komt koffievos-bont veel voor bij shetlander?

Moderators: Neonlight, Amaryllis, Just_Sannee, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ethelate

komt koffievos-bont veel voor bij shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-02 20:00

Sjefke is nu bijna 2 maanden oud, hij staat helemaal achter op het land en ik zie hem eigenlijk alleen maar op afstand, maar geregelt komt hij naar Tos en mij als we aan het rijden zijn. Laatst viel me al op dat zijn koppie steeds donkerder wordt

Hij is geboren als vosbont maar begint nu steeds donkerder te worden, en ik heb zitten kijken, de huid is overal onder de vlekken zo donker!
Zijn kopppie en kont zijn al heel mooi donkerbruin, echt een koffievos kleur!
Zijn mamie is zwartbont en zijn vader weet ik niet zeker, geloof koffievos (maar niet bont)

De eigenaar(stalhouder) weet nog niet of ie hem houdt, en papieren zijn nog niet aangevraagt *kan altijd nog*

Mijn vraag was nu, komt koffievos-bont veel voor? vooral onder de shetlanders, en maakt zo'n hengst veel kans op bv keuringen, en als dekhengst?

Me stalhouder was toch wel benieuwd! Haha!
*en ik ook Schijnheilig *

Kan iemand me wat meer vertellen?

Sommige ezels kunnen enkel over paarden praten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 20:03

neuh, zeer zeker niet meer dan andere bont varianten. Ik heb weleens koffievossen gezien, maar nog geen koffievosbonte Haha!
Qua keuring, tja, bij het shetland wordt toch heel erg naar de afstamming gekeken

First they teach you to be patient, and then you'll learn there's not much time.... -Bertolf-

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-02 08:34

mmm, zal vandaag een navragen
hoe het met zijn afstammeling zit

Sommige ezels kunnen enkel over paarden praten

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 21:22

Hoi,

De kans is heel klein dat ie koffievos/bont wordt, bijna uitgesloten, binnen de shetlandfokkerij komt deze kleurschakering eigenlijk niet voor, jonge veulens verkleuren vaak, belangrijk is het om te weten welke kleur de vader van het veulen is.
Mocht het uiteindelijk toch een koffievos.bonte worden, dan kan ie als ie verder goed in elkaar zit een beste pap. heeft voor veel weg.
de kans is groter dat het een vosbonte of bruinbonte wordt.

groetjes cissie

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie