hooi voeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

monicees

hooi voeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 09:47

Hoi Lachen

Ik zit een beetje met een probleempje,
ik voerde mijn paarden altijd gewoon op de grond, in de stal en dit ging altijd goed.
Nu heb ik een tinker, die echt elk kwartier met een pluk hooi in zijn mond naar buiten loopt, (de helft eruit laat vallen)
verder tilt ze ook der achter benen net niet hoog genoeg op waardoor ze al dr hooi zo mee naar buiten sleept.
's Morgens ligt er dus steeds een hoop hooi buiten wat ze niet meer op eet.
zonde om weg te gooien, dus ik vroeg me af..
Hoe voeren jullie je paard, heb je een speciale ruif/trog oid?
ik wil niet het hooi op gaan hangen ivm. stof wat dan rond gaat dwarrelen.

daarbij heb ik ook nog een vader die geen losse bakken/kisten/tonnen in de stal wil hebben,
een ongelukje is zo gebeurd.

ben benieuwd Clown

groetjes Moniek

joyce B

Re: hooi voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:40

Misschien met een stevig dik hout een ruif op de grond in een hoek maken? Hoog genoeg dat ze er niet met haar benen in gaat staan, laag genoeg dat ze eroverheen kan hangen en het hooi van de grond af kan eten? Als je het dicht maakt kan ze er ook niet tussen komen met haar hoeven en in een hoek vast aan de muur heb je er ook niet zoveel last van, maar kan ze het niet meer vertrappen.

Elisee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:06

Gewoon een erg hoog ruif kopen

o0onadiao0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:10

dat wil ze niet begrijp ik uit het verhaal in verband met stof dat gaat dwarrelen:P

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:20

Geef buiten hooi als het goed weer is, waarom dan binnen als ze toch naar buiten kan lopen, die van mij zouden ook onrustig heen en weer gaan lopen.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 00:59

tsjah ik zou het gewoon op de grond blijven voeren.. als ze willen pakken ze het ook wel van buiten af van de grond.

Simeun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:24

je kunt het hooi ook nat maken en het dan ophangen dan heb je geen last van stof en dan gewoon in een hooinet dan kan ie dr niet mee gaan lopen en een zooitje van maken. of gewoon kleinere porties voeren 3x per dag ipv 2x bijvoorbeeld dat ie het in een keer op eet

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:24

het is natuurlijker voor een paard om van de grond te eten, dan hoog uit een ruif... Het eet/slikt lastiger (verkeerde spieren gebruiken) en ze krijgen eerder stof in hun ogen en luchtwegen of prikkende strootjes.