Afspenen

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Romy

Afspenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-02 22:18

We hebben 1 van onze shetmerrietjes verkocht waar nu nog een veulen bij loopt en wordt over 1,5 week wordt ze opgehaald. Merrie en veulen haal ik al regelmatig bij elkaar vandaan, en gaat heel goed. Hij is nu 4 maanden, dus in principe mooie tijd..
We hebben nog een merrie met een veulen, ook zo'n 4 maanden, kan ik het beste dat veulen ook meteen afspenen zodat ze steun aan elkaar hebben of alleen het ene merrietje weghalen uit de "kudde" (=1 hengst en 3 merries)
Hoe zouden jullie dit doen?! *LOL*

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 00:08

Als ik de keus heb om twee tegelijk af te spenen, dan zou ik dat doen. De veulens hebben op die manier steun aan elkaar en wennen er sneller aan dat hun moeder weg is. Helemaal als het veulen anders alleen komt te staan, dat is voor een kuddedier als een paard absoluut niet leuk.

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl
Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 10:04

Ook ik zou de 2 veulens gelijk afspenen. Is in mijn ogen voor de veulens veel prettiger omdat ze elkaar hebben om op terug te vallen.

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiƫsvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie