Zijn jullie 'independent women'?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 21:48

Ik zou er niet zo mee zitten hoor Jippie. Geeft helemaal niets, je doet het met liefde voor elkaar.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 23:48

Ik voel me absoluut onafhankelijk, we dragen beiden bij aan de gezamenlijke lasten en wat we over houden (beiden evenveel, dat is het uitgangspunt bij de verdeling gezamenlijke lasten) mag ieder naar eigen inzicht besteden. Mijn vriendje heeft ook een dure hobby, en we kunnen onszelf aardig bedruipen. Bij een echt grote aanschaf of een drama zoals jou is overkomen zal hij zeker bijspringen, en andersom natuurlijk ook. Daarvoor ben je dus partners.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 00:51

jolanda:je hoeft geen schuldgevoel te hebben.
ik vind idd ook dat je als meisje echt voor jezelf moet kunnen zorgen,maar ik kijk door mijn tegenslagen(migraine vorig jaar,rug-blessure wat 3 jaar heeft geduurt,en toen ook nog relatie voorbij en geen eigen huis meer)er anders tegenaan.ik weet dat als het nodig is ik mezelf kan redden,ookal moet je dan echt soms jezelf door alle bochten wringen,want zoals iedereen zegt is dat ook zo:je moet een goede baan hebben wil je alles zelf kunnen betalen ook je paard,maar als je samenwoont dat is het toch helemaal niet erg als je vriend mee betaalt aan dingen?ik vond eerst ook dat ik dat zelf moest kunnen maar nu zie ik het anders,je woont samen,jij zorgt voor hem en hij zorgt voor jou,in wat voor vorm je dat plaatst doet er niet toe,al is het alleen maar emotioneel voor elkaar er zijn bijvoorbeeld,maar het feit dat je samen bent en dus voor elkaar dingen doet hoort toch bij het samen zijn?zo zie ik het en omdat ik nu echt weinig inkomen heb en mijn vriend meer,betaal ik wel zelf mijn paard enzovoorts,maar betaalt hij voor mij weer de andere dingen die ik niet red,eten en andere vaste lasten bijvoorbeeld,maar ik doe daartegenover ook weer dingen voor hem want hij hoeft nu thuis echt nergens naar om te kijken ik zorg voor het hele huishouden in mijn eentje,als ik straks weer werk lukt dat natuurlijk niet,maar dan helpt hij mij weer een handje en betaal ik ook weer meer mee.zo help je mekaar in moeilijke tijden en zo help je mekaar weer op andere gebieden in makkelijkere tijden

soms is het beter om te zwijgen

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 09:08

Ik heb geen partner, ik heb een Paard. En aangezien die geen geld inbrengt moet ik mezelf (en hem) bedruipen. En dat lukt goed. Werk fulltime, ben in de gelukkige omstandigheid dat ik vroeg kan beginnen (7 uur) en dus ook vroeg naar huis (15:30) zodat ik de rest van de middag en avond aan m'n paardje kan besteden.

Dus, kortom, Ja ik ben een Independent Woman Haha!

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 09:17

independent? jazeker!!! eigen huis, paard, werk fulltime. t is zwaar, moet er soms dingen om laten (keus tussen paard of uit eten gaan is niet zo moeilijk *LOL*. t enige wat ik mis is een grote auto en trailer, maar das een luxe probleem. gelukkig is er altijd wel iemand met wie ik mee mag op wedstrijd, dus vervoersproblemen heb ik ook niet echt...kortom, independent, zeker, ik zou niet anders meer willen! (en ja, vergelijkingsmateriaal genoeg...)

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 11:56

Ik ben zeker een independent woman! Werk full-time om eigen huis, auto, paard en alles wat komt kijken zelf te bekostigen. Was ook stiekem best trots dat ik, toen na mijn vakantie naar Zuidfrankrijk het bericht kreeg dat m´n auto afgeschreven was, met twee weken een ander voor de deur had staan. Mijn ouders staan als back-up achter me, dat is wel een fijn idee, maar ik doe liever alles zelf .

Wanneer ik een vriend zou krijgen en het loopt zo goed dat ik ga samenwonen, weet ik de verdeling al wel hoor.. ik blijf gewoon alles betalen en laat hem de huishoudpot sponsoren, ga ik er nog op vooruit ook Knipoog en blijf een independent woman!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:29

ik ie mezelf wel als idependent woman:
ik werk full-time, met een redelijk goed inkomen (meer mag natuurlijk altijd wel).
We hebben een gezamelijke rekening, dus alles gaat in 1 pot en alles wordt uit 1 pot betaald.
Zowel de paarden (een hobby van ons samen), als de auto's (ik rijd in een oud bakkie, Peter in een Landrover, maar ze zijn beide van ons samen).
Ik zie het niet eens meer als independent, ik weet niet eens hoe ik het wel zie: we knopen gewoon gezamelijk de eindjes aan elkaar!
Soms voel ik me wel even independent: als ik iets wil kopen voor de paarden en mijn man is het er niet mee eens: dan denk ik: pech voor jou, maar ik werk er hard voor!

