Wanneer past je zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Wanneer past je zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-02 19:03

dat vraag ik me eigenlijk wel af hoe kan je zien of je zadel goed past? Waaraan kan je dat merken?


Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 19:35

Je moet een zadel altijd passen met helemaal niks eronder. Dus alleen het zadel op de rug.
Van de zijkant moeten de kussens niet omhoog staan maar goed aansluiten op de rug. Van voren moet je er onder door kunnen kijken, dat het dus niet klem ligt bij de rug en schoft. Wij laten dan ook altijd even iemand op het zadel zitten en dan kijken of het het dan nog steeds niet vast ligt. Ligt het dan ook nog goed, dan past het zadel.

Heb ik het zo goed? Verbeter me zo niet!

Succes met passen van net zadel!!
groetjes remi.

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 20:26

Als het zadel erop ligt en er zit iemand op moet je met een vlakke hand moeiteloos onder de voorkussens door kunnen gaan. Let er ook op dat het zadel bij het rijden aan de achterkant niet heel erg gaat "opwippen".
En dan zelf natuurlijk even rijden, want het moet voor jezelf ook prettig zitten natuurlijk

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 20:27

De ruggegraat moet vrijliggen, de zweetbladen moeten niet te los zitten (aangesingelt) maar ook zeker niet knellen. De kussens moeten mooi aansluiten op de rug.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-02 20:51

dus ze het zadel moet een beetje 'op' de rug liggen of niet? en niet klemmen maar ook niet klapperen?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Glossy2009 en 103 bezoekers