kosten buitenstallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PearllG

Berichten: 619
Geregistreerd: 10-01-07

kosten buitenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 16:50

Hi,
Wij gaan binnenkort verhuizen naar een huisje waar ik tegen de tijd graag mn paardjes aan huis wil zetten. Haha! Nu ben ik een beetje aan het orienteren watvoor stallen ik het best neer kan zetten en de prijzen hiervan.
Ik wil het liefst 3 of 4 buitenstallen van hout. Naast elkaar of in een hoekvorm.
Heeft iemand een indicatie voor mij wat dit ongeveer kost? Eventueel kunnen we het zelf in-elkaar zetten of maken.

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Re: kosten buitenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:34

In ieder geval: alvast GEFELICITEERD!

Wij hebben in september 2006 een stal laten bouwen door Buitenhuis BV uit Vaassen. Site: http://www.buitenhuisbv.nl/
Ik ben gewoon naar hun toe gegaan met: ik wil 2 stallen, een overdekt stuk en ik had al een plattegrondje gemaakt en zij hebben dat gemaakt voor mij. Haha!

Wij hebben een stal van 29,7 m2 groot (kan nog niet binnen de 30 m2 vergunningsvrij bouwen Tong uitsteken ). We hebben in totaal 3 ruimtes: 1 x 3x3; 1 x 3x2 en 1 x 3x4 (totaal: 27 m2, die andere 2,7 m2 is overkapping) en dan nog 1 meter aan de voorkant overdekt en wij waren 12.000 euro kwijt.
Omgerekend is dat dus 4.000 euro per stal van 3 x 3.
Hier in de omgeving zijn hun stallen erg gewild en ik weet dat ze toendertijd ook veel in Duitsland stallen zetten, dus ze komen iig overal. Wij hebben alleen geen kosten betaald voor het vervoer van de stal hierheen (erg dichtbij namelijk) en zij hebben de stal in elkaar gezet (3 man 1 dag).
Ohja: wij hebben 28 mm hout (ze hebben ook 38, maar dat zeggen zij is alleen voor onrustige hengsten) en geisoleerd dak en dakpanplaten (ipv golfplaten).
Laatst bijgewerkt door Judje op 20-03-08 17:50, in het totaal 2 keer bewerkt

cindybijl

Berichten: 2584
Geregistreerd: 11-03-07
Woonplaats: Noord-Holland

Re: kosten buitenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:37

judje: is dat in iedere gemeente zo, dat je binnen 30m² vergunningsvrij mag bouwen?

joyce83

Berichten: 5210
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: kosten buitenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:38

Wij laten waarschijnlijk 3 stallen bouwen door selektpaardenstallen.eu die zijn ook niet duur.
Wij gaan ook die stal laten zetten vergunningsvrij. Waarschijnlijk 2x ruimte van 3x3 en eentje van 3x3.5. Dan met lessenaarsdak zodat het niet boven de 1.99m komt.

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Re: kosten buitenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:41

Sorry, was ff aan het editten
Maar dat is iig wel in iedere gemeente, maar er zijn meer regels over; zoals max. 3 meter hoog, overkapping telt maar voor 0,7 meter niet mee met de 30 m3 en het moet minimaal zoveel meter van de buren af enzo.
Bij de gemeente kan je daar info over krijgen. Er is een speciaal foldertje over.

Als je hier meer info over wilt: PB box is open of het moeten algemene(re) vragen zijn, dan kan het ook hier natuurlijk.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: kosten buitenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:39


PearllG

Berichten: 619
Geregistreerd: 10-01-07

Re: kosten buitenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 21:40

Thanx allemaal! daar heb ik wat aan.
We zijn ook erg blij met het huisje! Haha! (moeten nog officieel ja krijgen maar voorlopig koopcontract is al getekend)
Fijn om zo een beetje de verschillende verhalen te horen. Wij gaan in Belgie wonen en zit nog te twijfelen wat we doen met vergunning. In Belgie doen ze normaal niet zo moeilijk,mn ouders hebben een viertal stenen stallen aan huis (in Belgie) en hebben hier geen vergunning voor gevraagd. Was geen probleem (tot nu toe Clown )

