Overschrijvingen op naam bij het stamboek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Overschrijvingen op naam bij het stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-02 10:26

N.a.v. het topic van Susanne vraag ik me het volgende af:

Je hebt een KWPN-er (of wat voor paard dan ook) op de stamboekpapieren staat nog steeds de fokker vermeld als eigenaar.
Wie heeft dit dan nog op zijn/haar naam laten schrijven? En waarom?
En heb je ook een paspoort voor je paard?


Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 10:31

Wij hebben al onze paarden op onze naam staan, dit om problemen te voorkomen. Ook al onze dieren hebben een chip en die heb ik in hun paspoort vermeld. Het overschrijven kost bij ons niet zoveel. Ik schrijf de paarden van ons stamboek en de paspoorten over op hun naam voor 12,50 euro.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 10:47

als je de papieren krijgt van je paard zit er als het goed is een papier bij wat je kunt insturen om je paard op jouw naam te laten zetten,dat ondertekenen de oude eigenaar en de nieuwe eigenaar.ik heb tinkie op mijn naam gezet toen ik haar kocht.

soms is het beter om te zwijgen

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 11:06

Bij verkoop gaat het paspoort naar de nieuwe eigenaar en die stuurt het op naar het stamboekkantoor. Paspoort gaat altijd met het paard mee. In ons paspoort staan zowel de aftekeningen als de gehele afstamming en de chipnrs. De chipnrs. zijn bij ons tevens de reg.nrs. Fokker word vermeld en de eigenaar ook. Moet het paard overgeschreven worden dan komt het naar hier toe en wij zetten het paspoort op naam van de nieuwe eigenaar. Handtekening van mijn moeder erin en stempel en klaar is kees. Er word dan ook een nieuwe reg.kaart gemaakt voor de nieuwe eigenaar, de oude word vernietigt. Dus even op een rijtje, paspoort worden door nieuwe eigenaar naar desbetreffende stamboek opgestuurd en registratiekaart door de verkoper.!! Als er verkoop van een paard plaats vind dan belt de oude eigenaar ons op en wij verzoeken hem dan de registratiekaart op te zenden. Is de oude registratiekaart hier binnen dan pas word er een nieuwe registratiekaart gemaakt en dan pas word het overgeschreven paspoort naar de nieuwe eigenaar verzonden. Gewoon een regel waar iedereen zich aan houd en het werkt prima.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-02 11:10

Maar hoe gaat het bij het KWPN dan?
Volgens mij betaal je daar wel meer dan €12,50.
En ik heb ook alleen maar een stamboekpapier waar de fokker op vermeld staat. En mijn paard heeft al diverse eigenaren gehad, maar geeneen staat vermeld op het stamboekpapier.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 11:20

Het KWPN vraagt wel meer denk ik. Op het stamboekpapier wordt vaak alleen maar de laatste eigenaar vermeld.

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 11:31

Bij het KWPN is het overschrijven op naam gratis Knipoog maar als je nog niet lid bent van het KWPN moet je net als bij alle andere stamboeken lidmaatschap betalen. Haha! Zie ook op www.kwpn.nl

Aanvulling: Op het KWPN papier wordt ook de nieuwe eigenaar vermeld, de fokker bij het paard z'n naam in de buurt en de naam van de nieuwe eigenaar ergens ander op het papier. Dit geldt overigens ook voor het NRPS (is alleen niet gratis op naam).

Met vriendelijke groet!

In 2017 verwacht:
Blue Hors Zack x Gribaldi x Balzflug x Amor

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-02 11:41

Bacannie schreef:
Bij het KWPN is het overschrijven op naam gratis Knipoog maar als je nog niet lid bent van het KWPN moet je net als bij alle andere stamboeken lidmaatschap betalen. Haha! Zie ook op www.kwpn.nl

Aanvulling: Op het KWPN papier wordt ook de nieuwe eigenaar vermeld, de fokker bij het paard z'n naam in de buurt en de naam van de nieuwe eigenaar ergens ander op het papier. Dit geldt overigens ook voor het NRPS (is alleen niet gratis op naam).


Dus is het eigenlijk niet gratis. Maar je zou dus in theorie een jaar lid kunnen zijn, paard op je naam zetten en dan weer opzeggen?

Hoe is trouwens het blad In de Strengen?

