Wat is deze pony waard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 13:38

Linda250 schreef:
Volgens de huidige eigenaar heeft deze ruin wel papieren gehad, maar zijn die ergens kwijtgeraakt bij het wisselen van eigenaar. Zij heeft hem nl van een handelaar. Maar ja, papier of niet doet er voor mij niet zoveel toe.


Het typische handelaren-l.ulverhaal, papieren kwijt, sure. Maar goed, je geeft er niks om oke, ben het met je eens dat karakter uitstraling etc. veel belangrijker is, maar houd dan wel in je achterhoofd dat de prijs overeenkomstig moet zijn voor een pony *zonder* papieren en een stalondeugd. En dan vind ik 1500 euro nog aan de erg hoge kant, maar ja da's mijn mening.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 16:00

koetje schreef:
nou jawel hoor, wij hadden een c pony, merrie, luchtzuiger, 8 jaar, b dress b spr , zeer mooi pony'tje en daar kwamen ze bij zeggen zowat allemaal teglijk op af, ze was ook een perfecte leerpony, en die hebben we verkocht voor 3500 GULDEN !!! en geen papier.
en een 8 jarige b pony, had staart en manen zomerexceem, super beest,ook dubbel b, maar die kon nog super ver komen maar mijn broertje had geen lol aan het rijden , en dan jammer dat het geen d pony was anders had ik hem gestart. ook geen papier, en ook verkocht voor 3000 gulden, maar die was ehct de braafste pony, braver kon je je nie wensen, manege's vroegen er naar ,deden zelfs een hoger bod, maar omdat we hem geen leven op een manege wilden geven deden we dat niet.


Dan zijn jullie net een paar gekken tegengekomen die niet thuis zijn in de prijzen van paarden. Ik vind het veel en veel te veel.

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 19:18

makkelijk de url zet je tussen [img] URL HIER [/img]

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 19:50

Ik zou idd ook aan zo'n 1500 euro denken.
Maar, dan moet het verder wel een pony zijn, die er echt leuk uitziet.

Succes met je besluit iig

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 20:09

ff offtopic: koetje, zo makkelijk is het niet hoor!! Mij lukt het iig nooit.. dat uploaden is niet egt mijn sterkste kant...

En ook ik vind 2000 euro toch wel wat veel.. Ik ga mee met XONO en buitenzorg.. Mssn zelfs iets minder.. Luchtzuigen is niet egt een goede eigenschap...

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 20:25

Ik heb begin dit jaar een welsh A ruin gekocht voor 150,- euro. Hij is ook een luchtzuiger, maar loopt super voor de kar. Hij was net 3 toen ik hem kocht. Ik heb geen last van het luchtzuigen, hij heeft geen band om en hij doet het prima.

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 21:05

Desiree"]
[quote="koetje schreef:
nou jawel hoor, wij hadden een c pony, merrie, luchtzuiger, 8 jaar, b dress b spr , zeer mooi pony'tje en daar kwamen ze bij zeggen zowat allemaal teglijk op af, ze was ook een perfecte leerpony, en die hebben we verkocht voor 3500 GULDEN !!! en geen papier.
en een 8 jarige b pony, had staart en manen zomerexceem, super beest,ook dubbel b, maar die kon nog super ver komen maar mijn broertje had geen lol aan het rijden , en dan jammer dat het geen d pony was anders had ik hem gestart. ook geen papier, en ook verkocht voor 3000 gulden, maar die was ehct de braafste pony, braver kon je je nie wensen, manege's vroegen er naar ,deden zelfs een hoger bod, maar omdat we hem geen leven op een manege wilden geven deden we dat niet.


Dan zijn jullie net een paar gekken tegengekomen die niet thuis zijn in de prijzen van paarden. Ik vind het veel en veel te veel.
[/quote]

haha helemaal mis, die mensen die die b pony hebben gekocht hebben heel erg veel paarden thuis, en een bravere pony kun je je niet wensen, heeft nog nooit iets verkeerd gedaan, ideale leerpony, doet geen stap verkeerd als een beginner op zijn rug zit te bonken. en als je dat allemaal bedenkt is 3000 gulden een mooie prijs. zelfs manege bood hoger, maar omdat we hem niet op een manege wilden hebben we dat niet gedaan, hij had alleen 1 probleem: zomerexceem, maar dat viel bij hem redelijk goed te behandelen alleen het spul was zo verschrikkelijk duur:(
en die c pony was ook hartstikke braaf, je kon er iedereen op zetten, beginners ook, werd ze niet vervelend van.ze is ook naar een stal met meerdere paarden, en ze wordt nu voornamelijk gebruikt voor het mennen, wat haar daar geleerd is, ze pakte het heel snel aan, heftgeen sta verkeerd gedaan. en alleen luchtzuigen maar die mensen geloofden ook niet in die fabel van dat de paarden het konden overnemen, en het heeft in de bit gestaan nog niet eens zo heel lang geleden dat het een fabel is/bijgeloof vand at overnemen, de mensen denken dat als het paad ertegenover dat ook doet, maar wat is het geval:het paard heeft het zichzelf aangewend door verveling. dus die mensen zijn wel degelijk thuis in de paarden en dus ook in de prijzen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 21:14

Dat van die papieren is meestal na te gaan als je de gegevens stuurt aan het stamboek... Soms kan je een duplicaat krijgen. Als je de gegevens niet meer kan achterhalen is het pech gehad. Geen papier...

:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 21:48

wij hebben ook een ponytje die aan luchtzuigen doet, hij heeft ook geen papieren en is nu iets ouder dan 3 jaar. hij kan dus praktisch niks... alleen voor de verzekering is hij nu iets van €1400 waard, terwijl zijn moeder die M1 dressuur loopt (ook geen papieren) maar €1600 waard is daar... scheelt dus maar een klein beetje terwijl er in het paard zelf veel meer verschil zit...

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 21:51

het gaat bij de verzekering ook niet om de waarde van wat het paard allemaal wel of niet kan, maar om de vleeswaarde + nog een beetje.

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 21:52

wij hebben 1 pony bij het paardenfonds hier in de buurt, een jaarling merie, en die staat voor 600 euro ingeschreven, en mijn andere pon een 7 jarige ruin staat ingeschreven bij fairmount paardenverzekering voor 6000.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 07:55

Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb woensdag een afspraak om te gaan kijken voor deze pony. Ik wil hem niet op voorhand afwijzen voor dat luchtzuigen.
Ik ga kijken, proefrijden en dan denk ik er nog eens goed over na. Ik zal proberen een paar foto's te maken met de digi-cam. En dan mogen jullie hem nog eens beoordelen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 09:41

Linda250 schreef:
Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb woensdag een afspraak om te gaan kijken voor deze pony. Ik wil hem niet op voorhand afwijzen voor dat luchtzuigen.
Ik ga kijken, proefrijden en dan denk ik er nog eens goed over na. Ik zal proberen een paar foto's te maken met de digi-cam. En dan mogen jullie hem nog eens beoordelen.


Als de pony het niet in de wei doet, kun je ervoor zorgen dat hij veel in de wei komt te staan en dan zal hij minder snel geneigd zijn tot stalondeugden.
Hier in Brabant geven ze niet zoveel voor ponies. Misschien omdat het aanbod hier groter is dan elders.

xdominiquex
Berichten: 272
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: soest!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 10:01

Linda250 schreef:
Ik heb nergens geschreven dat deze pony uit de buurt komt, helemaal niet zelfs. Bijna uit de andere kant van het land notabene. Zijn eigenaar nam contact met mij op naar aanleiding van een advertentie van mij op marktplaats.

Ik ben er ook helemaal niet zeker van dat ik deze pony wil hebben. Ik denk wel dat ik een keertje zal gaan kijken, want ik vind karakter en gezondheid belangrijker dan papieren.
Volgens de huidige eigenaar heeft deze ruin wel papieren gehad, maar zijn die ergens kwijtgeraakt bij het wisselen van eigenaar. Zij heeft hem nl van een handelaar. Maar ja, papier of niet doet er voor mij niet zoveel toe.

Maar voordat ik ergens aan begin wil ik graag jullie advies en meningen.




hay hay

je hebt ook zat keus met ponies zonder gebreken waaroom zou je dan een ponie met een gebrek want het is hartstikke vervelend als je ook een lonie voor dezelfde prijs zonder gebreken kan kopen en misschien ook nog wel met papieren ook al is dat bij ponies niet zo interressant als bij paarden(vind ik meningen verschillen daarover) je moet het zelf weten hoor maar ik raad het je af !

groetjes dominique

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 10:18

ik denk 2000 euro

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 10:31

Zoals iemand hiervoor al zei: kijk wel even uit met de leeftijd. Als er geen papieren bijzitten, kunnen ze je van alles wijsmaken. Laat in ieder geval een veearts er even naar kijken. Die zitten er vaak ook nog wel 2 jaar naast, maar dan heb je in ieder geval een indicatie. Je mag de foto wel even naar mij emailen, dan zet ik m wel online voor je. PB me even voor mijn emailadres.

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Wat is deze pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 11:12

Linda250 schreef:
Ruin, arabier zonder papieren, stokmaat 1.53, schimmel, 7 jaar, heeft L gesprongen. Gezond maar heeft 1 gebrek: luchtzuigen. Is verder mak in de omgang en verkeersmak.
Wat is een dergelijke pony waard?


Ik zou een luchtzuiger nooit laten staan om zijn gebrek. Je moet alleen kijken in hoeverre hij het doet, of het te verhelpen is met een band of afleiding..

Ik zou zelf niet meer als een euro of 800 voor het diertje overhebben.. Mede omdat de meeste stallen luchtzuigers niet willen hebben en het dus even zoeken is..

Maar het gaat er om of hij braaf is onder het zadel en lief voor kids enzo..Haha!