Werk en een paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Werk en een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-02 17:39

Ik kan volgend jaar een eigen paard krijgen. Tegen de tijd dat ik erop rij ben ik al met werken begonnen. Ze staat dan in hierden en ik woon in harderwijk. Nou is mijn vraag zou dit eigenlijk wel kunnen? En zoja, hoe doen jullie dit? Ik kan namelijk voor heel goedkoop imka laten dekken volgend jaar en voor een klein bedrag per maand het paard dan daar laten staan (incl. stal wei en eten ) Ik hoop dat jullie goeie ideen hebben! Haha!

Never look back, because you can't change the past. Look forward with a smile, your future is bright, and everyday is a new beginning! Your you, and that's good enough.


stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 20:32

tja, dat hengt ervan af hoeveel je moet werken en wat de tijd is die je aan je paard moet besteden. ik bedoel wordt ie verzorgd in het pension in wierden of moet je na werktijd nog alles regelen. De enige die kan beoordelen of het kan ben je toch zelf denk ik. Gewoon optellen hoe goed je je paard wilt verzorgen en hoeveel tijd dat jou kost, hoevaak wil je rijden, wat is je reistijd en ga zo maar door. Succes ermee!

Het houden van paarden is geen hobby, maar een virusbesmetting waar ik nooit meer vanaf kom

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 20:37

Je hebt het dus over het veulen dat je dan gaat stallen? De eerste jaren zal het dan zeker te doen zijn. Of je doet het paard ergens in opfok tot de tijd dat je ermee kunt gaan beginnen. Je moet het wel kunnen redden naast je werk, het is net wat je ervoor over hebt. Ik heb nu ook al een tijdje fulltime gewerkt met anderhalf uur reistijd per dag, dan nog drie avonden in de week een bijbaantje (zes-zeven uur) en daarna nog de paarden en sociaal leven. Gaat ook niet al te makkelijk, het is goed plannen, maar wel te doen. Hoeveel mensen het wel niet doen, een of meerdere paarden naast hun werk....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 20:46

Ik heb een fulltime-baan in het onderwijs. En heb ook een paard.
Maar mijn paard staat op een pension, waar iedere dag zijn stal gemest wordt, drie keer per dag krijgt hij eten, hij wordt netjes in de wei gezet en er weer uit gehaald.
Meestal (als het niet zo vreselijk warm is als vandaag) ga ik na mijn werk rijden. Tegen de tijd dat ik dan thuis kom is mijn vriend ook thuis en gaan we eten. Of ik ga na het eten rijden.
Dus of het gaat ligt helemaal aan de omstandigheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 20:51

Ik wekte voorheen 40 tot 50 uur op onregelmatige tijden.
En dan nog het huishouden.
En daarbij reed ik 3 tot 4 paarden. Waar ook alle stalwerk bij hoorde.
Ging goed hoor.
Alleen weinig tijd voor verjaardagen en zo
Maar was ook wel een fijne smoes.Haha!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 21:27

hoeveel uren heb jij dan in een dag Runningkawa? Vast meer dan ik Knipoog
Met mijn 4 dagen werken, ook in het onderwijs *LOL* heb ik toch echt geen puf om en het huishouden, en koken en mijn pony elke dag en dan zelf nog 1 extra te doen... Met werken, koken, eten (soms nog een beetje huishouden doordeweek want het meeste doe ik op mijn vrije dag en in het weekend) en naar Andrew, zit mijn dag vol en heb ik nog niet eens optimaal voorbereid... Petjes af, maar voor mij niet haalbaar!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 22:26

Zelf werk ik ca. 40 uur per week, plus 2 uur reistijd per dag.
Daarbij komt ons eigen huisje onderhouden (geen hulp in huishouding), koken, mannetje, de andere dieren en natuurlijk m'n paardje.
Mijn paardje verzorg ik zelf, het enige wat "uitbesteed" is, is dat m'n oude buurman overdag een oogje in het zeil houdt terwijl ik aan het werk ben.
Uitmesten, hooi/stro halen etc. doe ik zelf, gelukkig helpt m'n mannetje wel vaak me met bijv. volle vrachten hooi en stro lossen.

Tsja, is het haalbaar ?
Voor mij wel, heb zelfs nog flink wat tijd over om sociale contacten te onderhouden.
Het is een kwestie van goed plannen, en niet al te kritisch voor jezelf zijn.
Als bijv. de was eens een keer een dag blijft staan, dan voel ik me daar niet schuldig over.
Heb tenslotte genoeg gedaan voor die dag, en morgen weer een dag !
Ik denk dat je voor jezelf goed op een rijtje moet zetten hoe je het allemaal wilt gaan regelen.
Wat voor de een "makkelijk" te doen is, zal voor een ander misschien niet haalbaar zijn; mensen verschillen nu eenmaal.

Door goed te plannen kun je overigens flink wat tijd besparen.
Als ik bijv. onderweg van werk naar huis ben, rijd ik vlak voor ik thuis ben eerst langs de supermarkt om het avondeten te scoren.
Door eerst naar huis te gaan, verlies ik naar mijn gevoel teveel tijd.
Tijdens het koken doe ik vaak wat andere klusjes in huis (als het gerecht het toelaat Haha! ), bijv. even stofzuigen of de andere dieren verzorgen.

gwen2002
Berichten: 22
Geregistreerd: 26-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 11:57

Ik kan namelijk voor heel goedkoop imka laten dekken volgend jaar en voor een klein bedrag per maand het paard dan daar laten staan (incl. stal wei en eten ) Ik hoop dat jullie goeie ideen hebben!


Misschien niet helemaal je vraag, maar ik wil toch even op bovenstaande inhaken.

De afspraak lijkt nu mooi en zolang alles 'goed' gaat zul je inderdaad je veulen voor een klein bedrag daar kunnen stallen.
Maar wat als er een klink in de kabel komt? zulke dingen gebeuren, ik spreek uit ervaring.

Kun je het financieel dan opbrengen om haar ergens anders in te scharen/ te stallen etc.

Zomaar even een tip, ik hoop dat je mijn advies kunt waarderen het is goed bedoeld

succes met je beslissing

imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-02 16:23

Kun je het financieel dan opbrengen om haar ergens anders in te scharen/stallen etc.

Ja, daar heb ik ook al aan gedacht hoor, mijn vriendin heeft een weiland waar ik altijd mag komen te staan mijn paard dan Lachen

Never look back, because you can't change the past. Look forward with a smile, your future is bright, and everyday is a new beginning! Your you, and that's good enough.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 22:30

Afbeeldingah kijk, niet de enige die zichzelf afvraagt hoe de tijdsplanning moet. Lachen
Gelukkig werk ik maar 32 uur per week, al is het de bedoeling dat ik dit jaar nog met een opleiding begin van 1 jaar.
Ik heb voor mezelf ook zoiets; ik zie wel hoe het komen gaat. Tot nu toe is alles nog gelukt wat ik wilde dus dit ook wel.
Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aliedaa en 42 bezoekers