Hoe zijn jullie aan je zadelkast gekomen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Hoe zijn jullie aan je zadelkast gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 10:06

je kunt ze zo kant en klaar kopen maar dat is erg duur. Nu wil ik graag een oude ijzeren kantoorkast ombouwen tot zadelkast maar ik kan ze niet vinden.....hebben jullie suggesties?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 10:09

Bij een Kringloopcentrum hebben ze ook wel eens oude kasten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 10:29

Mijn vader heeft een grote kast voor me gebouwd. Helemaal geweldig, want hij voldoet dus precies aan mijn wensen qua indeling. Nu is hij bezig met een concourskast op wielen, die wordt ook heel mooi! Party!!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 10:32

Oude kleding kast van een huurflat verbouwd met zadel steun in hoofstel haken. Ging perfect. Tot de boer bij ons op stal hele grote kasten heeft gebouwd staat mijn kast thuis. Altijd handig voor je reserve paardentroep.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 10:53

een 2ehands westernzadelkast die zelf gemaakt is door de oude eigenaar. Heb hem via Divoza. Oude kantoorkasten heb je bij ons op het industrieterrein bij de oudijzerwinkel. Ook in de Vondst staan ze vaak.

Niets zo charmant als een paard in her land.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 11:02

Ik heb een kast van de manege-eigenaar in bruikleen. Is gewoon een kleine ikea-kast waar 3 slotjes aan de binnekant zitten (om de linker deur vast te maken aan de binnenkant) en er zit een gewoon slot op met nog een mogelijkheid om er een hangslot overheen te plaatsen maar dat vind ik altijd teveel werk. Laatst heeft een nieuwe pension-klant z'n eigen kast meegenomen en dat was een oude brandkast, echt een loeier van een ding. Die had hij bij zo'n kringloop kantoorwinkel Haha! gekocht.

Don't hate me cause you ain't me!

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 11:09

Ik heb mijn kast overgekocht van iemand toen ik op stal kwam. Nu krijgen we de kast IN de stal. Handig tegen diefstal. Aangezien mijn zadel net gestolen is, uit de zadelkast van mijn vriendin.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 11:48

Zep schreef:
Mijn vader heeft een grote kast voor me gebouwd. Helemaal geweldig, want hij voldoet dus precies aan mijn wensen qua indeling. Nu is hij bezig met een concourskast op wielen, die wordt ook heel mooi! Party!!


Ehhhh ben blont hoor, maar neem je die dan mee op concours? Hoe vervoer je die dan?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 12:53

een vriendin van mij wist via via een manege die was gestopt. Zelf ging zij hier een kast halen, en vroeg of ik er ook 1 wilde. Heb er 150 gulden voor betaald.
Officieel zijn het legerkasten, misschien dat je bij een dumpstore ofzo wat kan vinden?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 12:56

Ik heb nu een kast van stal, maar vind m wat te klein. Wil graag een kast waar 2 zadels en 2 hoofdstellen in passen, en nog wat haken voor halsters e.d.
Nu heb ik 1 haak en 1 zadelsteun.. En best weinig ruimte.
Dus ben zelf ook opzoek naar een grote 2 deurs kast (legerkast ofzo)
Dus vind dit topic wel handig. Haha!

Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 12:56

Ik heb wel lekker duur gedaan en en kant en klare kast gekocht bij hyporama.. bevalt heel goed....

Er gaat niets boven een Tinker met goede achtergrondmuziek....

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 14:22

De vader van een vriendin van mij werkt bij de TPG (jaja, voorheen PTT) en daar hielden ze ook opruiming kwa kasten. Echt handig. Het zijn prima kasten, hier en daar een roestplekje, maar dat geeft niet. Zadels passen er denk ik niet in, wij hebben die in een zadelkamer hangen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 14:42

Zadel en hoofdstel hoeft er bij mij niet in. Die hebben een eigen plekje in de zadelkamer, dus dat scheelt een stuk.
Mijn vader gaat van roestvrijstalen platen uit oude liften (kan hij gratis aan komen) een kist voor mij in elkaar lassen. Onverslijtbaar!
En mijn vader kan heel goed lassen, dus hij gaat de boel precies op maat maken, met haakjes e.d. op de goede plaats.

Nulla tenaci invia est via

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 14:43

Manon 2 schreef:
Ehhhh ben blont hoor, maar neem je die dan mee op concours? Hoe vervoer je die dan?


