SPOED mbt registratiepapier/paspoort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 13:03

Nou jongens, ik help jullie even uit de droom, want zelfs een aankoopnota zegt ze niks. Ik kan ook een verklaring krijgen van de fokker dat ik de hengst heb gekocht, maar: dan kan het wel met het geld van je man geweest zijn......
Nou, dan leg je dus een registratiepapier over (in de mijne staat niks mbt wat iemand hierboven schreef) en dat is ook geen bewijs.
Toch zeggen zij te kunnen bewijzen dat die paarden van mijn man zijn?!?!?!
Ik heb betaalde veeartsnota's overlegd, spullen die gekocht zijn...alles op mijn naam. We zijn op huwelijks voorwaarden getrouwd en nog moet ik een kort geding aan gaan spannen!!!
Mijn man heeft een zakelijk geschil met zijn zakenpartner, en deze heeft beslag laten leggen op al onze spullen, incl huis! En dus incl paarden! Nu moet ik gaan bewijzen dat de paarden incl toebehoren van mij zijn, wat zo is. Ik heb het niet meer hier!!!!!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 14:07

Ik heb nu ook van de KNHS een schriftelijke verklaring en registratie dat ik als 100 % eigenaar bij hun geregistreerd sta....

gillian

Berichten: 4424
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 20:45

jeetje suzanne....wat een gedoe zeg.
heb je thuis alles lekker voor elkaar gebeurt er zoiets.

naar mijn weten ben jij de eigenaar als de papieren,paspoorten ed op jou naam staan.
dus in princiepe kunnen ze de paarden niet afpakken.

ik wens je iig veel succes en sterkte!!!
gillian

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 20:46

Sterkte meid!!

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

reactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 20:55

ja veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 17:29

Allereerst heel veel sterkte!

Het is met paarden (en niet alleen paarden) heel simpel, degene die heeft betaald is de eigenaar. De betaling kan vastgelegd worden in een overeenkomst, het hangt er maar net vanaf hoe er betaald wordt en wat voor een recu er meegegeven wordt.
Stel, je hebt het geld overgemaakt van een en/of rekening, dan geldt het beslag ook voor de paarden. Paarden worden meestal contant betaald, dus die vlieger gaat niet op.
Als in de huwelijksvoorwaarden staat dat de paarden exclusief eigendom zijn, dan geldt het beslag niet.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 18:56

http://www.rechtspraak.nl/uitspraak/fra ... i_id=35598

Hier staat iets over eigendom, uitspraak van een kort geding wie de eigenaar is/was van de paarden.

Je laat hun toch gewoon bewijzen dat de paarden niet van jouw alleen zijn.
Jij hoeft niet te bewijzen dat ze van jou waren/zijn.

Je hoeft daarom ook geen kortgeding aan te spannen, ik denk dat het wel raadzaam is om juridisch advies in te winnen, mede om te voorkomen dat je paarden opeens verdwenen en verkocht zijn en niet meer te traceren zijn.

http://www.koersadvocaten.nl/index.html
Op deze link kun je eenmalig gratis om hippisch juridisch advies vragen.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 21:30

Wat vreselijk naar voor je.

In mijn directe omgeving is er ook een groot probleem gerezen over eigendomsrecht van een stel paarden. De rechter accepteerde inderdaad de papieren niet als bewijs van eigendom.

Er wordt nog verder gestreden maar het is een ware ramp. Een bankafschrift met daarop het aankoopbedrag schijnt wel geaccepteerd te worden als zijnde een eigendomsbewijs.
Misschien heb je daar wat aan?

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-02 16:44

Bedankt voor de reacties.

Het stamboekpapier van de hengst staat op mijn naam. Tevens heb ik een verklaring van de vorige eigenaar dat ik het paard daar heb gekocht.
Ik heb van beide paarden geen aankoopnota;s, ik heb ze allebei contant betaald.
Van mijn ruin staat alles, alles, alles op mijn naam. Verder heb ik veeartsrekeningen aangedragen, rontgenfoto's, uittreksels uit het bestand van de KNHS waarop ik als 100% eigenaar vermeld sta, nota's van paardendrogist etc etc. Alles om het aannemelijk te maken dat ik eigenaar ben, want niks is een juridisch bewijs.
De pony is helemaal moeilijk, want die heeft geen papier en is niet gechipt en is contant betaald aan een boer.

We zijn idd op huwelijkse voorwaarden getrouwd en in onze jaarlijkse toevoeging (grote uitgaven) staan ze op mijn naam. Dit hebben we echter gemaakt voor het geval we uit elkaar zouden gaan, het is niet bij de notaris gepasseerd, het zijn onderlinge contracten.
Mijn advocaten hebben hun advocaat gesommeerd het beslag eraf te halen, maar ze vertikken het gewoon, zeggen zelfsbewijzen te hebben dat de paarden van mijn man zijn. Dat is bullshit, want dat kan gewoon niet. Er rest mij niks anders dan een kort geding aanspannen...dat zal as donderdag plaatsvinden, dus duim maar voor me!

Groetjes Suzanne

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-02 16:48

O,ja...mbt tot betalen: dan zeggen ze weer: Hij kan wel met geld van je man gekocht zijn. Ja, duh.....ik kan de Nederlandse Bank wel beroofd hebben!!!!
En dan mogen ze meteen de golfset terugbrengen, want die is met MIJN geld betaald, maar is van mijn man.
En wat te denken van mijn rijlaarzen, maat 36????

