Wormmiddelen in mest, gevaar voor honden???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gerrit
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Wormmiddelen in mest, gevaar voor honden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 12:46

Hallo iedereen,

Er wordt veel gesproken over het feit dat het eten van paardedrollen voor honden heel gevaarlijk kan zijn. Mijn indruk is dat het allemaal best meevalt, maar om uit te vinden of dit werkelijk zo is, plaats ik deze oproep;

Wie heeft er zelf ervaring mee dat een hond vergiftigingsverschijnselen vertoonde, of nog erger, is gestorven na het eten van paardenmest.

Met heel veel groeten,
Gerrit de Weerd


koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 12:48

ik denk nietd at wormmiddelen in mest gevaarlijk is voor honden, want honden lopen ook rond met dat soort wormen, mischien helpt het wel?

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 12:54

heb geen ervaring maar heb wel zoiets gehoord en koetje de hond is heel anders gebouwd als een paard ooit een wormenmiddel van een hond en een paard bij elkaar gehouden?? zit wel wat verschil in he!! denken of weten is een heel verschil!!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 13:00

Ik denk wel dat het kwaad kan want ieder beest heeft zijn eigen medicijnen dus kijk er maar mee uit. Ik zou er toch echt goed opletten een keutel maakt niet zovee uit maar als er wormenkuur in zit je weet maar nooit. Ik zou zeggen bel de dierenarts

Ariège

Berichten: 15
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 13:07

Heb de dierenarts vorige week gesproken. Paardenmest op zich is niet erg voor een hond, maar wel als paard net ontwormd is.

Ieder heeft zijn eigen waarheid.

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 13:12

Wij hebben die verhalen ook vaak gehoord en we hebben het nagevraagd bij de dierenarts, maar die raden aan om je hond in plaats van 1x,2x je hond een wormenkuur te geven per jaar.dus dat doen we nu...het schijnt niet heel erg goed voor ze te zijn dus je moet het zoveel mogelijk proberen te vermijden maar als ze het eten worden ze niet meteen ziek hoor..

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 13:15

paardenmest zou juist gezond zijn voor een hond, aangezien er veel stoffen inzitten die goed voor hem zijn!
Toen onze Da er was om Tos te keuren stond onze hond ook weer mest te eten en toen zei de dierenarts nog dat we een gezonde hond hadden! Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 13:28

Mijn hond eet ook wel eens mest,ze is er nooit ziek van geworden,maar ik heb wel eens gelezen dat het erg slecht is,maar ik weet niet wat waar is.

Gerrit
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 13:51

Dus tot nu toe heeft nog niemand hier negatieve ervaringen mee gehad.

Met heel veel groeten,
Gerrit de Weerd

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 14:00

Onze hond heeft totdat hij op 11 jarige leeftijd doodging minsten 1 drol per week gegeten. Nooit problemen mee gehad.

Nulla tenaci invia est via

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 15:27

Volgens mij was de vraag bedoelt over mest MET wormmiddelen!
Gewone drollen zijn toch errug lekker, nietwaar hondjes!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 15:27

Mijn honden eten het niet meer, het aanbod is hier te groot denk ik Haha!

Als het echt ongezond zou zijn zouden ze al lang het loodje gelegd hebben, vroeger vonden ze het heerlijk. Ze kregen er wel altijd een enorme stinkadem van. Maar als ze de hoefschraapsels opeten als de hoefsmid is geweest dan is die adem nog erger Misselijk
Na de wormenkuur lijkt me ook niet echt gezond alhoewel ik vermoed dat er niet veel van het middel met de mest uitgescheiden zal worden.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 17:50

Helaas heb ik toen ik stage liep bij de dierenarts, een hond met vergiftigingsverschijnselen op de tafel gezien. Het beest was ernstig ziek, braakte vrijwel voortdurend en had ernstige diarree. Gelukkig voor de hond is die er bovenop gekomen, maar het beeld van dit arme beest is mij altijd bijgebleven en voor mijn honden is het eten van paardenpoep dus ernstig verboden!! Volgens deze dierenarts was dit niet de eerste hond die met dit soort verschijnselen bij hem aangeboden werd en was het ook wel eens ernstiger afgelopen.

Ja het kan dus wel degelijk kwaad, het eten van paardendrollen met daarin de resten van een wormenkuur.

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:04

Bij ons op stal hangt op het mededelingen bord een waarchuwing van een veearts waarin gemeld wordt dat verschillende honden zijn overleden door het binnen krijgen van wormmiddelen voor paarden. Er zit een heel groot verschil tussen de middellen voor paarden en honden dus kijk goed uit! Ik weet niet in hoeverre het via de mest schadelijk kan zijn, normaal is het eten van mest helemaal geen probleem maar is het paard net ontwormt zou ik mijn hond heel goed in de gaten houden!

Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers