Misschien een goede tip!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Misschien een goede tip!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 23:46

Vandaag is dus bij ons de DA geweest en omdat onze shetlander nogal heel erg last heeft van zomerexzeem kregen we een aantal goede tips en 1 daarvan vond ik toch wel een hele sterke.
In het zomerseizoen kan je van die koeienoorvliegenhangers bij de paarden in de manen hangen.
Dit spul gaat korelen zodra het warm word en door het schudden van de manen en staart verspreid de poeder zich over het paard Pling
We hebben vandaag meteen van die dingen gekocht....
1 zo een hanger gaat een heel seizoen mee, je moet er alleen wel op letten dat er geen andere paarden aan kunnen knagen of afbijten.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 00:16

werkt het goed?
en waar kun je zo iets kopen, en hoe duur?
En hoe maak je het vast (Tos draagt geen halster in de wei)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 08:52

Ik heb het ook al vaker gehoord, van die oorhangers aan het halster tegen de vliegen bij het hoofd. Schijnt goed te werken.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 09:01

Maar als een ander paard/pony er niet aan mag knabbelen kan je diegene met dat ding in zijn manen toch niet met een ander op het land zetten?

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-02 11:17

Buitenzorg, wij kregen het advies om de pony apart te zetten.
Het kan heel goed als je maar 1 paardje hebt of als je een pony/paard hebt met extreem last van vliegen, dan moet je die apart zetten.
Bij ons gaat Shetta apart.
Wij maken die vliegenhanger bij onze pony gewoon in de manen vast.
Ethale, zo een vlieghanger kost euro 3.58 en je kan het of bij de DA kopen of bij een welkoop.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 11:27

Ik heb echt geen flauw idee wat een koeienoor-vliegenhanger is ???

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-02 11:32

Bij koeien heb je van die labels in de oren, en zo een koeienvliegerhanger is ook zo een label, en bij een koe kan je die vliegenhanger aan het label in het oor bevestigen.
Ik had er ook nog nooit van gehoort en ik moest eerst best wel lachen toen de DA het vertelde.

Tinka

Berichten: 3757
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 14:26

Ik gebruik zo'n koeieflap al 3 jaar en het werkt niet echt goed. Er blijven vliegen en dazen op het paard zitten. Wel was mijn paard vorig jaar de enige die geen oogontsteking had door vliegen. Mijn paard staat gewoon bij andere paarden en dat is geen probleem. Het flapje moet in contact met de huid van de hals komen, dan verspreidt het stofje zich via de talgbanen over de huid (vogens de fabrikant). Nu heb ik toch maar weer zo'n ding aangeschaft, het zal allicht wat helpen. Er zijn verschillende merken, ik heb de auriplak.