Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marigold schreef:af en toe een nacht op stand maakt ook niet uit toch?
Nouvel schreef:Ik heb volgens mij wel een hele poos terug eens in de Bit gelezen dat stands in Duitsland zouden worden verboden.
Maar hier in Nederland mag het nog gewoon volgens mij.
Ik ken ook meerdere maneges waar paarden nog in stands staan...
Dinopino schreef:stands zijn in duitsland en zwitserland verboden. In zwitserland heeft er iemand een uitvoerig onderzoek gedaan naar hoe paarden leven in stands. Het rapport hebben ze gebruikt om het verbod op stands te kunnen omzetten.
T@nj@ schreef:Daarover verschillen jij en ik dan ontzettend in mening, imo hoort een paard al niet eens op stal, laat staan in een misdadige stand. Als iemand daarvan vind dat het "niet uit maakt" wordt ik daar echt onpasselijk van maar goed, daar gaat dit topic niet over dus laten we daar geen discussie over gaan voeren.
Ik kan idd bij de AID eens wat info vragen, goeie tip!
T@nj@ schreef:Nogmaals een dringend verzoek aan de mensen die het toch niet kunnen laten.
Ieder zijn/haar mening maar IK VRAAG ER NIET OM!
Alstjeblieft lees toch eens en reageer pas als je daadwerkelijk iets aan dit topic toe te voegen hebt. Weet je bijvoorbeeld waar er iets te lezen is over een voorstel om het te verbieden, weet je bijvoorbeeld waar het rapport waar Dinopino het over heeft online te lezen is? dat soort antwoorden zoek ik.
Nogmaals, het gaat er hier niet om of een stand zielig is of niet. Ik vraag niet of de manege waar jij rijdt of hebt gereden ook stands heeft, ik vraag GEEN persoonlijke mening, van niemand.
Ik hoop echt dat dit duidelijk is zo.
Ik weet inmiddels dat het dus niet verboden is in Nederland maar heb wel veel interesse in artikelen enz. waarin bijvoorbeeld voorstellen staan om het verboden te krijgen, hoe het in die andere landen in zijn werk gaan, dat is echt alles wat ik wil weten.