Uhm ik denk niet dat je je kast meeneemt op concours. Die staat gewoon vast in de zadelkamer (bij ons tenminste). Iedereen legt zijn spullen voor concours in de achterbak van de auto.

Don't hate me cause you ain't me!

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 14:44

In de viavia staan genoeg leuke tweedehands kasten voor een spotprijsje zo ben ik er ook aan gekomen.

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 15:37

Ik heb me kast bij Hyporama gekocht.daarvoor had ik een oud kastje vanmij daar had ik zo hanende bok in gehangen en een hoofdstel drager!

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 16:33

die van mij stond eerst achter een stalletje waar al een tijdje niemand kwam. ik mocht die kast eerst niet meenemen van mn ouders, omdat het eigenlijk stelen is.
een tijd later hebben ze het stalletje gesloopt, de kast lag gewoon onder al het hout, en als het bleef liggen werd het weggerot.
toen hebben ik en mn vader heb helemaal uit het oud gehaald en in de auto geladen Lachen
het is geen echte paardenkast, maar van spaanplaat, en iets te smal voor een zadel. gewoon wat plankjes erin en je hebt een kast.
en ook kun je er een zadeldrager in hangen en wat spijkers voor de halsters en hoofdstel.
je kunt het zo groot maken als je wilt en kost lang niet zo duur!

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 16:47

die kan je gewoon kopen hoor chantal [img]http://www.dendaan.nl/dieren/paardenGIF/(2).gif[/img]
kijk op marktplaats.nl (tweedehand`s) kijk onder paardenspullen doeiiiiiii

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 17:23

vraag eens bij de plaatselijke ijzer handelaar of ze nog oude leger of marine kasten hebben. Deze kasten zijn groot en diep genoeg voor je zadel en heel veel andere spullen. zelfs je voer kun je er nog in kwijt.

Wodan en ik onderweg in de M2

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 17:45

Zelf gemaakt. (nou ja, pa-lief)
Een grote kist van een wat houten platen, een stevige deksel erop en een zadelsteun, tuig-steunen en hoofdstelhaakjes eraan. Op de bodem, onder het zadel kan ik de dingen kwijt die ik niet dagelijks gebruik.

pmarena

Berichten: 48065
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 18:01

Gewwon een driedeurs-kast bij de Formido , voor 300 gulden dacht ik.
2 zadelsteunen erin , 4 hoofdstelhangers , 1 deel planken > voila een beste zadelkast ! Lachen

Kantoorkasten zijn vaak maar zo'n 45 cm diep , niet genoeg voor een zadel.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 19:17

Heel simpel Knipoog
Paps had één kast in de garage met zooi, die eigenlijk niet nodig was, dus die leeg geruimt, onderste plank eruit, heeft hij een zadelsteun in gemaakt (geen standaard-steun, maar een houten paal, op de verstelbare steun, zodat ik nog iets spelling heb, als ik bv een ander zadel zou kopen)
paar haakjes erin, voor hoofdstel, maar ook voor bitten en zo...
verder heb ik er vloerbedekking inliggen (luxe Knipoog )
op alle planken.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 00:36

Ik lees hier dat een hoop mensen houten kasten hebben, maar hebben jullie dan geen last van muizen op stal?

Iig heb ik mijn kasten bij de afdeling Afvalbeheer van het bedrijf waar ik werk vandaan. De kasten worden bij ons nl. gewoon weggegooid.
Die gasten een rondje gevulde koeken en ik helemaal happy met mijn kasten. Knipoog

Heb jij geen kennissen/familieleden bij een groot bedrijf, zodat zij eens kunnen informeren wat er met oude kasten gedaan wordt.

Btw, die kantoorkasten zijn vaak zo gemaakt dat er precies ordners in passen. Dat betekent dat je zadel overdwars erin moet, en dan nog moet je proppen.
Gelukkig kwam er bij ons na verloop van tijd en heeeeel veeel informeren bij Afvalbeheer een ijzeren kledingkast tevoorschijn die ik nu gebruik.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 12:02

Fitzroy schreef:
Ik lees hier dat een hoop mensen houten kasten hebben, maar hebben jullie dan geen last van muizen op stal?



er zitten wel muizen, maar ze hebben er nog niet aan gegeten Verward
en als ze dat willen mogen ze dat best doen bij mij Knipoog

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 12:08

Dat is waar ja, die zijn niet zo diep, daar heb ik niet aan gedacht. Ik wilde wel een ijzeren ivm muizen maar ik ga eens speuren op internet.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fdalebout en 103 bezoekers