Mijn paard word niet meer wit.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxmiszlizzxx

Mijn paard word niet meer wit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 13:51

Hallo allemaal!
ik heb een tinker, alleen het is echt een hele vieze tinker:P
zodra hij in de stal staat of buiten, gaat hij in zijn eigen poep of blubber liggenn Ik heb om de zondag wedstrijd, maar krijg hem amper nog schoon, en ik heb echt elk middeltje van de paardenwinkel al geprobeerd, kan iemand mij helpen?
groetjuhss!
Lizzy !

8nnemiek

Re: Mijn paard word niet meer wit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:17

Zilvershampoo, gewoon bij Kruidvat. Inwrijven tot het goed schuimt, 10 minuten laten inwerken, en dan uitspoelen. Eventueel twee keer. Werkt heel goed Lachen
En voor de staart, die kun je in een emmer met soda en warm water hangen een paar keer, paar minuten goed er doorheen roeren. En op het laatste nog een of twee keer met zilvershampoo.
En als ie schoon is doe je er een deken overheen, blijft ie netjes tot aan de wedstrijd Knipoog

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:16

Talkpoeder, wassen, deken of in de modder laten rollen maar dat is met die sokken niet verstandig

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:41

betadine of biotex werkt ook prima, goed in laten trekken (vooral de biotex) en daarna ook weer heel goed uitspoelen.

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:07

Steek hem in de wasmachine Knipoog

Nee, die zilvershampoo werkt wel goed , die tip heb ik al vaker gehoord

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:17

Voor de staart zou groene zeep heel goed helpen!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 02:17

- Groene!! biotex
Afbeelding
- Betadine
Afbeelding
- Schwarzkopf Reflex Shampoo Zilver
Afbeelding
- Cowboy Magic "shine in, yellow out".
Afbeelding
- De gewone Cowboy Magic
Afbeelding
- En van horen zeggen (zelf nog niet gebruikt) Andrelon Zomerblond
Afbeelding

Dat zijn de beste middelen die ik ken. Maar als je paard lange haren heeft, dan is het echt moeilijk om het gele eruit te krijgen.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 02:22

o ja dat probleem ken ik. op mijn oude stagebedrijf hadden/hebben ze 2 schimmels, en die moesten op vrijdag nog al regelmatig voor de bruidskoets. heel leuk, maar stel zwijnen eerste klas. ik waste ze inderdaad ook met zilver shampoo. werkt echt heel goed. maar als ik ze dan met deken op stal zetten dan gingen ze alsnog weer met hun hoofd door de stront. in het vervolg zette ik ze na het wassen gewoon vast. konden ze ook niet rollen(ik waste ze dan kort van te voren). schimmels of bonte paarden doen het erom is mijn idee. behalve de tinker die bij mijn paard op stal staat, die is altijd schoon. erg handig. we zien hem ook nooit rollen of liggen Lachen

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 02:23

paardje2005 schreef:
schimmels of bonte paarden doen het erom is mijn idee.

Het leuke is: dat doen ze ook. In de natuur vallen schimmels veel te veel op. Dus gaan ze zich vies maken, zodat ze niet meer zo opvallen.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 02:29

Vonnie84 schreef:
paardje2005 schreef:
schimmels of bonte paarden doen het erom is mijn idee.

Het leuke is: dat doen ze ook. In de natuur vallen schimmels veel te veel op. Dus gaan ze zich vies maken, zodat ze niet meer zo opvallen.

ja dat is eigenlijk ook wel logisch. maar aan de andere kant. bij bruine/zwarte paarden vallen poepvlekken minder op Lachen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 02:31

Een andere oplossing is de stront eerst verwijderen en dan pas het paard erin Knipoog, dat scheelt zo al een paar poepvlekken!

Verder dekentje erop nadat je je paardje na het wassen hebt doordrenkt met antiklit (equistar bijvoorbeeld), de vlekken gaan er dan de volgende dag makkelijker af met bijv. CM Greenspot remover.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 02:33

Cheveyo schreef:
Verder dekentje erop nadat je je paardje na het wassen hebt doordrenkt met antiklit (equistar bijvoorbeeld).

haha, hoe herkenbaar. Enne, niet spuiten op de plek waar je zadel ligt Knipoog En je handen wassen als je dat spul hebt gebruikt.
*heeft een keer nog snel voor vertrek d'r paard ingespoten met Equistar en is toen aangereden. Gevolg: een überglad stuur Haha!*

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 02:43

Tja die poepvlekken van poep die naderhand valt daar kan je weinig anders aan doen dan weer wegpoetsen op allerlei manieren. Die antiklit helpt daar behoorlijk bij (mits je het vooraf gebruikt hebt natuurlijk).

Detangler en Shine in de manen smeren daar gaan je handen ook zo lekker van glijden...handig als je een nogal hittepettitig tankje aan de longe hebt..hmm...NOT!

Nazgul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 11:15

Absoluut groene biotex.
Gebruikte ik altijd voor de keuring. Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 11:19

Groene biotex

2x 10 min inlaten trekken en goed uitspoelen.

Zilvershampoo vind ik niet werken om het vuil eruit te krijgen, maar pas als hij schoon is een mooie zilverglans te krijgen.
(oma's hebben oook geen mestvlekken in het haar, maar doffe grijze haartjes Tong uitsteken )

Maar begin je deze week pas met wassen, krijg je hem nooit zuiver.
Wil je eens chimmel of bonte zuiver houden, moet je dat wekelijks bijhouden, ook als je niet op wedstrijd gaat.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:13

Ik was mijn schimmel altijd als volgt:

Eerst nat spuiten. Dan het meeste vuil er met de harde borstel uitborstelen. Dan helemaal in soppen met een gewone shampoo, daarna met de harde borstel goed schrobben, daarna uitspoelen, terwijl je met de borstel het vuil eruit borstelt. Dan met het zweetmes alles eraf halen. De andere kant hetzelfde verhaal. Dan de 1e kant nog een keer met water en borstel uitborstelen, en daarna de andere kant. Zo nodig de laatste vieze plekken met zilvershampoo doen.

Mijn smeerkees wordt er altijd stralend wit van. Vooral sinds ik de harde borstel tijdens het wassen gebruik, er komt dan zoveel meer vuil los!

Wedgwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:06

heeel goed wassen Vork

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:59

runningkawa schreef:
Zilvershampoo vind ik niet werken om het vuil eruit te krijgen, maar pas als hij schoon is een mooie zilverglans te krijgen.
(oma's hebben oook geen mestvlekken in het haar, maar doffe grijze haartjes Tong uitsteken )

Ik gebruik die Swartzkopf idd pas op het allerlaatst. Ik pak eerst super goedkope shampoo, voor het zand enzo. Dan sopje biotex. Daarna wassen met betadine. En dan pas de Swartzkopf.
(en ja, ik ben altijd vrij lang bezig met wassen Bloos Maar krijg wel elke wedstrijd complimenten).

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 09:08

Ik heb het probleem alleen met de manen en staart (haflinger) en ik was eerst ook met gewone shampoo en op het allerlaatst met zilvershampoo. Werkt erg goed.....

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 19:58

jezus wat een troep gebruiken jullie allemaal.. ik was met fjord gewoon met water en een harde borstel moet je eens zien als je het dan poets hoeveel groen/bruin/geel eraf komt.. daarna is het meestal wel schoon hoor.. gewoon elke dag netjes poetsen dan heb je er geen last van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:00

Is jou fjord ook wit dan en heeft hij een witte staart?

Tong uitsteken Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:03

Jaja elbeauty wat doen we toch moeilijk he? Zo te zien heeft jouw fjordje ook best veel donker in de onderkant van de staart.
Als mijne overdag buiten staat komt hij blubberdeblub binnen.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:11

mijn fjord is vrij licht van kleur ja en ze heeft een donkere kleur staart aan de onderkant dus dit is geen viezigheid.. maar de benen en haar lichaam zijn nooit vol vieze hardnekkige vlekken manen zijn af en toe wel vies jah maar niet extreem dat ik met 8 middeltjes het moet wassen..
Denken jullie wel aan de vetlaag van jullie pony's deze beschermd tegen de kou en met zoveel wassen gaat de vetlaag weg en wordt je pony alsnog verkouden !!

hellahola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:24

mijn vorige verzorgpony (fjord) werd ook met zilvershampoo gewassen

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:59

El_Beauty schreef:
mijn fjord is vrij licht van kleur ja en ze heeft een donkere kleur staart aan de onderkant dus dit is geen viezigheid.. maar de benen en haar lichaam zijn nooit vol vieze hardnekkige vlekken manen zijn af en toe wel vies jah maar niet extreem dat ik met 8 middeltjes het moet wassen..
Denken jullie wel aan de vetlaag van jullie pony's deze beschermd tegen de kou en met zoveel wassen gaat de vetlaag weg en wordt je pony alsnog verkouden !!

Het ging mij meer om de staart, dan om het lichaam van m'n paard. Het lijf, benen en de manen heb je idd zo schoon. Dat stelt niet veel voor. Maar om de staart schoon te krijgen... Daar zit zoveel viezigheid in en dat trekt er ook zo lekker in.

De staart van mijn paard ziet er doogaans zo uit: (en dat heb je al in één dag, met dit weer)
Afbeelding
Afbeelding

En op wedstrijd zo: (en ja, daar is dus idd vrij veel shampoo voor nodig)
Afbeelding
Afbeelding