Kosten castreren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 22:55

Corona schreef:
ik word niet gecastreerd dus heb hierover geen mening sorry.
je moet trouwens eens weten hoe je mensen kwetst met zulke opmerkingen.....


Daar ben ik me terdege van bewust. Maar er zijn verschillende redenen voor plastische chirurgie, en de drang van mensen op deze plastische chirurgie te laten doen is in meer of mindere mate groot. Net zo als de reden om deze te laten doen. En ik ben er ook van overtuigd dat iedereen die een reden heeft op deze stap te zetten, deze voor zichzelf goed heeft onderbouwd. Wie ben ik om daar een oordeel over te vellen? Maar JIJ bent degene die dit feit op bokt openbaar hebt gemaakt. Er kan op zo'n opmerking altijd worden gereageerd. Misschien wil je je reactie herzien?

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 23:05

Cassidy"]
[quote="Corona schreef:
ik word niet gecastreerd dus heb hierover geen mening sorry.
je moet trouwens eens weten hoe je mensen kwetst met zulke opmerkingen.....


Daar ben ik me terdege van bewust. Maar er zijn verschillende redenen voor plastische chirurgie, en de drang van mensen op deze plastische chirurgie te laten doen is in meer of mindere mate groot. Net zo als de reden om deze te laten doen. En ik ben er ook van overtuigd dat iedereen die een reden heeft op deze stap te zetten, deze voor zichzelf goed heeft onderbouwd. Wie ben ik om daar een oordeel over te vellen? Maar JIJ bent degene die dit feit op bokt openbaar hebt gemaakt. Er kan op zo'n opmerking altijd worden gereageerd. Misschien wil je je reactie herzien?
[/quote]

Ik ben geboren met een afwijking en laat daar iets aan doen....plastische chirurgie gaat niet altijd over borstvergrotingen op liposuctie oid. ook brandwonden en aangeboren afwijkingen horen daarbij. daar kan ik helemaal niks aan doen en de keuze voor die behandeling hoef ik niet te onderbouwen, ik heb mechanische klachten van die afwijiking.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 23:12

Nou, daarom zeg ik ook dat er meerdere redenen zijn. En ik heb toevallig ook familie die betrokken is bij de brand in Volendam. Gelukkig bestaat er zoiets als plastische chirurgie. En als ik in zo'n situatie zou verkeren dat plastische chirurgie niet onder narcose mogelijk zou zijn, maakt niet uit hoe pijnlijk het zou zijn, ik zou het zonder narcose laten doen. Maar dat is een keuze die IK voor mezelf zou maken. Ik kan hem niet voor een ander maken.

Maar begrijp je me nu: Wij mensen kunnen deze keuzen maken. Dieren niet. De mensen maken deze keuze voor hen. En het is niet meer dan menselijk om de gevoelens van dieren te relativeren. "Ach het is maar een dier..." Klinkt dat iemand bekend in de oren?

Waarom zeggen wij mensen altijd: Het is maar een dier dus het valt wel mee? Laten ze castreren zonder verdoving, maar laten ze euthanaseren bij het minste of geringste beetje pijn (in sommige gevallen, let wel: ik wil hier niet generaliseren, maar ook dieren niet vermenselijken)

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 23:14

Inderdaad daarom ben ik het ook niet eens met zonder verdoving laten snijden (maar het is een optie, wel een slechte maar goed...)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 23:37

Dan zijn we het daar over eens....no hard feelings...

(Met dat verschil dat ik castreren zonder verdoving GEEN optie vindt)

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 16:29

Corana, je stuurt een pb naar mij, jij doet of het een doodnormale oplossing is!
Denk na, als jij zonder verdovind geopereerd werd zou je het ook niet leuk vinden!!! EN dan kun je zeggen dat een paard een andere pijngrens heeft, maar dacht betekend dus helemaal niet dat hij niets voelt@!!