Dekens ophangen....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Dekens ophangen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-02 20:18

Ik heb nogal wat dekens die ik eigenlijk netjes wil ophangen. Nu dacht ik aan enkelen lange buizen langs de muur, de een wat meer uitspringend dan de ander. Je moet kunnen zien welke deken het is en ze moeten luchtig/droog hangen.
Een officieel dekenrek vind ik niet zo handig, dat hangt zo tegen elkaar aan.
Iemand een beter idee?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 20:30

Ik heb enkele buizen met kettingen aan elkaar gemaakt, ladder gewijs.

Aan de eerste en de laatste heb ik in V-vorm een extra ketting gemaakt.
Deze hangt eenzijdig aan de muur, en als ik natte/vochtige dekens heb bevestig ik de andere kant aan de zolder.

Is alles droog hangt alles dusdanig dan je kunt zien welke deken het is.

Ik hoop dat je mij snapt anders moet je me even een pb-tje sturen voor het versturen van een eventuele tekening.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 20:43

Ik heb ook zoiets als Alane beschrijft, alleen iets kleiner van formaat (denk ik), ik heb hem aan de kastdeur hangen (aan de binnenkant en m'n sjabrakjes en wollen deken eraan hangen).
Bij een kennisje zag ik zo'n officiele dekenhanger, op zich hebben ze daar vrij veel ruimte hoor. Ik bedoek dan zo een waar ze met de borst omhoop aan worden gehangen (zie divoza-site). Nadeel is dat als je een groot paard hebt (en dus lange dekens) het ding vrij hoog moet worden op gehangen om het vrij van de grond te houden. (Krukje?)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 20:50

Afbeelding

ik ben nog helemaal weg van mijn eigen dekenrek Tong uitsteken Ze hangen dan wel niet allemaal vrij (of je moet er maar 4 hebben), maar drogen doe ze over de staldeur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 08:33

Als je net zo'n superbrave knollie hebt als ik, kun je ze gewoon in je box hangen. Ik heb touwtjes langs de spijlen in 'm'n box geknoopt, waarover ik m'n dekens heb hangen. Mileen kijkt er niet eens na (kun je immers niet eten, dus is niet interessant Haha! )

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 10:01

Op www.roosen.be vond ik dit dekenrek:
Afbeelding
Zelf hebben wij zoiets als dit, maar dan voor 8 dekens:
Afbeelding