mijn paarden wegdoen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

mijn paarden wegdoen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 18:06

Ik zit er serieus over na te denken mijn paarden weg te doen.
redenen:
1 het gezeik van anderen over wat ik wel en niet moet doen en hoe goed zij het wel niet weten. Gezeik over wat ik niet goed doe enz. Iedereen moet altijd beter en meer zijn en hebben dan een ander en opscheppen en roddelen kunnen de meesten nog beter dan paardrijden of verzorgen.
De meesten die wel een beetje kunnen rijden voelen zich ver verheven boven andere ruiters.. Boos!
dat is overal waar ik paardenmensen tegenkom zo! (een voordeel is dat de mensen bij ons op stal mog wel meevallen) maar met mn zusje heb ik ook vaak genoeg gezeik over het hoe en wat bij ons op stal.
2 met het rijden wil het niet echt lukken, ik verwacht meer vanmezelf dan dat ik kan, en goede instruktie is ver te zoeken dus of ik ooit nog verder kom dan dit gestuntel is nog maar de vraag.
3 kosten, ok mijn ouders betalen al heel veel, maar behalve aanschaf kosten en kosten voor eten, hoefsmid, DA en stalling verder mag ik alles zelf betalen, is logisch, dat weet ik wel, maar ik heb zo voor mezelf maar weinig te besteden.
4 Ik heb het druk met geld verdienen en school en dus heb ik nog maar weinig tijd over voor mijn paarden.
5 Ik ben snel en ook best vaak ziek en dan heb ik dus weer geen tijd voor mijn paarden. Momenteel heb ik bloedarmoede en ben ik dus vaak moe, maar om weer even op punt 1 terug te komen, niet veel mensen hebben daar begrip voor en vertellen me dat ik lui ben en niet genoeg voor mijn paarden overheb....

Maar het grootste probleem is toch hoe de mensen in de paardenwereld onderling tegen elkaar doen. En daaronder valt dus ook mijn zusje want die kan er ook wat van! Scheve mond
Ik voel me gekwetst door de scherpe opmerkingen die sommige mensen maken over dat ik niet genoeg voor mijn paarden over heb. Of iets anders waar ze van vinden dat ik het verkeerd doe.
Mijn ouders vinden dat ik daar boven moet staan, maar dat kan ik niet, ik trek het me wel degelijk aan, en is dat zo gek?? Als je bepaalde dingen 1000 en 1 keer hoort ga je er toch over nadenken.
En ik kan dus best met paarden overweg, maar ik wil graag iets meer met paarden kunnen bereiken dan alleen maar wat buitenrijden of een beetje rond sloffen in de bak, anders voelt het voor mij alsof ik dat paard tekort doe omdat ik er niet uit kan halen wat er in zit... En ik wil het wel kunnen maar zonder goeie instruktie kom je niet ver. En aangezien mijn ouders geen kilometers gaan rijden alleen maar voor een goeie instrukteur en bovendien ook geen kapitalen daar aan uit gaan geven, en da's ook vrij logisch, maar zo kom ik dus geen stap verder.

En ik weet dus niet meer wat ik moet doen, ik wil mijn paarden niet kwijt, maar aan de andere kant heb je geen gedoe meer met jaloerse krengen en je hebt geen schuldgevoel meer tegenover je paard omdat je m niet op zn best kunt laten zien. maar het is ook egoistisch om je paard om dergelijke reden weg te doen.. toch?


