De Dierenbescherming Nederland stelt helemaal niks voor...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MiniMouse

De Dierenbescherming Nederland stelt helemaal niks voor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 23:30

Wil graag weten wat jullie van het beleid van de dieren bescherming vinden

Dit is mijn verhaal en dus mijn standpunt:
De Dierenbescherming stelt geen ene kl*te voor!!!
Ik heb ook een keer melding gemaakt van 7 super magere paarden die bij een boer stonde, die verder niks als hooi kregen 1 keer per dag. Bereden werden door ''huurders'' die geen verstand van paarden hebben..die kwamen aan met de fiets plukte een pony uit de groep die ze leuk vonden reden er mee een uur of een paar uur, gooide 15 euro door de brievenbus en gingen weer naar huis.Die boer was dan niet eens thuis ofzo.
De mensen die kwamen rijden konden natuurlijk ook niet merken als een paard kreupel liep dus die werden ook gewoon gepakt.
En die boer die wist dan wel dat een paard kreupel was maar dat maakte hem eigenlijk niets uit want ja hij kreeg er weer geld voor.
Die 7 paarden stonden op een paar vierkante meter verharding met jawel wel een schuilstal met een handje zaagsel over de grond. Dus paarden konden niet liggen.
Het drinkwater donker bruin was van de roest van de drinkbak zelf !!Zodra het gras in de zomer weer superrr lang was werden ze met zijn allen gelijk vol op het gras gezet 24/7 en ook niet ontwormt.Dus paarden bleven heel ongezond.
Maar nee zolang het paard nog niet aan het ontbinden is ''bij wijze van spreken'' voeren ze niks uit.
Echt waar bij mij heeft de dierenbescherming geen enkele betekenis meer!! Boos!

Wat Vinden Jullie Nou Van De Dierenbescherming Nederland???

Jol1

Re: De Dierenbescherming Nederland stelt helemaal niks voor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 23:54

Hier in de regio was een voorzitster van de dierenbescherming die de boel heeft opgelicht. Ze stond wel elke keer in de krant met zielige dieren en ondertussen plunderde ze de kas. Er zijn natuurlijk wel een heleboel mensen die bij de dierenbescherming wel goed werk doen. Het zal wel net als overal zijn: Je hebt mensen die hun werk goed doen en je hebt mensen die er helemaal niets van bakken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:15

Het is niet de dierenbescherming die niets voorstelt.
Het is de wet die niets voorsteld.
De wet schrijft bepaalde regels voor, wat een paard allemaal moet hebben om niet 'verwaarloosd' of 'mishandeld' te zijn. Helaas zijn die wetten op sommige punten behoorlijk krom.
Maar de dierenbescherming moet die wetten respecteren. Zelfs als ze het zelf niet vinden kunne, als er geschreven staat dat die omstandigheden wel kunnen hebben ze geen poot om op te staan en mogen ze ook niets ondernemen, hoe erg het ook is.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:21

Ik heb laatst meegemaakt dat ze voor een pony kwamen kijken, die was erg mager toen de melding gedaan was en toen ze daadwerkelijk kwamen kijken had de desbetreffende pony een dek op en hebben ze niet eens de moeite genomen om het dek even af te doen.
Ik moet er wel bij vermelden dat de eigenaar nu 2 keer per dag komt om eten te geven. Ze had 2 verzorsters voor de pony,ze zeiden dat ze elke dag eten gaven, maar onderhand waren die dus al bijna 2 maanden niet geweest. Toch wel fijn zulke verzorgsters waar je van op aan kan!!

shet_rules

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:40

bij mij is de dierenbescherming ook eens geweest omdat mijn wei en al blubber was en mijn paard zou ''ondersvoed'' zijn volgens die mensen want als ze um voerden kwam die gelijk (logies is een SHET ) en het ergste was ook nog dat het een klasgenootje van mij was Boos!

