Veluwe trail

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haflingergek
Berichten: 247
Geregistreerd: 19-08-02

Veluwe trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 16:13

Hallo,

Mijn zus en ik wilen heel graag een keer e veluwe trail rijden alleen hebben we nou wat vraagjes.
Hoe oud moet je zijn omdat met z'n tweeen te doe?
Mijn zus is volgend jaar 17 en ik 14.
En hefft iemand dit een keer gedaan of wat van gehoord?
o,ja wij hebben alletwwe geen ruiterpaspoort is dat erg.
We zijn ook al op de site www.veluwetrail.nl geweest.

Groetjes Lisan

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 16:25

Stuur er eens een mailtje naartoe ofzo
Knipoog

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 16:31

de veluwetrail is een route over de veluwe. je hebt een stuk of 11 dag routes die verbonden zijn met elkaar. in de meeste gebieden heb je geen ruiterbewijs nodig (alleen op de zuidveluwe, oa loenermark en de posbank)
er is dus geen leeftijd aangebonden. wel is het handig om een goedgetraind paard te hebben aangeziend e routes ongeveer 30 km lang zijn.

Haflingergek
Berichten: 247
Geregistreerd: 19-08-02

Veluwe trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 20:55

Hallo,

Mijn zus en ik hebben al een mailtje gestuurd maar mailen niet terug en dat is al wel zeker 1.5 maand geleden verstuurt dus daar heb je ook niet veel aan.
Ik heb op een ander forum ook deze vraag gesteld en daar zeiden ze dat je zo'n boekje kunt kopen in de paardenwinkel dus dat ga ik doen
Want het lijkt mij erg leuk.

Lisan Party!!

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 21:06

Dat boekje kun je kopen, maar veel meer dan een leidraad is het niet. Bovendien, als je de route kwijtraakt, en dat gebeurt vrij makkelijk, dan ben je in de aap gelogeerd omdat er alleen maar de route en doorgaande wegen instaan en geen andere ruiterpaden. Ik adviseer je dringend om ook gewone kaarten van de veluwe te kopen en voordat je ze koopt te controleren of er ruiterpaden op staan. Verder zou ik niet alleen op de adressenlijst uit het boekje afgaan, maar ook zelf gaan kijken voor adressen. Je moet als overnachtingsplek namelijk betalen om in het boekje te komen staan en ik ken enkele hele goede overnachtingen die niet in het boekje staan.
Bovendien zul je merken als je de kaarten goed bekijkt dat er veel en veel meer ruiterpaden zijn en je dus ook een stuk van de Veluwe kunt doen en daarbij de "ruiterbewijsgebieden" omzeild.
Mocht je gerichta adviezen willen, stuur ff een PB-tje.