Ik heb nog wel de aankoopkeuring van Marillion gevonden, daar sta ik als opdrachtgever op. Op dat moment had ik de koop al gesloten, MITS hij door de klinische keuring kwam. Maar ja, alles wat voor mij logisch klinkt, is juridisch weer een ander verhaal.

Groetjes Suzanne

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 18:27

ik heb helaas geen tips voor je, maar wil je wel veel sterkte wensen!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 19:56

Ah bah, wat een naar verhaal.
Niet alleen dat je je huis ed kwijtraakt, maar ook je dieren.
Heb je nog meer dieren als je paarden? En wat zeggen ze daarover?

Ik heb helaas geen tips voor jou, behalve dat je misschien bij de zoekfunctie soortgelijke topics kan vinden, want volgens mij staat er wel meer hierover op bokt.
En idd, laat ze maar bewijzen dat ze niet van jouw zijn.
En als ze zeggen dat je ze misschien wel met het geld van je man betaald hebben, nou, laat ze het maar bewijzen.
Trouwens, als je man het wel zou hebben gekocht en als een kadoo aan jouw hebben gegeven, dan ben je toch ook de eigenaar, wie het aankoopbedrag dan ook heeft betaald (logische wijze denkend, toch?).
Want anders kunnen ze alle kadootjes en geschenken wel terug vorderen aan wie hij ze ook heeft gegeven.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-02 20:08

De vordering op mijn man is ook onterrecht, dus het zal niet zo'n vaart lopen dat we alles kwijtraken. Wsch gaan ze een bodemprocedure in en tot de uitspraak blijft het beslag op alles liggen....dat duurt minstens 2 jaar en dan kun je nog in hoger beroep.
Maar aangezien het MIJN paarden en spullen zijn wil ik hoe dan ook het beslag eraf...daarop volgt dan een dikke vette claim.
Mijn advocaat noemt deze actie vexatoir: onnodig pestend.
Maar ja, je weet het: wil je iemand pijn doen, dan pak je zijn naasten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 21:46

Mijn hemel wat een toestand. Je klinkt nu alsof je vindt dat ze vooral hun gang moeten gaan en goed gaan voelen hoe ze hun neuzen gaan stoten! Laten we hopen dat het met een sisser afloopt en dat het beslag opgeheven wordt en deze ellende weer achter de rug is.
Succes ermee.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 23:30

Mijn paard heeft ook geen stamboekpapier. Wel een NHS paspoort met bijbehorend chipnummer.De vorige eigenaar staat er nog in vermeld, ik heb hem niet over laten schrijven. Ik ken de vorige eigenaar goed en weet zeker dat het paspoort bij dit paard hoort, maar niet alle gegevens in het paspoort kloppen. Zo staat er bv. niet in, dat mijn paard aftekeningen heeft, maar die heeft ie wel! Ook zijn stokmaat klopt volgens mij niet helemaal. De vorige eigenaar reed in de wedstrijdsport met dit paard met dit paspoort. Zij heeft het paspoort toendertijd aangevraagd, omdat het verplicht werd, als je wilde starten in wedstrijden.
Ik vind het vreemd, dat een erkende organisatie als de NHS zo slordig met gegevens omgaat, het paspoort klopt gewoon niet helemaal. Zo wordt er in de hand gewerkt, dat mensen met verkeerde bedoelingen met papieren rotzooien. Alleen het chipnummer is hetzelfde, als het nummer dat op het paspoort vermeld staat.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 08:45

In mijn paspoort staat het zelfs als die van greetje.
of eigenlijk in de paspoorten van mijn paarden.
Ik sta er wel als eigenaar in vermeld maar dat 'telt' dus niet dat staat er wel bij.
In het paspoort zit een registratie bewijs van het stamboek waarop ik als eigenaar sta.
Er staat wel op dat bij sterfte en verkoop van het dier het terug moet naar het stamboek.
De ruin staat gechipt ook op mijn naam is dat niet genoeg bij jou?
veel sterkte

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 19:05

Nimber jij het als het goed is ook een afstammingsbewijs van je paarden. Dat is dus je eigendomsbewijs.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 20:43

Ik heb ook een afstammingspapier van mijn hengst....

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 21:41

Nog even alle verdere gegevens van het paspoort van Biretta.
3-4 Toelichting gebruik paardenpaspoort
5-8 Aantekeningen van het stamboek
9-16 Aantekeningen van sportorganisaties en keurings- resultaten.
17-21 Vaccinatiegegevens.
22abcd Pink/Roze/Roosa/Rose, Verplichte informatie medische behandelingen
0-0 Registratiebewijs incl. chipnr.=voor IHW paarden tevens levensnr.
23-26 Identiteitscontrole van het paard.
27-34Controle ongeoorloofde middelen en gezondheidscontrole door labaratoria.
35-36 Douane-Visa.
37-40 Eigendomsregistratie
41 Foto's ter verdere identificatie.

Een paspoort incl. registratiebewijs zou je denken. Nee dus, van het ministerie kregen wij de opdracht om er tevens nog een apart fraudebestendige registratiekaart/eigendomsbewijs bij te maken.
Laatst bijgewerkt door greetje op 16-08-02 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 11:52

Balen voor je zeg. Heel veel sterkte en ik duim voor je donderdag!!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 13:23

Veel succes hoor Suzanne!

Heb trouwens bij mijn stamboekpapieren, een pferdenpas èn eigendomspapieren. De stamboekpapieren en pas horen bij het paard en zegt niets over dat ik de eigenaar ben (hoewel dat wel expliciet vermeldt staat Frusty ).

Alleen het eigendomspapier geeft aan dat ik bij dat paard hoor..

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 14:14

Heel veel sterkte!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 11:19

Heel veel sterkte!!!