kojak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:53

Het is inderdaad in eerste instantie de wet die niet deugt. Voor de vrijwilligers van de dierenbescherming is het werk vaak erg frustrerend omdat ze er gewoonweg niets tegen kunnen doen. Praten we over de landelijke inspectiedienst(LID), vind ik weer een ander verhaal. Zij kunnen de eigenaren in iedergeval informeren hoe e.e.a. wel moet. Dit blijft nogal eens achterwegen.
Ik ken ook een geval van verwaarloosde shetjes, blubber(waar je weinig tegen kunt doen),geen schuilplaats, geen eten(die paardjes hebben nog nog 1 sprietje hooi gezien) alleen wat afval van het land(aardappels Verdrietig , lof e.d.
Nooit ontwormd, huidaandoening door nattigheid en ga zo maar door. De vrijwillers van de dierenbescherming waren er ontzettend van geschrokken, LID ingeschakeld, duur de weken voordat er eindelijk iemand ging kijken, die vond het wel meevallen, de vrijwilligster die deze zaak in behandeling had stond op het punt er mee op te houden, hoe erg moet het dan zijn voordat ze er wel wat aan doen.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:42

Ja hallo het zijn wel vrijwilligers waarvan je ook niet kun verwachten dat die alles perfect doen, ze doen hun best en misschien is het niet altijd goed maar ja volgens mij gebeurd dat bij iedereen! Als je vind dat ze het niet goed doen kun je je misschien aanmelden als vrijwilliger en ze helpen het te verbeteren.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:49

Ik vind dat de DB te weinig verstand van zaken heeft en zich te snel laat misbruiken door mensen die er een dubbele agenda op nahouden. (Ruzies op stallen waarbij mensen elkaar aangeven enz)

En als er werkelijk wat aan de hand is komen ze niet in actie. Zoals het verhaal van de bokker met dat veulen dat 24.7 op stal staat waar ze weinig aan kunnen doen Gestoord

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:06

Arabesk schreef:
Ik vind dat de DB te weinig verstand van zaken heeft en zich te snel laat misbruiken door mensen die er een dubbele agenda op nahouden.

Mee eens. Ooit fanatiek begonnen met een lidmaatschap en donaties, nertsen bevrijden had niet het beoogde effect Knipoog, maar daar ben ik inmiddels aardig van teruggekomen.

En ik quote vanaf de officiële website van de DB: “De Dierenbescherming is met een achterban van 200.000 mensen (leden, donateurs en vrijwilligers) de grootste organisatie in Nederland die opkomt voor de belangen van alle dieren: gezelschapsdieren, landbouwdieren, dieren in het wild en proefdieren”. Maar als ik vervolgens het 'tijdschrift' DIER ontvang, en daar doodleuk een artikel over 'spannende belevenissen bij de biologische boer' aantref. Dit alles in een makkelijk te lezen jasje gegoten, er een paar ‘aandoenlijke’ foto’s erbij en de hersenspoeling kan beginnen!

In verschillende mate worden praktijken als kunstmatige inseminatie, constante zwangerschap, onthoornen, castratie, ziekten, miskramen en de angst gedurende het transport en de slacht ook teruggevonden bij de biologische boer. De meest afschuwelijke verminkingen zijn verboden bij erkende biologische melkveehouderijen. De dieren krijgen iets meer leefruimte, mogen niet worden vastgebonden en kunnen naar buiten. Verder mogen kalfjes de eerste week bij hun moeder blijven. Maar ook een biologische boerderij is een commercieel bedrijf dat draait op de productie van melk en vlees. Een belangrijk deel van de kalfjes dat geboren wordt op een biologische boerderij, wordt vetgemest in de bio-industrie. Het is niet nodig om melk te gebruiken en er zijn voldoende alternatieven. De mens is de enige diersoort die als volwassene babyvoedsel gebruikt, en dan nog wel van een ander dier!! Maar koeien zijn blijkbaar niet 'dier' genoeg, of in ieder geval niet zo belangrijk, want de feitelijke waarheid wordt prachtig verbogen.

De DB zou zich m.i. eens wat meer op bepaalde doelgroepen moeten richten, in plaats van nu zo ongeveer iedereen maar een beetje proberen te interesseren. Werkt niet. Een dier is een dier, en een koe mag in mijn ogen net zo min vastgebonden op stalen roosters staan en elk jaar verplicht een kalf moeten brengen anders kan er niet eens gemolken worden als een hond, die 8 uur per dag alleen thuis wordt gelaten omdat baaslief aan het werk is.

