Hij moet haar niet kan dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 13:54

neeej, met paardestaart lijk ik nog meer op een vrouw Knipoog

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 14:08

Romkabouter schreef:
neeej, met paardestaart lijk ik nog meer op een vrouw Knipoog


Hahaha, nou, ik denk dat het em meer zit in de manier van bewegen en je zwaardere stem....er zijn natuurlijk ook mannen die meer als een vrouw bewegen, maar die pikt ie er zo uit hoor }>

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 14:09

Dat moeten we dan maar eens proberen Lachen

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 14:12

dana schreef:
Ik denk wel dat het kan, maar als het paard gewoon eenkennig is heeft een ander zoeken geen zin en kun je ze misschien beter nog even de tijd geven om aan elkaar te wennen. Voorde veiligheid kun je haar verplichten met cap te rijden (doet ze waarschijnlijk al) en zorgen dat er iemand bij is als ze rijd. Op deze manier kost het jou wel meer tijd in het begin maar heb je er later wel voordeel van.
Ik zou ze dus even een paar weken de tijd geven. Ik weet natuurlijk niet hoelang dit aan de gang is, als het al een maand op deze manier gaat dan zou ik toch iemand anders zoeken.


Ik ben er nu 2 maanden mee bezig en ik begeleid haar in alles vanaf het uit het land halen tot het afzadelen. Ik gun het haar maar ik kijk wel naar mijn paard en ik weet dat als het zat is dat hij het zat is en dat resulteert in dit soort dingen. Aan haar rijden kan het niet liggen want ze rijdt erg goed, ze doet voorzichtig enz. met toch is er een spanningsveld wat ik niet kan verklaren.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 14:13

Oke, is goed...ik zal hem er vast op voorbereiden, het zal wel een shock zijn voor het arme beest...tot nu toe weet ie mannen altijd prima op afstand te houden (zelfs vriendjes, die niks van paarden weten, zien wel dat ze niet echt welkom zijn Haha! )
Stiekem vind ik het wel grappig natuurlijk...hij is tenminste goed afgericht Tong uitsteken

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 14:16

Nou Marieke, laat mij weten hoe het avontuur bij jou af loopt.... en of de romkabouter het 'uit heeft gezeten' of dat hij als een tuinkabouter ter onverrichte zaken naar huis toe keert..... graag met foto's!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 14:18

Kunnen we het niet combineren met een grotere meeting? Die lunteren-rit ofzo? Kan iedereen zijn hoe ik afga Haha!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 14:19

Zal ik die lange dan ook maar meenemen dan kunnen we gelijk checken hoe eenkennig hij is.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 14:21

mobick schreef:
Nou Marieke, laat mij weten hoe het avontuur bij jou af loopt.... en of de romkabouter het 'uit heeft gezeten' of dat hij als een tuinkabouter ter onverrichte zaken naar huis toe keert..... graag met foto's!


Haha! Haha! Nou, dat uitzitten zal nog wel gaan, maar of 'ie hem echt aan het lopen krijgt...paard is verder niet gemeen hoor, alleen af en toe een tikkeltje eigenwijs én errug nerveus...maar goed, misschien hebben we wel een echte "horseman" in ons midden....

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 14:22

Romkabouter schreef:
Kunnen we het niet combineren met een grotere meeting? Die lunteren-rit ofzo? Kan iedereen zijn hoe ik afga Haha!


Euhhh, in het bos sta ik echt niet voor hem in hoor, dan doe ik zelf ook altijd met hellempie op (en liefst nog mijn bodyprotector aan, maar dat staat ook zo oenig)

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 14:22

Ik hoop het van harte *LOL*

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 14:26

Mijnheer de kabouter mag ik vragen wat voor een paard je rijdt tijdens je zwarte piet avontuur (ik heb even je profiel gecheckt)?

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 14:28

Dat is een topaz van 1.78.
Was ook een "probleempaard"
Toch nog M2 dress, Z spr enZ sgw mee geworden.
Daarna raakte hij gebleseerd wat niet meer beter kon Verdrietig

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 14:31

Het is exact die lange van mij van daar. in welke zin een probleem paard? en wat voor 'n ras, gelders?

