die hork van een Fries irriteren en mijn paardje opjagen als ik haar wil pakken...grrrrrr.

Fries apart , niks aan de hand.

Als ik Rena dan vast heb gaat de Fries gewoon weer los , blijft wel irr achter haar aanlopen maar dat geeft verder niet zo.

Gelukkig alleen dit gemiep en geirriteer als Rena hengstig is.......
zodra het weer over is laat die zwarte haar weer met rust (was het alvast maar weer zo Lachen )

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-02 07:33

Gisteren had ik die knol dus weer zonder problemen. Ik snap er nu niets meer van. Ik hoop dat het probleem zich spontaan heeft opgelost. Een stukje afzetten is ook niet mogelijk. En die vos is ook niet hengstig geweest, dus een verklaring heb ik niet. Maar ik hoop dat het probleem opgelost is. Gisteren was een emmer met biks tot aan het hek genoeg. Emmer laten staan, ruin aaien, zwarte bijt ruin weg en vos kwam naar mij toe.