Drukplekken?? advies nodig!

Moderators: Neonlight, Amaryllis, Just_Sannee, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Destinietje

Drukplekken?? advies nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-02 20:56

HOi allemaal,

Ik had laatst al verteld dat misty drukplekken had. hij heeft ze zaterdag gekregen na een veels te lange rit. Zondag waren ze minder, gister zag ik ze niet meer, maar vandaag zijn ze terug! Verward En veel erger! Echt heel groot, en heel veel zijn het er! Verward Lips are sealed
Ik heb niet gereden in de tussentijd, wel gekoeld, en voor de rest heeft hij de hele dag steeds op de wei gestaan!
We gaan morgen toch maar met hem naar de da, maar hebben jullie misschien al een idee wat het kan zijn? Verdrietig
Alvast bedankt!

odis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 21:09

Weet je zeker dat het drukplekken zijn?? Meestal hebben ze maar 1 of 2 drukplekken. Als hij er meerdere zou hebben, is er toch iets goed mis met je zadel/tuig. Is hij nergens door gestoken of misschien een allergische reactie ergens op???

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-02 21:16

Ik zat zelf aan een allergische reactie te denken, want hij had er inderdaad maar 2 (beide kanten 1) en nu heel veel, grote ook nog eens:(

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 06:05

Het is een reactie op het koelen, hoort erbij. Nappie heeft dit op zijn benen gehad! Ik ben in eerste instantie gaan koelen en toen werdt het wat minder en dacht ik dat het bijna over was....dat was het dus niet want ineens liet de huid los op die plekken en werden het nog grotere plekken dan het al waren. Huilen Het enige wat je eraan kan doen is blijven koelen, het liefst meerdere malen per dag en minimaal 5 minuten en maximaal 10 minuten, anders heeft het geen zin, daarna voorzichtig afdrogen. Geen zalfjes of coolingsgel erop gaan smeren zolang het nog niet geslonken is. Waarschijnlijk, als het een behoorlijke drukking is, gaat z'n velletje loslaten en dan kan het pas gaan genezen, dat is als de zwelling weg is getrokken en hoef je niet meer te koelen en kan het velletje weer nieuwe huidcellen produceren want de oude zijn over het algemeen na een drukking "dood" vandaar dat je witte haren ervoor terug krijgt, tot die tijd even geen zadel erop leggen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie