Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
paardje2005 schreef:schimmels of bonte paarden doen het erom is mijn idee.
Vonnie84 schreef:paardje2005 schreef:schimmels of bonte paarden doen het erom is mijn idee.
Het leuke is: dat doen ze ook. In de natuur vallen schimmels veel te veel op. Dus gaan ze zich vies maken, zodat ze niet meer zo opvallen.
Cheveyo schreef:Verder dekentje erop nadat je je paardje na het wassen hebt doordrenkt met antiklit (equistar bijvoorbeeld).
runningkawa schreef:Zilvershampoo vind ik niet werken om het vuil eruit te krijgen, maar pas als hij schoon is een mooie zilverglans te krijgen.
(oma's hebben oook geen mestvlekken in het haar, maar doffe grijze haartjes)
El_Beauty schreef:mijn fjord is vrij licht van kleur ja en ze heeft een donkere kleur staart aan de onderkant dus dit is geen viezigheid.. maar de benen en haar lichaam zijn nooit vol vieze hardnekkige vlekken manen zijn af en toe wel vies jah maar niet extreem dat ik met 8 middeltjes het moet wassen..
Denken jullie wel aan de vetlaag van jullie pony's deze beschermd tegen de kou en met zoveel wassen gaat de vetlaag weg en wordt je pony alsnog verkouden !!