Hinneken, afstraffen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Potoque
Berichten: 14
Geregistreerd: 12-09-01

Hinneken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 22:02

Natuurlijk is hinneken gedrag dat bij een paard hoort, maar dat betekent nog niet dat je het veelvuldig en altijd hoeft toe te staan. Net zoals een hond mag (moet) blaffen, mag (moet) een paard hinneken...maarre niet altijd. Je wilt ook niet dat je hond te pas en te onpas alles bij elkaar krijst, dus in zijn opvoeding is het handig om hem dat af te leren. Zo van even blaffen mag, maar niet doorgaan. Ook bij een paard kan je veelvuldig hinneken afleren, niet door te straffen (lees: meppen), maar door zijn aandacht af te leiden en/of met je stem. Een hond kan het leren, een paard kan het zeker leren. Immers, opvoeding betekent ook af en toe dat je 'natuurlijk' gedrag begrenst. Toktok Pling

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-02 08:47

Billy schreef:
Je hebt verstand van paarden of niet he Lips are sealed


Slaat dit op mij? Dan heb ik graag een argument voor je mening.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 08:54

parouscha schreef:
doet elk paard en mag en kan je niet afleren

De hengst die ik rijd heb ik het afgeleerd door elke keer euh te zeggen en desnoods een tik te geven.
je zit niet fijn op een paard wat alles bij elkaar bruld zodra ie een ander paard ziet (en weet je hoeveel er op een losrijdterein rond lopen!!!!)

Mijn ruin heb ik het ook afgeleerd dat hij 1 keer hinnekend vind ik niet erg wel als hij vreselijk gaat schreeuwen en totaal niet op mij let dan tik ik dus bij. Een hey of een ehy is vaak al genoeg om ze stil te laten zijn hoor
en idd een hond mag toch ook niet als een gek blaffen op straat naar elke andere hond?

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 10:50

Mijn merrie krijst enorm,echt zo'n viswijf.In de buitenbak alleen rijden kan ik niet.Is ze totaal afleid.En ja,dan tik ik haar bij.Constant hinniken is zwaar iritant,het doet zeer aan je oren en je hebt een afgeleid paard. Scheve mond

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 13:06

Shaienne"]
[quote="Billy schreef:
Je hebt verstand van paarden of niet he Lips are sealed


Slaat dit op mij? Dan heb ik graag een argument voor je mening.
[/quote]

Nee Shaienne, slaat op Marsje.

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 13:14

Ik had allang normaal serieus antwoord gegeven. Zo dom was dat antwoord niet. En ik ga dus nooit meer grapjes maken, vallen toch verkeerd.
Nu weer back ontopic graag.

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 14:31

Hinneken is hetzelfde als voor ons communicatie (praten dus). En het lijkt mij niet eerlijk om dat af te leren, lukt je trouwens ook niet hoor !
Zelf als ze ouder zijn hinneken ze nog, mooi toch !!!!!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 14:47

XoNo"]
[quote="Marsje"][quote="Maaike schreef:

waar slaat dat nou weer op.


Was maar gewoon als grapje bedoeld. Niets meer en niets minder.

Maar nu weer back ontopic.
[/quote]

Wat een belachelijk grapje Marsje. En waar bemoei je je eigenlijk mee? Je hebt totaal geen verstand van paarden. De enige reden dat jij hier nog vertoeft is omdat het stikt van de meisjes! Misselijk
[/quote]

Ja, indd


maargoed weer effe on-topic:
Ik vind dat je het zoiezo niet met geweld moet gaan afleren.
Het is iets wat een paard gewoon van zichzelf heeft.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 15:52

als Jamy gaat hinniken, is dat een teken dat ze niet echt oplet, als ik dus ook dressuur rij en jamy hinnikt zeg ik ff tegen dr van ja let op weet je wel, en dan gaan we weer verder met rijden, maar ik ga haar neit slaan ofzo

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 11:00

Hinniken op zich is niet erg, maar ze moeten wel met hun aandacht bij jou blijven.
Ik heb ook een tijdje en pony gereden en als ik daarmee naar les ging, kwam in de les erna een pony die ze nog van haar vorige stal kende. En dan begon ze ook e gillen en dat bleef maar doorgaan. Dan vroeg ik ook af en toe wle weer even om haar aandacht bij mij te houden.

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 13:17

Hoi,

Mijn merrie deed dit vooral in het begin als ze alleen vast stond buiten en der vriendjes lekker in de stal stonden.

Ik keek er is aan en vroeg of het goed was en ze heeft het nooit meer gedaan.
Zo nu en dan is , maar dat is echt heeeeeeeeeeeeeeeel zelden.

Geen tikken, ik sla haar nooit hooguit wijs ik met mijn vinger naar haar, en dan weet ze het heel goed.

Groetjes
Annelies