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: kosten buitenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 18:51

@ikkePL: in België gelden idd hele andere regels als hier in NL.
Hier verschilt het zelfs per gemeente. Bij ons mag je 1m3 zonder vergunning neerzetten, alles wat qua afmeting daarbuiten komt moet je een vergunning voor hebben; óf een simpele bouwvergunning (max 270 nokhoog, 200 goothoog, 75 m3 inhoud) óf een grote vergunning en dan moet je ook grondverklaringen hebben etc.
Zoek iig iets wat zo onderhoudsvrij mogelijk is; bijv. kunststof of steen. Hout moet je konstant bijhouden, doe je dat niet dan heb je over 10 jaar geen stallen meer.

dekeizer
Berichten: 65
Geregistreerd: 18-03-08
Woonplaats: bij de ijssel

Re: kosten buitenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 18:56

je kunt het beter wel aan vragen .
krijg je ergen of met iemand onenigheid kan die vervelend gaan doe en geeft je aan bij de gemeente ,dat kan onder het mom van staat niet in de omgeving of bederf mijn uitzicht,en als de gemeente daar op reageerd kun je het afbreken en krijg je geen vergunning meer .
het is maar dat je het weet ,ik zeg altijd je vijand slaapt nooit.
het zou ook zo maar iemandt kunnen zijn die het ook graag had gekocht en dit gaat doen om je een hak tezetten.

PearllG

Berichten: 619
Geregistreerd: 10-01-07

Re: kosten buitenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 19:30

Aan de ene kant zou ik misschien beter een vergunning kunnen aanvragen, en misschien doen we dat ook wel. Voor de verkoop is dat natuurlijk wel veel beter! Knipoog
Aan de andere kant zitten we redelijk uit het zicht voor mn "vijanden" Haha! De buurman aan de ene kant heeft ook meerdere stalletjes (voor zn koeien) onvergund staan en de buurman aan de andere kant heeft een heel grote loods zodat hij ons niet eens kan zien.
Weet niet hoe moeilijk ze in belgie zijn met vergunningen. Hoorde van de makelaar wel dat belgie tegenwoordig ook een regel heeft hoeveel vee je per m2 mag houden. Dan zouden we misschien al in een probleem komen.... (we willen weide van de buurman gaan huren en stallen op eigen grond zetten)

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: kosten buitenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:47

Wij hebben in 2001 een stal laten bouwen door Prubo uit Eindhoven.
Het was een stal en 2 boxen van 3x3 en een stukje voor opslag en zadel enzo van 2x3.
De binnenkant was van betonplaten, de buitenkant was afgetimmerd met hout, we hadden op de korte zijde een paardendeur en op de lange kant 2 paardendeuren, tussen de boxen en de opslag zat een schuifwand, zodat ik nooit buitenom hoefde.
Er zat een puntdak op van zwarte golfplaten en 2 lichtplaten, er zater 3 ramen in waarvan 2 met trailies en er was een luifel van 1 mtr.
De boxen waren afgetimmerd met betonplex van 1,20 hoog met aan de bovenkant een metalen strip.
Er lag een betonvloer in van speciaal beton waar geen vloeistof doorheen kan, dit was een vereiste bij de bouwaanvraag, welke wij wel nodig hadden.
O ja er zat ook nog een putje in zodat ik de stal makkelijk schoon kon spuiten.

Deze stal werd in 2,5 dag neergezet en kosten destijds nog geen 20.000 gulden.

Natuurlijk komen daar de kosten voor het bouwrijp maken van de grond nog bij (dikke zandlaag).

Prubo heeft bij ons prima werk geleverd en was destijds beslist goedkoper dan vele anderen.
E.e.a. was ook van degelijk materiaal en goed afgewerkt met stalen strippen e.d. zodat jet paard er niet aan kon beginnen te knagen.
De deuren waren van binnen ook van betonplex.

Ze hebben de stal helemaal naar onze wens gemaakt.