.Dus, wat voor graszaad hebben jullie in je wei en bevalt het? (Het gaat om 1 1/2 ha grond voor twee (sport)paarden. Ik wil er dus ook wat hooi van af halen). Het is zandgrond met een heel klein beetje klei erdoor, redelijk los dus.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
imker schreef:Mijn weides zijn ingezaaid met BG11. Dat is hetzelfde gras als wat als hooigras gebruikt wordt.
Fijn gras, niet te fijn (zodat het niet supersnel kapotgelopen wordt) en heel voornaam: geen onkruid!
)
Citaat:BG 4 is een mengsel van 72% Engels raaigras en 28% Timotheegras
BG 5 is een mengsel van 56% Engels raaigras, 14% Timothee, 14% Beemdlangbloem, 3% Veldbeemd en 13% witte klaver.
BG 11 is een mengsel van 69% Engels raaigras, 14% Timothee, 14% Beemdlangbloem en 3% Veldbeemd.
En verder hangt het ervanaf hoe je de wei bemest + hoe lang je het gras laat groeien voor de paarden erop mogen, evenals hoe lang. Voor die krachtigheid, dus ik zou niet per definitie engels raai afwijzen voor paardenweides 

) joyce83 schreef:Weet iemand of in BG11 veel eiwitten zitten? Dit ivm met schuren.