Leuk adres om buitenrit met begeleiding te maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Leuk adres om buitenrit met begeleiding te maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 13:48

Heeft iemand leuke tips. Maakt niet uit waar in NL, richting kust of bos.

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 14:00

Manege van Loon in Loon op Zand vind ik een aanrader. Kom er zelf ook regelmatig. Gelijk in de Loonse en Drunense duinen, kan je geweldige dagtochten maken. Ze hebben er een 30 tal grotendeels zelfgefokte Groningers en een 30 tal Fjorden en Haflingers. Bevalt mij elke keer weer erg goed.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 14:03

Loon op zand ben ik nu ook geweest vind het heel erg leuk trouwens ninaka ze hebben er geen echte groninfers is allemaal groning x fjord of x haf en groningerX kwpn of groninger x draver Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 14:08


JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 14:14

Westkustruiters in Wassenaar, heb ik wel goede ervaringen mee, maar misschien is dat een beetje ver voor jou. Je zit in ieder geval redelijk snel in de duinen (Wassenaarse slag) en het is best mooi daar. De meeste paarden zijn wel braaf, alhoewel er ook pittigere exemplaren bij zitten en de begeleiding is goed. Loon op Zand is inderdaad erg leuk, met voor elk wat wils qua paarden en een echt fantastische omgeving met een zeer uitgebreid ruiterpadnetwerk.
Laatst bijgewerkt door JoT op 01-08-02 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 14:17

Idd niet helemaal zuiver Groninger. Beetje verkeerd geformuleerd misschien. Laat ik het anders zeggen. Veel van de paarden zijn zelf gefokt met een Groninger hengst. Is helaas inmiddels alweer een aantal jaartjes overleden.

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 14:19

Ik kwam vroeger 'regelmatig' bij manege Smit in Noordwijkerhout. Heeft ook in de BIT test gestaan. Is niet erg groot, maar betrouwbare paarden. Ik heb daar goede ervaringen mee, maar ik ben altijd in voor iets nieuws.
Ik rij zelf op IJslanders, maar gewoon een lekker buitenritje maken is ook leuk op gewone grote beesten weer een keer.

Van Loon is idd wel goed, alleen moet je wel duidelijk om een rustig en betrouwbaar paard vragen. Ik ben er jarengeleden geweest en toen sloeg er eentje bijna achterover over de kop. Maar mooi gebied om te rijden!! Super.

Dat hebben we hier niet echt, helaas.

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 14:19

Wel trouwens in Austerlitz en die omg. hoor:D

Formule
Berichten: 106
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 14:58


Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 17:02

In Katwijk kun je bij Manege Jonker een buitenrit maken. Paarden varieren tussen heeel braaf en best pittig. Groepen zijn vaak niet zo groot (man of 8 tot 10). Zit direct aan het strand. Zie ook: www.manegejonker.nl

Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 17:40

De veluweranch in Hoenderloo (zie: www.veluweranch.nl) is ook absoluut een aanrader... een dagtocht door het park Hoge Veluwe is bijvoorbeeld heel erg mooi...

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 11:07

Van Loon is mij niet zo goed bevallen. De paarden waren okee, maar de sfeer die er die dag hing. Wij gaan hier dus niet meer heen.

Manege RCA in Appelscha is ook geweldig. Je kunt hier uurritten maken, dagtochten en zelfs een appartement huren en meerdere dagen gaan rijden.
Je zit zo in het Drents-Friese woud met 110 km ruiterpad. En het zijn geweldige leuke mensen en paarden. Echt een aanrader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 12:25

Amanda schreef:
Van Loon is mij niet zo goed bevallen. De paarden waren okee, maar de sfeer die er die dag hing. Wij gaan hier dus niet meer heen.


Dan heb je echt een totaal verkeerde dag gekozen. Volgende keer gewoon tegelijk boeken met nog meer Bokkers, doorgaans te vinden achteraan in de groep, of vooraan op het terras Knipoog He Nimberrrrrrrrrrr?

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 13:28

ik ben op manege van loon op ponykamp geweest en heb er een paar keer gewoon een buitenrit gemaakt en het was geweldig!!!!
ze hadden me een net ingereden hafje toevertrouwt (sylvester Lovers )
er hangt juist een hele leuke en gezellige sfeer...ik kan niet wachten tot de volgende keer dat ik er ga rijden (misschien een leuk idee om een meeting daar te houden?)

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 19:32

't reelaer in Raalte vind ik heel erg leuk!
ik ga er binnenkort zeker weer eens rijden Lachen

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 12:52

Ik kom net terug van het Reelaer, van trektocht. Zeker een aanrader. Ze hebben voor ieder wat wils Pling He Josti, ken je toevallig "Trento"?