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:09

voor wie heb je die paarden? Voor jezelf, of voor al die anderen die lopen te zeiken?? (weet waar je het over hebt, been there)

prakje
Berichten: 60
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:12

je moet maar denken laat ze maar banketstaaf bij ons zijn er ook je kan het beter zo doen of je kan het beter zus doen maar ja soms heb je er iets aan maar af en toe ben je het zat je moet je paard niet weg doen omdat andere er iets van zeggen laat het je ene oor in gaan en het andere oor weer uit je doet goed als je zelf denkt wat het beste is ene laat ze maar banketstaaf het is jou paard en niet van hun ze zijn gewoon een beetje jaloers nou ja een beetje heel erg denk ik

geniet meer van het leven het is al kort genoeg

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:17

goeie stef, je hebt die paarden nog altijd voor jezelf. En misschien kun je er 1 houden. Want een paar paarden klinkt in mijn oren ook erg duur. 1 paard is makkelijker te verzorgen berijden en te trainen, dan meerdere. Denk je niet dat je ongelooflijk veel spijht krijgt als je zomaar acuut stopt met alles........

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:53

Ja één paard is wel een oplossing misschien. en denk zo, als je al je paarden opgeeft geef je die zeikende persoontjes alleen maar gelijk met het feit dat je niet goed genoeg rijdt enzo. Zo laat je alleen maar zien dat jij he niet red. en je rijdt idd nog altijd voor jezelf...
En als je met één paard doorgaat kun je daar ook meer tijd in steken en zal het misschien daardoor beter gaan.....
Ik snap dat het heel moeilijk is niets aan te trekken van alles..., maar je moet wel bedenken dat je iets heel groots opgeeft (zeker als je meer paarden hebt) en in een soort leeg gat komt... (heb ik nu al een beetje nu ik op kamers zit en alleen maar in het weekend kan rijden (in de week ineens zeeën van tijd)
veel succes met je beslissing!

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:56

Doe met je paard wat jij wilt, andere moet je laten ouwehoeren.
Jij kent je paard en weet wat hij wel en niet kan, en jij doet het op jouw manier.
Zo leer jij nieuwe dingen bij.
Jij ziet echt wel wanneer iets niet en wanneer iets wel kan!

Dus hou je paardjes, die paardjes kunnen er niets aan doen.
en dan zou je ze zomaar weg doen, denk dat je paardjes dan helemaal niet gelukkig zijn. Nu hebben ze een baasje die goed voor ze is.
Niets wegdoen, gewoon verder gaan waar je mee bezig bent.
Voor mij is het hetzelfde.
Mijn paardje wil niet meer naar buiten, van de stal af.. vind het op stal veel leuker.
Dat is dan ook mijn schuld ik zeg ja en amen en denk eigenlijk stik maar.

Dus..
Aan jou de keus, maar ik zou zeggen ga lekker verder waar je mee bezig bent. je paardjes hebben je nodig!

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:58

Ik ken dat gevoel.Ik heb er ook een tijd mee gelopen.Ook omdat ik maar een "recreatieruiter"ben.Die gevoelens heb ik nog steeds.Maar ik besef me wel dat ik me paardjes niet voor een ander heb maar voor me zelf .Ik denk dat als je tijd nood heb dat je dan beter maar 1 paard kan hebben.Ik zou als ik jou was niet stoppen ,want eens paarden altijd paarden.Je gaat het missen.Nou succes met je besluit.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:16

Dat je mensen maar links moet laten liggen is vaak makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik kan me soms ook vreselijk ergeren aan hoe paardenmensen met elkaar omgaan. Het gewone simpele intresse of elkaar iest gunnen is er vaak niet bij. Toch erg jammer omdat we allemaal met dezelfde hobby bezig zijn en dat zijn toch paarden.
En ook ik ben het wel eens zo beu dat ik soms denk dat ik beter kan gaan dammen ofzo.

Heb je al eens gekeken naar een andere stal die wat kleiner is, waar misschien wat meer serieuze of makkelijkere mensen staan.
Mijn ervaring is juist dat het er op een simpele boerderij vaak gemoedelijker aan toe gaat dan op zo'n dure pension stal waar iedereen maar loopt te pronken met zijn of haar fameuse afstammeling.