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 14:31

Kabouters die SGW rijden...wist niet dat die bestonden...toch lastig crossen met zo'n muts op...
Die hindernissen zien er professioneel uit hoor...die ene is in EttenLeur gemaakt of niet? Die waterbak ben ik ook weleens door gegaan Cool

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 14:31

marieketencate schreef:
(zelfs vriendjes, die niks van paarden weten, zien wel dat ze niet echt welkom zijn Haha! )
Stiekem vind ik het wel grappig natuurlijk...hij is tenminste goed afgericht Tong uitsteken


om heel eerlijk te zijn is hij nu best vriendelijk voor mij, het koste mij ook wel 1 jaar, maar nu kan ik zelfs head bangen met hem... Ik mag er nu zelfs ook op zitten (alleen stappen/draven) want ik kan niet rijden Tong uitsteken

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 14:33

Jaaa, maar jij bent dan ook een EX vriendje...die accepteert hij soms wel, want dan is geen bedreiging meer he....

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 14:34

marieketencate schreef:
Jaaa, maar jij bent dan ook een EX vriendje...die accepteert hij soms wel, want dan is geen bedreiging meer he....


so true so true Tong uitsteken

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 14:35

Romkabouter schreef:
Dat is een topaz van 1.78.
Was ook een "probleempaard"
Toch nog M2 dress, Z spr enZ sgw mee geworden.
Daarna raakte hij gebleseerd wat niet meer beter kon Verdrietig


Wat verschrikkelijk zonde zeg, echt een geweldig cross-paard volgens mij...mis je dat nou niet, die SGW-wedstrijden? Ik vind het nl altijd erg gezellig, op zich een stuk gemoedelijker dan dressuur... Schijnheilig

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 14:38

mobick"]
in welke zin een probleem paard
[/quote]
Er was geen probleem, maar die naam had het paard. Ik weet niet waarom. Het was een koekje Lachen
Maar de vorige eigenaar kon er niet mee omgaan en dat was leidde in de springring nog wel eens tot problemen. Ik denk dat die jongen alleen maar bang voor hem was.
In mijn ogen is geen enkel paard een probleempaard, vandaar de aanhalingstekens. Maar misschien ga ik nog eenkeer op mijn bek. Dat kan.

[quote="marieketencate"]
Die hindernissen zien er professioneel uit hoor.
[/quote]
Mag ook wel in de Z en ZZ Lachen

[quote="marieketencate schreef:
die ene is in EttenLeur gemaakt of niet? Die waterbak ben ik ook weleens door gegaan Cool

Volgens mij wel ja, mooie is dat Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 14:40

Ja ik mis het wel, het paard waar ik nu op stuur heeft er geen zin aan. Ik heb er wel een paar mee gereden, met wisselend resultaat. Maar het ging nooit vanzelf en ik vind dat het voor beide partijen leuk moet zijn.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 14:41

Romkabouter schreef:
Maar misschien ga ik nog eenkeer op mijn bek. Dat kan.


Just wait and see Haha! Haha!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 14:41

Romkabouter schreef:
Dat is een topaz van 1.78.
Was ook een "probleempaard"
Toch nog M2 dress, Z spr enZ sgw mee geworden.
Daarna raakte hij gebleseerd wat niet meer beter kon Verdrietig


Waarschijnlijk een domme vraag; wat is een topaz?
Verward

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 14:44

Romkabouter schreef:
Ja ik mis het wel, het paard waar ik nu op stuur heeft er geen zin aan. Ik heb er wel een paar mee gereden, met wisselend resultaat. Maar het ging nooit vanzelf en ik vind dat het voor beide partijen leuk moet zijn.


Jammer is dat he!!! Dat heb ik nu dus ook, bij de pony's altijd gecrossed en nu wil meneer niet springen (zooooo eng, die balken alleen al...laat staan in het bos...whelp!)
Misschien met dat jonge paard, heb nu 2 keer getrained bij Rob Janssen en hij sprong alles, maar ja...hij is er weer niet echt het type voor... Frusty

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 14:48

Topaz is een dekhengst mobick.
Paarden zijn nu eenmaal individuen en vinden daarom ook verschillende dingen leuk.