Profielwerkstuk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Profielwerkstuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-02 21:22

Tja, even over school Boos! niet leuk natuurlijk, maar ja, ik ga naar de zesde en ik moet dus mijn profielwerkstuk gaan maken... nou wilde ik het over trainingsmethoden doen bij dresuur (dus onder andere kijken naar rond rijden en voorwaarts neerwaarts etc)
Dit leek mij allemaal erg interessant, maar goed, je moet er wel heel diep op ingaan en ik vind het erg moeilijk hier goede informatie over te vinden...
Nou zat ik op www.hoefkatrol.com te kijken en hoefkatrol vind ik eigenlijk wel een erg interessant onderwerp... Nou heb ik het nog niet met mijn leraar overlegt, maar ik wil het eerst even vragen aan iemand die al eens een profielwerkstuk heeft gemaakt. Kan iemand mij tips geven over hoe ik moet beginnen en is hoefkatrol misschien een goed thema? Of heeft iemand nog iets beters?

Groetjes Brenda

Druk druk druk... Knipoog


Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 21:51

heb een verslag liggen van ong 30 pagina's over ocd hbo niveau

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 22:25

nouw,.. mijne ging over aalscholvers.. nmiet interresant maar ja.. maar om te beginnen moesten wij een onderzoek doen.. en heb je al bedacht hoe je dat wilde gan doen bij het ow hoefkatrol? En meestal moet zo;n verslag tog wel enige pagina's tellen en eerlijk gezegd denjk ik niet dat je een lang verlag kunt maken van dat oiw...

nou ja.. je moet beginnen met een hoofdvraag en daar dan weer subvragen bij maken en die ga je stuk voor stuk beantwoorden.. Komt dan dus dat onderzoek bij en voor de rest natuurlijk conclusie en bronnen enz...

Onderschriftloos :Y)

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 20:25

je mag het verslag hebben roep maar

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 21:14

Ik heb mijn profiel werkstuk gemaakt over paarden keuren. Voor bio (welk vak wil jij het eigenlijk bij gaan doen?) Vond het zelf heel erg leuk. Ik heb bij DA een keurings schema opgevraagt en ben toen alle onderdelen gaan beschrijven, vervolgens heb ik mijn eigen paarden gekeurd, formulieren ingevuld en foto's gemaakt. Heeel erg leuk en intressant vond ik het zelf! Misschien ook nog een idee?

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 21:16

Wij moeten ons Profielwerkstuk doen over 2 vakken? Jullie maar over eentje?

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 21:26

Kan je denk je over Hoefkatrol een heel werkstuk voltikken??? Is veel hoor wat je moet doen!
Ik had het samen met een ander meisje over dressuur, waarom juist paarden daar zo geschikt voor zijn en of alle paarden geschikt zijn. Uitgewerkt wat dressuur is, de anatomie van t paard uitgewerkt (welke spieren vooral belangrijk zijn), deel verteld over karakter want dat speelt ook mee, vererving en ga zo maar door. Erg boeiend om te doen en genoeg te vertellen.
succes iig

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 22:34

Ik heb helemaal niets met paarden gedaan(boeide mijn vriendin niet zo *LOL* ), bij ons is het radiotherapie geworden.
Als het goed is wordt je vanuit de school bijna overbegeleid, maar begin eens met wat hoofd- en deelvragen te maken en te kijken of je daar genoeg info over kan vinden. Bij ons moest het best wel diep gaan.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 09:45

Ik moet ook dit jaar mijn PWS gaan maken.
Ik doe het samen met een vriendin over aangeboren afwijkingen, ontstaan tijdens de zwangerschap. (gewoon met betrekking op mensen). Dit natuurlijk voor het vak bio. Wij hoeven idd ook maar een vak, voorgaande jaren moest het volgens mij bij ons ook betrekking hebben op twee vakken.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-02 18:19

Uh... irish lady... wat is ocd?
Enne, ik doe het bij biologie!!! Ik zou het dus over trainingsmethoden bij paarden gaan doen... voor dressuur, maar ik heb geen idee hoe ik moet starten, waar ik moet zoeken enz.
Paarden keuren is inderdaad ook wel interessant lijkt mij en dat onderwerp van welke paarden geschikt zijn voor dressuur ook... daar heb ik zelf ook over zitten denken....
Denken jullie dat ik over trainen bij dressuur wat het beste is enzo een heel werkstuk kan maken? Het probleem is dus dat ik nu al niet weet waar ik moet beginnen enzo Boos!
maarja, ik zit nog niet aan dit onderwerp vast, dus kan eventueel ook nog overgaan op een ander onderwerp... maar ik wilde als het kan iets met dressuur... zal trainingsmethoden lukken (het lastige is dat het voor ieder paard weer anders is en iedere ruiter doet het weer net iets anders, en tja, hoe weet je nou wat het béste is???) dus denken jullie dat ik daar wat mee kan? En zo ja, waar moet ik dan beginnen? Of toch maar over bijvoorbeeld het onderwerp welk paard het meest geschikt is voor dressuur en waarom enzo

Druk druk druk... Knipoog

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 18:48

ocd.....valt ook deurne onder....zijn van die paardenopleidingen

22 Januari verwachten we ons kleintje

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-02 19:01

Aha, maar wat is het onderwerp dan?
irish girl??? een ocd verslag, waarover dan?
Wie weet kan ik er nuttige info uithalen, maar ja, dan moet ik wel weten waar het over gaat natuurlijk Knipoog

Druk druk druk... Knipoog

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 20:17

Ik heb mn pw gemaakt over Kreupelheden bij paarden, in zn algemeen, vonden ze een errug goed werkstuk.
ocd is iets met een chip fractuur oid.
Als je t over training wilt doen kun je gewoon de verschillende voors en tegens van bv. 'rond en diep', 'oprichting', etc. uitwerken. piece of cake.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 14:35

ocd is de afkorting van Osteochondrose Wat is OCD?
OCD staat voor de term “osteochondritis dissecans”. Wanneer er losse stukjes kraakbeen en/of been in het gewricht terechtkomen spreekt men van OCD. De losse kraakbeen stukjes noemt men corpora lebera (= vrije lichamen). OCD is de meest ernstige vorm van osteochchondrose.

Hoe ontstaat OCD?
Wanneer er een verstoring optreedt van de omvorming van kraakbeen naar bot wordt op een bepaalde plaats de laag kraakbeen steeds dikker. Door deze verdikking kan de voeding vanuit het gewrichtssmeer niet goed zijn functie uitvoeren. De 'aanvoerroute' (van de voeding) is te lang. Hierdoor wordt de kwaliteit van het kraakbeen minder. Hierdoor kan er beschadiging optreden en daardoor zal het kraakbeen minder goed worden en er ontstaan scheurtjes. Door deze scheuren kunnen er stukken kraakbeen los gaan laten (= OCD).
De losse botfragmenten kunnen door het gewricht gaan zwerven, ingeklemd raken en nog meer beschadiging geven. De plek waar het is beschadigd is ruw in plaats van glad. Daar komen stoffen vrij die de productie van teveel en te dun gewrichtssmeer veroorzaken.
Het gewricht wordt dik en de smering wordt minder waardoor er arthrose kan ontstaan. Daar waar het kraakbeen verdwenen is kan nu gewrichtssmeer in het onderliggende bot dringen met botoplossing tot gevolg, de losse botfragmenten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 104 bezoekers