Het is goed dat er een dergelijke organisatie bestaat, begrijp me niet verkeerd. Het is alleen jammer dat ze hun functie niet naar behoren uitvoeren en daarbij niet consequent zijn in wat ze doen.

stermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:29

De DB is helaas ook gebonden aan regels die door echt niets wetende mensen in Den haag worden gemaakt.Ze moeten het hier in Nederland net zo gaan doen als in amerika ,dat je echt een gevangenisstraf krijgt als je een dier mishandeld oid.

VEEEL strenger worden en ook iemand die al eens gepakt is ontzeggen dat ze ooit nog een dier mogen hebben wat het ook is voor dier.En zeker die zogenaamde ``Hobby`` fokkers eens aanpakken niet alleen voor paarden maar ook voor honden en katten .

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:37

xKatleentjex schreef:
Het is niet de dierenbescherming die niets voorstelt.
Het is de wet die niets voorsteld.
De wet schrijft bepaalde regels voor, wat een paard allemaal moet hebben om niet 'verwaarloosd' of 'mishandeld' te zijn. Helaas zijn die wetten op sommige punten behoorlijk krom.
Maar de dierenbescherming moet die wetten respecteren. Zelfs als ze het zelf niet vinden kunne, als er geschreven staat dat die omstandigheden wel kunnen hebben ze geen poot om op te staan en mogen ze ook niets ondernemen, hoe erg het ook is.

Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Ik heb wel eens meegemaakt dat er paarden in beslag zijn genomen en dat diegene daarna diezelfde paarden weer terug heeft gekocht van de nieuwe eigenaren. Dat moet toch niet kunnen, zeker niet als aangetoond is dat die dieren echt verwaarloosd waren. Die inbeslagname was dan echt nutteloos voor de dieren, die zijn dan net een beetje opgeknapt en worden dan weer zo verschrikkelijk aan hun lot overgelaten. Waarschijnlijk staat er niets in de wet over of dat mag of niet?

@stermerrie, ik ben het helemaal met je eens! OK dan!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:39

In dat geval zou de DB beter moeten letten op waar ze zelf de paarden naartoe verkopen......

Kennelijk houden ze dus niet bij waar de inbeslaggenomen paarden blijven Verward

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:54

Arabesk schreef:
In dat geval zou de DB beter moeten letten op waar ze zelf de paarden naartoe verkopen......

Kennelijk houden ze dus niet bij waar de inbeslaggenomen paarden blijven Verward

Maar als het verboden zou zijn, dan kunnen de paarden alsnog opnieuw weg gehaald worden, dat zou beter zijn! Zo'n amerikaans straf systeem zou ook geen gek idee zijn, want nu heb ik het idee dat mensen soms niet eens door hebben hoe verkeerd ze bezig zijn met hun dieren. Als ze alleen een geld boete krijgen en vervolgens weer op de zelfde manier verder gaan, dan heeft zo'n actie van de dierenbescherming weinig effect. En het erge is dat de dieren er de dupe van zijn Ach gut

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:06

Citaat:
En als er werkelijk wat aan de hand is komen ze niet in actie. Zoals het verhaal van de bokker met dat veulen dat 24.7 op stal staat waar ze weinig aan kunnen doen

Ja, zulke dingen zijn erg triestig. Mensen die er niets vanaf weten schrijven zulke regels. Hij heeft een lekker warme stal dus hij zal wel gelukkig zijn, ookal staat hij er 23 uur per dag in Gestoord .

Citaat:
VEEEL strenger worden

En dan liefst in de juiste richting. Ik hoor jammer genoeg vaker dat men het veel zieliger vind als een paard met vriesweer buitenstaat dan dat hij dan 24 uur in zijn stal moet blijven (terwijl zijn vacht zo dik is als dat van een grizzly Lips are sealed ).

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:20

hier heb ik het een en ander op te antwoorden :
ik zelf heb een tijdje bij de db gewerkt alles leuk en aardig maar aan honden die loslopen en in het wild om zich heen bijten kunnen en mogen we niks doen , affijn waarom ? geen idee
wilde katten vangen en castereren mag en kan allemaal wel .