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 12:04

Het lidmaatschap bestaat uit een abonnement op In de Strengen, dat is waar je namelijk voor betaald. Haha! Volgens mij kan je dit lidmaatschap na één jaar weer opzeggen.
Ik lees het blad meestal van voor naar achter en weer terug Tong uitsteken en vaak pak ik oude bladen weer uit de kast om iets terug te vinden. Met name de indexen van de dekhengsten en de uitslagen van merrietesten vind ik wel interessant! Kwijl Ik ben er in ieder geval wel blij mee, met het lidmaatschap, zo blijf je nog een beetje op de hoogte!

Met vriendelijke groet!

In 2017 verwacht:
Blue Hors Zack x Gribaldi x Balzflug x Amor

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 12:44

Ik heb Wietze een paar weken geleden op mijn naam gezet. Dit heb ik gedaan omdat ik met hem naar de keuring wou, en dan moest dat. Ik was ongeveer 52 euro kwijt (ook gelijk lidmaatschap voor 1 jaar).
Toen we hem hadden gekocht werd ons verteld dat het niet echt nodig was, en m'n ouders hadden ook geen zin om het lidmaatschap te betalen. Dus nu heb ik het maar zelf gedaan *LOL* (staat wel op de naam van m'n ouders natuurlijk)

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 13:00

Weet iemand ook hoe dit precies zit bij het NRPS?

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 13:29

NRPS heeft ook een site kijk eens op:

http://www.nrps.nl/tarievenlijst.html

Daar staan de tarieven van het NRPS. Als je contributie betaald krijg je eens per maand een blad dat heet NRPS nieuws met de laatste uitslagen van de keuringen enzo. Lachen

Met vriendelijke groet!

In 2017 verwacht:
Blue Hors Zack x Gribaldi x Balzflug x Amor

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 13:32

Bij on stamboek kost het dus maar heel weinig en ze hoeven ook geen lid te worden. De meeste mensen worden wel lid, want die willen toch meedoen met de keuringen en de andere activiteiten.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 14:27

Nikita stond nog op naam van de Duitse eigenaren toen ik d'r kocht. Heb vervolgens contact opgenomen met het Westfalen-stamboek en bij de overschrijving naar mijn naam kwam er automatisch een Pferdenpas bij. Vind het wel zo prettig om d'r officieel op mijn naam te hebben staan, betaal er toch ook genoeg voor Knipoog

Moet zeggen dat ik wel het idee heb dat ze daar efficienter werken, twee telefoontjes en een brief en alles was geregeld. Ook voor een vriendelijker prijs, omschrijving eigenaar + paspoort kostte maar 35,00 DM (ca. 20 euro) Haha!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 17:43

Nog even over het KWPN lidmaatschap. Dat kost € 71 per jaar, behoorlijk duur dus en is inderdaad nodig om je paard je laten overschrijven. Boos! Dat je daarvoor 'In de strengen' krijgt vind ik koppelverkoop Extreme duivel Ik wilde dus daarvoor al bijna lid worden toen ik las dat je ongeacht wanneer je lid wordt, de volle mep voor het hele jaar betaalt Boos!
Dan wachten we maar tot januari hoor. Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-02 15:52

Als je na 1 augustus lid word betaal je niet het volle pond.
Ik ben na 1 augustus lid geworden en hoef geen €71 te betalen.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 16:05

Nou Pegasus, dit is dus echt geen ‘koppelverkoop’. Het lidmaatschap (na 1 augustus Euro 35.50) houdt veel meer in dan IDS: dat is gewoon een héél mooi verenigingsblad. Als je lid bent mag je inderdaad naar keuringen en kan je gratis je paard op je naam laten schrijven etc. Ik vind dat dus helemaal niet zo duur. Het lidmaatschap is dus géén abonnement op In de Strengen, dit blad krijg je ‘gewoon’ 25 x per jaar. Daarbij kan je als lid ook allerlei info en hulp opvragen, zoals bijv. een dekadvies. Ik zie hier onder ‘fokkerij en afstamming’ zo vaak berichten staan in de trant van ‘welke hengst vinden jullie bij mijn merrie passen’ met dan een fotootjes bij…sorry hoor, alsof al die Bokkers daar verstand van hebben. En als ze daar al verstand van hebben kunnen ze van een fotootje bijv. niet zien hoe de bewegingen zijn. Het KWPN geeft desgewenst een advies. Etc.

