paard kopen, leuk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 09:45

Ik denk dat je inderdaad door de eventuele troep heen moet kijken. Ikz ou eens goed rondkijken op internet en in de Bit, Hoeslaf oid. Daar moeten mensen betalen voor de advertenties en zijn ze vaak iets serieuzer. Misschien kunnen jullie om video's of foto's vragen voordat je langskomt. Verder vooral aan iedereen (van de vereniging, manege, instructeur) doorgeven naar wat voor paard je zoekt. Wie weet kom het paard dan nog eens aanwaaien. Lachen

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 10:12

een vriendin van mij is ook op zoek naar een paardje
we gaan samen op elke keer kijken
maar is niet makkelijk hoor ze wil tot 7500 euro gaan
en dan denk je daar moet je wel wat leuks voor kunnen kopen
maar we zijn al bij verschillende stallen geweest ook bij fokkers
maar nog niks goeds kunnen vinden en erg kieskeurig is ze niet
als het paard maar goed is
maar we zijn er nog geen 1 tegen gekomen waar wij niks aan zagen
allemaal hadden ze wel wat
niks ernstig maar niet zoveel geld waard als dat hun er voor vragen
we gaan bijna denken dat je voor dat geld geen goed paard kan kopen
het is wel leuk want je komt overal maar een goed paard kunnen we niet vinden
ik zou bijna mijn paard verkopen daar moet ik dan wel zeker 15000euro
voor krijgen als ik de prijzen van al die paarden vergelijk met mijn knolletje *LOL* maar die gaat nooit weg

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 12:32

Ik hoor altijd vanuit de sport over goede paarden... Ga niet op zoek naar paarden, kijk gewoon rond, en als ik ergens toevallig tegenaan loop, dan koop ik hem.. Als ik nu bijv een hongaar volbloed zou willen, ga ik naar bouwman, die importeerd vanuit hongarije.. Maar dan zit je idd niet onder de 2500 euro Lachen Lachen Lachen

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 16:03

Nou ik blijf het allemaal maar dubieus vinden en begrijp maar niet waarom mensen liegen om hun paard aan de man te brengen. Ik begrijp uit de meeste verhalen dat een betrouwbare handelaar een beste manier is om een paard te kopen, mist je met deze persoon goede afspraken/garanties kunt afspreken.... weet niemand er een in de buurt van Utrecht?

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 23:25

Tja, ik weet er wel een maar die is meer voor sportpaarden dan recreatiepaarden. Is v.d. Poll uit Leusden niets voor je?

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 08:39

Ik kan hem allicht eens bellen, wie weet heeft hij wat staan....

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 08:49

meisje schreef:
een vriendin van mij is ook op zoek naar een paardje
we gaan samen op elke keer kijken
maar is niet makkelijk hoor ze wil tot 7500 euro gaan
en dan denk je daar moet je wel wat leuks voor kunnen kopen
maar we zijn al bij verschillende stallen geweest ook bij fokkers
maar nog niks goeds kunnen vinden en erg kieskeurig is ze niet
als het paard maar goed is.

Ik weet niet waar je kijkt, maar voor 7500 euro koop je al een behoorlijk luxe paard hoor.
Heeft ze geen idee wat ze wil? Probeer eens een Groninger, ideaal als je veel buiten wil rijden. Knipoog

menespride

Berichten: 178
Geregistreerd: 18-07-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 23:20

Als je een paard wilt kopen en je koopt hem van een handelaar, keur hem dan altijd ZELF. Ook als ze zeggen dat hij al gekeurd is. Misselijk
Er word enorm veel gerotzooit met keurings papieren. Als je hem zo koopt heb je later geen poot om op te staan, als er wat met je paard aan de hand is. Neem van mij aan ik heb al veel rechtzaken ervan gezien. Verdrietig
Handelaren doen het om het geld niet om het paard. Extreme duivel En jij als sparend en hardwerkend voor je centen word daar de duppe van. Fokkers daarin tegen zijn iets beter, maar ook daarbij je paard zelf laten keuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:20

Mijn paard komt van kruithof uit leusden. Ook een goed adres.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-02 09:25

Nou bedankt voor alle reacties, mijn vriendin belde vanmorgen dat ze het paard van haar leven had gevonden...!!!! en ja precies wat ze zoekt, en via, via!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 16:36

menespride schreef:
Als je een paard wilt kopen en je koopt hem van een handelaar, keur hem dan altijd ZELF. Ook als ze zeggen dat hij al gekeurd is. Misselijk
Er word enorm veel gerotzooit met keurings papieren. Als je hem zo koopt heb je later geen poot om op te staan, als er wat met je paard aan de hand is. Neem van mij aan ik heb al veel rechtzaken ervan gezien. Verdrietig
Handelaren doen het om het geld niet om het paard. Extreme duivel En jij als sparend en hardwerkend voor je centen word daar de duppe van. Fokkers daarin tegen zijn iets beter, maar ook daarbij je paard zelf laten keuren.


Wat grappig dat je dat zegt Lachen Jij bent nl. zelf ook fokker Lachen En heeeel eerlijk. Party!!