ik zelf heb een fjord en een mini shet sparky staat het hele jaar door buiten en spetter ook , ze hebben de vachten mega dik en afgelopen jaar heb ik ze ook maar een regendeken opgelegd ivm de vele regen die viel,
de wei was een zooitje geworden, maar binnen zetten doe ik niet om meerdere redenen
A sparky heeft chronische bronchitis en kan en mag niet op stal
B op stal molestreet ie de boel omdat ik nu ook niet kan rijden
Chij heeft brokkelhoeven dus slecht is de modder niet als die ook maar iets droger kan staan

ze krijgen iedere dag eten en vers drinkwater zijn best dik en hebben dus regendekens om en zien er gelukkig uit lekker buiten

mensen gaan bellen aa zielig paarden in de blubber ja waar niet ? overal is er momenteel blubber en niet iedereen heeft bij wijze van 100 HA land die maar even omgeploegd mogen en kunne worden ,
ik lag vorige week in het ziekenhuis voor een heupprothese en juist op dat moment kreegi k telefoon dat de db bij me opd ewei was geweest en als de paarden niet per onmiddelijk naar een ander weiland of in de stal voor hun het liefst in de stal tuurlijk he lekker dikke vacht gooi maar in de stal neer, maar als dat niet gebeurde kwam de AID ze in beslag nemen

nou ik werd wel zo boos , paarden die lekker buiten staan lekker toch ? ze krijgen eten hooi water en liefde ,
maar nee daar hebben ze schijt aan !
ik heb de fjord buiten op een groot ander stuk wat voor de zomer bedoeld was gezet en spetter de shet die staat op stal bij nog een andere merrie ,

maar ontslag was zo ingediend hiervoor wil ik geen vrijwilliger zijn!
dit was voor mij een leerzame les ik ga nooit maar dan ook nooit meer voor iets van de db of iets anders werken vrijwillig! kan me tijd nuttiger besteden , en ook meer dieren helpen als ik daar niet werk want hun doen er toch geen reet aan !

ze weten zelf niet hoe het is om een paard koe geit schaap of weet ik veel wat in natte periodes te houden , dus nemen ze ze maar in beslag als je ze niet weghaald

nee mijn respekt voor de hele dierenbescherming is weg compleet weg!
mijn jack russell dekreutje is aangevallen door een loslopende rotweiler hier een paar huizen verderop doen ze er wat aan ?
die mensen krijgen een waarschuwing van foei hondje moet vast he
pfff nee respekt ???? hier niet meer nooit meer!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:29

Nou idd spetter04 en 3jaar lang 15honden in een stal in de gate houden kan wel... no words!!!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:32

KindnessM schreef:
Nou idd spetter04 en 3jaar lang 15honden in een stal in de gate houden kan wel... no words!!!

dat bedoel ik maar en dan praten wij over dezelfde organisatie dierebescherming en ambulance flevoland SUCKS

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 12:28

de dierenbescherming in huidige vorm krijgt van mij ook geen enkele steun

ja het is leuk dat het initiatief er is , dat dieren beschermd worden
maar!

de dierenbescherming bestaat grotendeels uit vrijwilligers die vanuit hun liefde voor dieren di werk gaan doen
inspekteurs die dus bij mensen op de stoep staan om een klacht op te volgen en dus te kijken of de beschuldigingen van de klager over het niet goed verzorgd worden of mishandelt worden waar is
jammer genoeg hebben de vrijwilligers vaak niet genoeg verstand van de dieren waar ze naar gaan kijken
zo krijg je taferelen als ene hoefbevangen paard wat op een kaal landje staat en behalve wat oud hooi niets krijgt
wat volgend de DB op een vet weiland zou moeten
ja leuk, als je een dier naar de dood wil werken, vooral doen

of dieren die in de blub staan maar wel genoeg voeding krijgen en zelfs ook een droge lek hebben om te staan, zouden maar op stal moeten want het s zielig
of dieren die in de sneeuw buiten staan die ook zielig zijn
(idd met grizlyvachten etc)

dus wat ,mij betreft kan de db in huidige vorm opgeheven worden ,

de db meer ogelijkheden op dit moment is in mijn ogen dan ook een hele grote nee

dit zou alleen kunnen als de DB mensne in dienst heeft die een gerichte opleiding hebben en dus ook daadwerkelijk verstand van zaken hebben
de DB op engelse leest zie ik helemaal zitten (in mijn ogen is die nog beter dan de amerikaanse)
inspekteurs hebben een brede gerichte opleiding in zorg en huisvesting voor dieren
ook in communicatie etc naar de eigenaren en klagers

