wat hafje van 5 maanden geven (en doen)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

wat hafje van 5 maanden geven (en doen)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 22:29

mijn haflingertje komt van de week naar huis, maar wat moet ik hem nu voeren en hoeveel? ik neem aan veulenbrok? en ze staan bij ons ook op de wei nu dag en nacht maar over een tijdje alleen overdag en misschien in het begin ook wel.
volgens mij krijgt hij nu geen brokken en hooi
en zal ik hem op stro zetten of op krullen?
de merries krijgen bij ons ook musli mag hij dat ook hebben of nog niet? en wanneer moet of mag hij ander voer hebben? wat de andere ook krijgen.
en kan hij bij de 2 merrie s in de wei lopen? of liever appart?

en nu nog een vraagje
ik heb nu nog maar 2 stallen de 3 e is over een tijdje klaar. maar er zit een afdak onder van 3 meter lang , die is in 2 stukken verdeelt bij iedere stal 1 stuk. ik wil ze snacht s op stal doen maar hoe kan dat het beste met 2 stallen?
1: 1 merrie en het veulen in 1 stal van 3 bij 3 en een stuk onder het afdak van 3 bij 3 er nog bij. en de andere alleen in een stal
2: 1 merrie en het veulen in de stal van 2 bij 3 en een stuk afdak van 5 bij 3
3: of het veulen en 1 merrie op stal wel allebei een aparte stal en dan 1 merrie alleen onder het afdak.

en bij welke kan ik hem dan het beste zetten denken jullie?
ramona: is liever tegen andere paarden en heeft zelf al een veulen gehad , ze trapt net naar andere . maar is pas gedekt

of soraya is brutaler tegen andere paarden en tegen ramona ook, ze trapt gerust naar andere paarden(deed ze bij mona ook) en ze ging ook achter de shet aan zitten jagen toen ze samen onder het afdak stonden Extreme duivel

ikzelf denk bij ramona , maar of dat kan nu ze gedekt is?

nou ik hoop dat jullie iets weten
sorry voor het lange verhaal Lachen


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 07:39

Ik zou de haf lekker dag en nacht buiten laten staan. Het is een winterharde pony. Op welke termijn denk je je stal klaar te hebben dan?
Maar om je merrie en een hengstveulen in een box te stoppen.... Zou ik niet doen....

En voeren, ik krijg strx ook die hengstjes. Ik ga ze enkel hooi voeren. (En misschien als het nodig blijkt te zijn, ook brok) Ze doen nog niks en eten tot nu toe ook enkel gras.....

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 11:57

ik zou hem ook op het land zetten en als eht mogelijk is een leeftijdsgenoten er bij dan wordt ie ook og een beetje opgevoed wat hij weet nu niet hoe hij zich in een groep moet gedragen en aan het gras heeft ie wel genoeg en dan misschien bij voeren met kuil of hooi als het gras te weinig wordt. Op stal zal ik ook enkel kuil of hooi voeren


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, GrapeshotBot, MarjanB, Miran, Paardengek81 en 127 bezoekers