Welke (mini)chaps? En welke rijschoenen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Welke (mini)chaps? En welke rijschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-02 18:25

Ik wil duz nieuwe chaps en nieuwe schoenen, is echt nodig. Ik heb nu chaps van Kieffer, maar die krengen zijn nog maar een jaar oud en laten al helemaal los, van t klittenbandje bovenaan is nix meer over, en ze lubberen vreselijk uit dus zakken ze af. Echt pokke. Mn schoenen doen al meer dan 2 jaar dienst, en zijn nu echt op, aan de binnenkant kun je het plastic van de zool zien.
Maargoed, nou wil ik dus anderen. Liefst chaps zonder van dat elastiek en een rits, want die zakken me altijd af. Ik weet niet of iemand die van Pikeur kent, maar die hebben van die klittenbandjes, horizontaal zeg maar. Die waren eerst 139,- gulden als ik me niet vergis. Zijn die fijn? Zoiets heb je ook van happy vally, even duur, maar in een mooiere kleur, ik wil alles bruin. Zijn die fijn?
En schoenen, gewoon jodhpurs? Ik wil geen bergschoenen ofzo daar kan ik niet mee rijden, heb ik al geprobeerd (heb nl. nog 2 paar staan, thinsulates en meindl's).
Help me zodat ik niet weer mn geld weggooi! Haha! Tong uitsteken

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 20:03

ik heb zwarte chaps met soort van elastiek.. dus als je kuiten dikker zouden worden groeien ze ook nog wel mee Knipoog die zijn echt heel fijn met rits en boven en bbeneden druk knoopjes! ik heb als schoenen.. de stalschoenen van blackstone;s erg fijne schoenen en fijne combi chaps en schoenen.. ik zal een foto zoeken..

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 20:07

Die chaps waar jij het over hebt ken ik niet. Klittenband, laat wel snel los als er wat vuil tussen komt!
Ik heb ook net nieuwe jodphurs gekocht, lijkt een soort suede, zijn van kieffer en bevallen mij heel goed. Heb ik ook niet in hoeven lopen, zaten gelijk goed en heb geen blaren oid gekregen,en er wel gelijk de hele dag op gelopen. Terwijl ik normaal heel snel blaren krijg van nieuwe schoenen.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 20:26

Ik heb jodhpurs van Dafna (merk van Harry's Horse geloof ik) en die bevallen heel goed, ik loop er de hele dag op rond.

Ik heb geen last van chaps die loslaten doordat er vuil tussen het klittenband komt Verward . Mijn chaps waren een aanbiedingkje bij de ruitershop, merk onbekend dus.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 20:27

Afbeeldingmijn jodphurs van Harry's Horse lopen en rijden per-féct! En mijn chaps heb ik nog maar een half jaartje dus daar kan ik niet zoveel over zeggen hoe ze het uithouden. Het zijn chaps dus ja...
overigens denk ik niet dat dit, net als de rijbroeken topic, je veel zal helpen. Geen lichaam is hetzelfde dus kom je toch op je eigen keuze uit en niet die van een ander.
Afbeelding

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-02 20:58

Tuurlijk is het je eigen keuze, maar ik wil graag ff horen of bepaalde merken erg bagger zijn enzo

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 21:06

ik heb ook chaps met klitteband, echt verrot, die koop ik nooit meer, door haren en troep, willen ze niet meer dicht aan de onderkant!
ik heb stalschoenen van mountain horse, dat zijn wel fijne schoenen!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 22:25

Ik heb chaps van Pikeur met klitteband. Ik heb die chaps nu al 4,5 jaar. Ze zijn intensief gebruikt (bijns dagelijks en een half jaar lang heb ik er zo;n 5 uur per dag mee gereden!) En ze zitten nog steeds prima. Het materiaal is heel soepel , ze zakken nooit af, klitteband gaat nooit los en zitten prima.
Het enige dat ik er een keertje aan heb moeten doen is een stukje klitteband met een paar steekjes even vast zetten. Ik kan dus wel zeggen dat die chaps hun geld wel driedubbel hebben opgebracht.

Mijn jodphurs zijn van een Spaans merk, niet hier gekocht. Het zijn leren jodhpurs met een wat dikkere rubberen zool. En die bevallen me prima. Hieroor had ik leren Jodpurs met leren zool, maar die zool werd erg snel glad. Ik vind jodhpurs met riempjes eel fijner dan met elastiek. Dat elastiek verliest eerder vorm.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 22:29

Happy Valley is niet zo'n geweldig merk vind ik.. huismerk van Horselover als ik het goed heb. Ik heb ze nu van tredstep, 90€ en ontzettend fijn. En een tipje: koop ze te hoog en te strak, ze rekken altijd wat uit, en ze zakken iets in.