Tis ook erg jammer dat je zus zo doet, maakt het er niet gemakkelijker op.
Wat beterft je paard te kort komen maak je daar mar geen zorgen om hoor. EEn paard weet niet wat zz dressuur of springen is. Die is blij met zijn eten, een schone box en de dagelijkste beweging onder het zadel. En dan maakt het niet uit of je dan 2 uur een bosrit maakt met een lang teugeltje of dat je een uurtje drssuur aan het trainen bent.
Het belangrijkste is gewoon dat je zelf plezier in je hobby moet hebben.

Dat mensen gaan zeuren dat je niks voor je hobby overhebt zijn ook bij mij aan het verkeerde adres. Maar het is altijd moeilijk om dat aan anderen hun verstand te brengen.

Misschien moet je toch terug stappen op 1 paard en een andere stal zoeken.
Maar geef het niet zo snel op, je paarden zijn tenslotte de enige levende wezens die niet aan je hoofd lopen te zeuren Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

pmarena

Berichten: 47964
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:32

Er zijn eigenlijk 2 problemen :

punt 1 dat gezeik altijd met andere paardenmensen (wie kent het niet Knipoog )
punt 2 dat je het algeheel aardig zat bent , er geen plezier meer in hebt , meer nadelen dan voordelen ziet....

Punt 1 kun je gewoon boven staan , laat ze maar ouwehoeren , als je paardjes echt een fijn leventje hebben dan weet je dat zelf ook wel .
Hebben anderen gelijk , doe je je paardjes te kort , zoek dan een oplossing ervoor .

Bv. 1 paard overhouden lijkt me een heel goed idee , al ken ik je situatie natuurlijk niet Lachen .

Ik ben het niet helemaal met Cowgirl eens , ook ik heb namelijk veel schuldgevoel dat ik mijn paardje te kort doe......

We rijden eigenlijk altijd buiten terwijl we het allebei hard nodig hebben om lekker actief bezig te zijn , eens flink trainen in de bak , goed geconcentreerd longeren , lekker springen , goed loswerken....

Dat kan allemaal niet zonder fijne bak , buiten kun je je paardje niet heerlijk loswerken , je kunt niet heerlijk galopperen wanneer je maar wilt , je kunt geen voltes en allerlei rondingen rijden om lekker los te werken.....vooral daar voel ik me schuldig over , ik ben er niet intensief en afwisselend genoeg mee bezig , en daardoor blijft ze steeds wat te heet....

Daarentegen staat ze hier op een kleine stal , heeft een eigen stukje wei , een hele mooie , ruime , nieuwe stal , en andere paardjes om haar heen.
En het is niet duur , weinig gezeik...

Maar toch hebben we een fijne bak nodig om echt regelmatig een volledige training te rijden waar we voldaan uitkomen...dat ga ik me steeds meer realiseren....

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:49

Ik zou in iig niet om punt 1 me paard weg doen. Je moet gewoon boven die bemoeiende mensen staan en lekker schijt aan hebben. Want iedereen weet altijd alles beter.... irritant.

Play Like A Man, Win Like A Woman!

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 21:19

ik zou dus gewoon echt schijt hebben aan al die zeikende mensen, gewoon niet naar luisteren oren dicht doen, of een grote bek geven.
je hebt die paarden toch voor je zelf en niet voor hun gekocht!

dan dat met je zusje, ik weet niet of je de paarden samen met haar verzorgt, maar je zegt je hebt meerdere paarden, als je nu 2 paarden hebt is dat probleem opgelost dat zit zo: je zusje heeft het ene paard onder haar hoeden en jij het andere paard, je spreekt dus af niet meer met elkaar te bemoeien en zo hoef je de paarden niet te verkopen want voor 1 paard kan je toch wel tijd maken, zoek anders een verzorgster die ook een beetje meebetaald met de kosten!!! succes!

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 21:31

Cowgirl schreef:
Heb je al eens gekeken naar een andere stal die wat kleiner is, waar misschien wat meer serieuze of makkelijkere mensen staan.
Mijn ervaring is juist dat het er op een simpele boerderij vaak gemoedelijker aan toe gaat dan op zo'n dure pension stal waar iedereen maar loopt te pronken met zijn of haar fameuse afstammeling.