Culemborg here I come!!

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 23:58

Sorry Gail, maar ik zie het ook als koppelverkoop. Jij wilt alleen maar je paard op jouw naam laten zetten en je moet daarvoor een heel jaar lid worden van het KWPN met bijbehorende IdS?
Dat heeft mij altijd al tegengestaan. Na 1 jaar lid heb ik het meteen weer opgezegd.
De Hoefslag en de Strengen lijken toch veel op elkaar.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 10:45

Ik ben er nu mee bezig maar dan met mijn shet.
Bij het NSPS moet je dus ook lid worden en krijg je ook het blad de shetlander etc etc etc etc heel leuk allemaal maar het kost je voor een 1/5 jaartje wel mooi €40.- (incl overschrijven) ik vind het wel een beetje een duur grapje, maar ja.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 15:02

Het is toch normaal dat je lidmaatschap betaalt voor een vereniging? Voor je rijvereniging betaal je toch ook? Kan je ook wel zeggen, belachelijk alleen om wedstrijden te mogen starten. En dan krijg ik nog niet eens een mooi blaadje erbij. En Hoefslag en IDS hetzelfde?????? Ja ze behandelen alleebei sport... Verward

Culemborg here I come!!

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 17:05

Mickey"]
Als je na 1 augustus lid word betaal je niet het volle pond.
Ik ben na 1 augustus lid geworden en hoef geen €71 te betalen.
[/quote]

Dan mogen ze hun site wel eens aanpassen.
Daar staat :
[quote="KWPN schreef:
Om lid te kunnen worden van het KWPN, betaalt u € 71,00 per jaar als u in Nederland woont.
Het eenmalige entreegeld is € 5,00
Als u in België woont, betaalt u € 71,00 per jaar.
Voor het overige buitenland is het lidmaatschapsgeld € 85,00 per jaar.
Na betaling krijgt u elke twee weken 'In de Strengen' in huis, waarin u artikelen over fokkerij, sport, praktische paardenhouderij en het verenigingsnieuws aan zult treffen. Speciale aandacht vragen wij u voor de mededelingen van de regio of de afdeling waarbij u bent ingedeeld. Volgens de statuten loopt het verenigingsjaar van 1 januari tot eind december.
Opzegging van het lidmaatschap dient schriftelijk te geschieden vóór 1 december.
Gebeurt dit niet, dan bent u verplicht de contributie van het volgende jaar te voldoen. Iemand die in de loop van het jaar lid wordt, betaalt de contributie over het gehele jaar.

Het lidmaatschap van het KWPN is vereist voor overschrijvingen en registraties, deelname aan keuringen, etc.


En ik wil NIET de strengen en andere blaadjes, ik wil geen fokadvies,
niet deelnemen aan keuringen en eigenlijk uberhaupt geen lid worden van die vereniging. Ik wil alleen mijn paard laten overschrijven. Kunnen ze daar geen apart tariefje voor verzinnen Frusty

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:23

Ja, maar aan het lidmaatschap van mijn rijvereniging heb ik tenminste wat. Ik start veel wedstrijden en er worden clinics georganiseerd.

Bij het KWPN wilde ik alleen een ruin over laten schrijven. Ik sluit me bij Pegasus aan.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 09:51

Maar wat als je je paard al een jaar hebt en je wil haar dan laten overschrijven? Heeft een vriendin van me. Die denkt dat het overschrijven geen zin meer heeft nu omdat het binnen een bepaalde tijd moet????

'Paint' it 'Black'

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 10:36

Jaja ik snap het al, jullie hebben teveel naar de FBTO-reclames gekeken van Monique vd Ven die de pagina's die ze niet leest uit het tijdschrift scheurt....Heel leuk van de FBTO maar zo werkt het toch niet overal. En als je geen zin hebt om lid te worden dan is de consequentie dus dat je je paard niet op je naam laat zetten, simpel toch?

Na een jaar kan het ook nog steeds, zit geen tijdslimiet aan!

Culemborg here I come!!

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 11:11

Mag ik je er dan nog even op attent maken dat alleen het KWPN deze belachelijke regel heeft en de andere stamboeken niet??
Dus allemaal FBTO regels behalve het KWPN .... maar als jij zo weg bent van het KWPN, be my guest, gelukkig heb ik een Westfaler nu!!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LauraDB en 87 bezoekers