Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Maya schreef:Tot slot heb je nog luzerne (of lucerne, in de VS + Cannada ook vaak bekend als alfalfa). Dit is geen gras, maar het valt meer onder de klaverachtigen. Luzerne is erg krachtig en wordt meestal gehakseld en gedroogd. Voordeel is dat het vaak stofvrij is en erg krachtig krachtvoer (sterker dan de hooisoorten). Ik heb het zelf nooit gevoerd, dus heb er geen ervaring mee of veel kennis over.
)
Graag hoor ik wat jullie er van vinden.
, zou ik inderdaad echt niet voeren. Het hooi lijkt op de foto schimmel te bevatten, maar dat kan gezichtsbedrog zijn. Ik zou het allebei niet voeren en proberen ergens steeds 1 of 2 baaltjes goed hooi te kopen en die te voeren. Die moet je natuurlijk ergens kwijt kunnen maar ik zou ze evt. in mijn auto leggen.Kline schreef:Nu geef ik mijn paard droog hooi dat groen van kleur is en kruidig ruikt.
Of je foto's vertekenen echt enorm... 

Maya schreef:Wat ik me wel afvraag, je zegt in je openingspost dit :Kline schreef:Nu geef ik mijn paard droog hooi dat groen van kleur is en kruidig ruikt.
Waarom staat dat niet op de foto's?Of je foto's vertekenen echt enorm...
wat ga je nu doen?
mocht je over willen stappen, dan kan je het nummer van Wim krijgen hè

Ondertussen staat er nu weer een nieuwe baal kuil, die wel beter is dan de andere maar erg geel van kleur en nog steeds vrij dikke stengels ( niet zo dik als die van de foto's hoor). En het stinkt ook erg. Maar dit is al wat beter dan de vorige baal. Ik zit er wel hard over na te denken om mijn eigen hooi op stal neer te zetten. Dan weet ik zeker dat hij goed spul te eten krijgt.
Zolang de kleur / geur / het hooi zelf er gewoon beter uit ziet dan je vorige foto's