Inderdaad, dat is dan ook de reden dat ik weg ben gegaan bij de pensionstal waar ik eerst stond. Ik was nieuw, 'buitenlands' en had een flutknol met een papier die voor hun niet veelzeggend was. Toen ik een ander plekje had, met voor mij veel meer mogelijkheden en dat geen 800 piek p/m kostte, was ik enorm blij. Lekker klein, mensen die voor je klaar staan, behulpzaam. Oprecht blij voor elkaar zijn als er iets goed gaat enz. Misschien dat dat het is? In ieder geval moet je bij jezelf nagaan of je de hobby nog wel leuk vindt. Want ondanks dat ik ook met vervelende mensen te maken heb gehad, zou dat nooit van mijn leven de reden worden dat ik stop. Wat denken ze wel! Dus als jij van binnen echt nog plezier hebt, doe je paarden dan niet weg! Kom op, probeer jezelf te sterken, je bent niet de enige die kampt met dit soort problemen, laat je hobby niet verpesten door een stelletje simpele zielen!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 11:28

Ik heb nu dus een paard en een pony, mijn pony ga ik waarschijnlijk verkopen maar ik weet het nog niet zeker, die pony heb ik toch nu nog een betere band mee dan met mn paard maar da's logisch want die heb ik nog maar een paard maandjes en die pony al 5 jaar.
Naar een andere stal zal moeilijk gaan, want het is onze eigen stal (gelukkig wel een beetje boederij achtig en dus kleinschalig) en wij hebben dus pension klanten waarvoor wij ook nog eens dingen moeten regelen en doen (gelukkig niet al te veel, maar het komt er wel allemaal bij!) Voordeel is dat die mensen verder heel aardig zijn. We hebben momenteel 3 paarden op stalling staan en alle 3 eigenaren kan ik goed mee opschieten. Maar binnenkort komt er weer een meisje bij waarvan ik weet dat die aardig kan opscheppen over wat voor geweldig paard ze zal krijgen want ze zijn nog steeds opzoek naar een paard! En we hebben nu al iemand op stal die nu wel meevalt omdat de rest ook niet zo opschepperig is maar ik ben bang dat als die straks met zn 2en bij ons op stal staan dat dat oorlog wordt, maar goed zover is het nog niet en dat moet ik dus proberen te voorkomen.(maar buiten onze stal om zijn er in de buurt heel veel paarden mensjes die ik ook allemaal vaak tegenkom en wat ik ook niet kan vermijden) Mijn paarden delen is ook geen optie want mn zusje heeft zelf ook 2paarden waarvan een een veulen heeft.
Iig weet ik nog niet wat ik ga doen, waarschijnlijk gaat er wel eentje weg, maar dat zie ik ook nog wel. Eerst maar eens even wat afwachten denk ik.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:21

Geef je paarden niet op vanwege andere mensen.
Wees niet bang voor het meisje dat zo goed kan opscheppen want daar heb jij verder geen boodschap aan.
Denk goed na over je beslissing...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:31

Van anderen moet je je sowieso nooit wat aantrekken. Qua paarden weet een ander het altijd beter, qua job heeft een ander het altijd beter voor elkaar, qua huis woont een ander altijd mooier en qua relatie heeft een ander altijd DE ideale relatie.
Als je je dus echt wat aan wilt trekken van wat anderen vinden, emigreer je het beste richting Himalaya, en trek je in een flinke grot en spreek je nooit geen mens meer.

Dat het qua rijden niet lukt, tja, wat moet je daar nou op zeggen? Waarom rij je? Voor je lol, zoals de meesten hier, of wil je een Anky worden met bijbehorende inkomsten, zorgen en verplichtingen?

Qua kosten: lijkt me logisch dat je er voor moet werken. Als je een oplossing vindt om dat te omzeilen, hoor ik 'm ook graag van je Haha!

Qua ziek en moe: kun je alleen zelf beoordelen. Onthou wel dat je niet elke dag HOEFT te rijden, zie punt 1 qua meningen van anderen *LOL*


Al met al denk ik dat je je veel te veel aantrekt van al die anderen. Paardenvolk is gewoon walchelijk, dat weet iedereen hier want we behoren zelf tot die groep Haha!

Luister eens gewoon naar JE EIGEN HART en zeg dan eens wat je echt wilt....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:50

Ik herken helemaal niets in wat jij beschrijft. IN jouw profiel las ik dat je je pony te koop hebt staan, dus dat is al een begin. het ontlast je namelijk wel een beetje. misschien hou je dan geld over om dat eens te besteden aan echt goede instructie (die zal er toch wel in de buurt zijn?). Wat zijn dat eigenlijk voor dingen die mensen tegen jou zeggen, wat zou jij dan niet goed doen in hun ogen?

De hond is de betere mens

Geppie
Berichten: 25
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 13:02

inderdaad moet jij je paard niet weg doen omdat andere lopen te zeiken.bij mij was het ook het gevaldat iemand loop te zeuren je moet je paard wegdoen want je zal nooit zo ver komen.dat zeiden ze tegen me dochter
mijn dochter die zei ik verkoop mijn paard niet,omdat jullie dressuur doen,en ik hoef dat allemaal niet omdat ik een draver hebt zou die dat nooit kunnen doen dressuur matig lopen
nou staat mijn paard op rust want hij is kreupel van de week kijken we of het over is dan gaan we verder met de training aan de longe.ik luister naar niemand ,er zijn altijd mensen die commentaar hebbenje moet zelf doen wat jou het beste lijkt

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 19:27

het valt mij altijd op dat er 2 soorten paardenmensen zijn:
1) het gezellige type. rijdt op paarden omdat ze gek op dat beest is en rijdt vaak recreatief. praat er graag met andere paarden liefhebbers over, heeft veel voor haar paard over maar gooit er niet zo heel veel geld tegenaan. met deze types klikt het bijna altijd.
2) het "omhooggevallen type", rijdt omdat ze de sport leuk vind en het positieverhogend is, ze kan er mee showen bij anderen. het gaat niet zozzer om het paard, als die niet wil zal ze geen middelen schuwen om hem beter te krijgen, in plaats van zich in het paard te verplaatsen. rijden vooral op kwpn'ers, en andere hoog in het bloed staande paarden. gooit er veel geld tegen aan, meestal gesponsord door pa/vriend/etc.
verlaagt zich liever niet tot de gewone paardenliefhebbers die af en toe rijden en veel over de paarden praten.

herkennen jullie hier iets in?

Percy

Berichten: 12025
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 19:44

Die twee types herken ik wel maar ik ken nog een heleboel andere varianten ook.
Zo zwart/wit zie ik het absoluut niet.

Verder denk ik dat je te veel denkt Volcano. Je denkt dat die ander gaat opscheppen, je denkt dat de ander dan wel mee gaat doen.

Krik je zelfbeeld eens op en accepteer je eigen rijden van jezelf. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je niet hoeft te proberen om te verbeteren. Een ander rijdt misschien beter dan jij, jij leert misschien wel weer beter dan die ander. Als we allemaal even goed zouden zijn waar zouden we dat "goed" zijn dan op kunnen baseren?
Als je er maar plezier in hebt, dat is het allerbelangrijkste. En je eigen plezier kan je niet van de omstandigheden laten afhangen. Dat moet vanuit jezelf komen.

Als jij tevreden bent over jezelf ben je niet alleen minder gevoelig voor opmerkingen van anderen. Anderen zullen ook minder snel behoefte hebben om rotopmerkingen te maken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, Amazonbot, IASCrawler en 12 bezoekers