Dat is overigens niet helemaal reëel, dat weet ik, maar dan denk ik echt: ik werk knetterhard, mag ik verdorie kopen wat ik wil? Ondoordachte uitgaven doe ik overigens nooit!
Alles wat ook maar een beetje duur is, daar denk ik wel even een paar keer over na, alvorens evt toch naar de winkel te stappen en het te kopen!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:30

Afbeeldingals je met een partner samen leeft ben je beide deels independent en deel afhankelijk van elkaar. je levert toch altijd wat in? ook financiëel? Afbeelding

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 14:56

Ook ik ben een echt independent woman! Ik ben youg, free en single en mijn paard is ook mijn partner (een erg knappe vent Lovers ) Haha! . Ik werk 40 uur in de week en heb een goede baan met lease auto en ik woon op mezelf.

Ja ik ben dus een echte independent woman maar soms zou het toch ook wel eens fijn zijn om iets minder independent te zijn zodra de maandelijkse rekening Lips are sealed en weer binnenkomen... zucht zucht...

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 15:11

opala schreef:
Ik vind het maar theoretische flauwekul. Onafhankelijk zijn in financiele zin is een "overlevingsstrategie" wanneer je er alleen voor staat. Zodra je een partner hebt, geldt toch dat je er voor elkaar bent in wat voor opzicht ook.


Yegh wat klinkt dat negatief. Ik ben financieel onafhankelijk en alleen ja, maar omdat nou als overleving te betitelen? Heb het prima naar mijn zin zo hoor!

Culemborg here I come!!

boemel

Berichten: 8327
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 10:49

Ik woon samen met mijn vriend en we werken beide 40 uur per week.
Ik heb mijn paard zelf gekocht en betaal ook alles zelf.
Natuurlijk vind ik het wel heel erg leuk als hij wat voor mijn paard koopt, maar ik ben niet van mijn vriend afhankelijk. Als we bv uit elkaar zouden gaan, ben ik nog goed in staat mijn paard te houden. (Moet ik wel verhuizen natuurlijk).

Ik heb vanaf mijn 15e mijn pony's/paarden zelf betaald. Ik werkte ervoor. We hadden toen wel het geluk dat we zelf wei bij huis hadden, zodat de kosten natuurlijk heel wat lager waren als dat ik nu voor het pension van mijn paard moet betalen.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 11:07

Ik voel me wel onafhankelijk, maar wat we nu samen hebben (boerderij, paarden, enz.), zou ik absoluut niet kunnen houden als ik het alleen moest ophoesten. Maar goed, wij werken allebei, en hebben ook de paarden samen. Ik voel dat als een enorm voorrecht, ik ben namelijk begonnen met de eerste maar mijn wederhelft is ook besmet en nu hebben we samen een hele kudde. 't Is een 'meerwaarde' van onze relatie - afzonderlijk zouden we dit nooit kunnen doen, maar met z'n tweeen wel en wat dat betreft zijn we dus volledig afhankelijk van elkaar. Toch voel ik me altijd wel onafhankelijk, omdat ik in ieder geval net zoveel bijdraag - zowel financieel als in arbeid. Ik ben daar ook wel truttig in, vind het erg belangrijk dat er een eerlijke verdeling is.

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 12:07

Nee, ik ben financieel niet onafhankelijk en dat vind ik ook niet nodig. Ik werk wel ( oppaskids en invallen op school) en breng wel wat binnen maar voor de leuke dingen. Ik vergelijk ons gezin maar even met een bedrijf, de vertegenwoordigers brengen de klanten binnen en dus het geld de binnendienst regelt dat het uitgevoerd wordt. Ze kunnen niet zonder elkaar dus wie is er belangrijker? We werken samen aan de toekomst met onze drie kinderen. Maar mocht ik er alleen voor te komen staan weet ik zeker dat ik het ook alleen kan.

UPDATE: Vandaag gebeld door iemand van school er is een vacature die nog niet ingevuld is en volgende week beginnen de scholen weer. Of ik niet heeeeel misschien??? Ik heb dus JA gezegd 2½ dag in de week in groep 4 en heb er heel veel zin in. Niet omdat ik onafhankelijk wil zijn maar omdat ik het zo leuk vind voor de klas.

Groetjes en een hoefje van Gamble


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 bezoekers