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 15:32

draumpje schreef:
de dierenbescherming in huidige vorm krijgt van mij ook geen enkele steun

ja het is leuk dat het initiatief er is , dat dieren beschermd worden
maar!

de dierenbescherming bestaat grotendeels uit vrijwilligers die vanuit hun liefde voor dieren di werk gaan doen
inspekteurs die dus bij mensen op de stoep staan om een klacht op te volgen en dus te kijken of de beschuldigingen van de klager over het niet goed verzorgd worden of mishandelt worden waar is
jammer genoeg hebben de vrijwilligers vaak niet genoeg verstand van de dieren waar ze naar gaan kijken
zo krijg je taferelen als ene hoefbevangen paard wat op een kaal landje staat en behalve wat oud hooi niets krijgt
wat volgend de DB op een vet weiland zou moeten
ja leuk, als je een dier naar de dood wil werken, vooral doen

of dieren die in de blub staan maar wel genoeg voeding krijgen en zelfs ook een droge lek hebben om te staan, zouden maar op stal moeten want het s zielig
of dieren die in de sneeuw buiten staan die ook zielig zijn
(idd met grizlyvachten etc)

dus wat ,mij betreft kan de db in huidige vorm opgeheven worden ,

de db meer ogelijkheden op dit moment is in mijn ogen dan ook een hele grote nee

dit zou alleen kunnen als de DB mensne in dienst heeft die een gerichte opleiding hebben en dus ook daadwerkelijk verstand van zaken hebben
de DB op engelse leest zie ik helemaal zitten (in mijn ogen is die nog beter dan de amerikaanse)
inspekteurs hebben een brede gerichte opleiding in zorg en huisvesting voor dieren
ook in communicatie etc naar de eigenaren en klagers

hier zeg ik alleen maar amen op
zoals eerder beschreven ik heb er zelf gewerkt geen van de mensen hebben verstand een opleiding of iets anders in dieren .
ik was de enigste met vakbekwaamheid, diergeneeskunde en een veehouderij diploma op zak
en juist mijn beesten moesten ze hebben beetje er jammer!
maar we willen nu al met een aantal mensen een protest brief schrijven met hierin voorbeelden om hun maar in te lichten over het hoe en wat en hoe het houden van paarden koeien schapen ect in zijn werk gaat wat kan wel wat kan niet !
en met voorbeelden wat gewoon niet door de beugel kan zoals de honden in biddinghuizen bij kindness in de buurt , of paarden die gewoon maar opgehaald worden omdat ze buiten staan ect ect dus mochten er mensen voorbeelden hebben hoor ik het graag!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:11

ik pm je even voor info Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:32

Ik vind de DB ook niet veel voorstellen. Ze proberen goed te doen, maar missen de kennis en de handvaten in de wet om ook echt iets te kunnen betekenen. Ze vinden het verkeerde zielig (paard 24/7 zonder deken in de wei) en keuren het verkeerde goed (24/7 op stal) of kunnen in ieder geval niets tegen het verkeerde doen (door gebreken in de wet).

Het is jammer dat zo'n organisatie niet meer voor dieren kan betekenen. Door de juiste kennis en mogelijkheden denk ik dat ze WEL kunnen bereiken dat dieren een beter welzijn in nederland hebben. De bekendheid en de mensen zijn er voor...

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:42

We moeten niet vergeten dat de dierenbescherming ook heel veel goed werk doet, ondanks dat ze ook fouten maken..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:34

tuurlijk doen ze ook wel eens wat goed...
maar uiteindelijk gaat er te vele fout ...
denk ook dat de db in huidige vorm zou moeten verdwijnen
en vervangen zou moeten worden door een instantie die wel echt actie zou kunnen ondernemen mits er gegronde redenen voor zijn en zij dit er juridisch toestemming vor krijgen

een soort onderdeel van justitie , mara dna voor dieren
zie amerikaans en brits beleid

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:36

DB in Amerika.. dát is het echte werk.

En laat ik maar geen uitspraak gaan doen over wat ik van de NL DB vind. Lips are sealed

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:05

nou moet ik wel zeggen dat met die honden veel via de LID enAID ging!
Ze zijn gewoon te veel kromme regels.
zo mochten ze pas weg gehaald worden als t in de stal 40graden s en een of meerdere honden koorts...