Kosten bekappen shetlander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Kosten bekappen shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-02 23:14

Mijn schoonzusje heeft sinds kort een minishetlander bij huis staan, welke uiteraard ook bekapt moet gaan worden (is overigens net nog gedaan door de vorige eigenaar). Kan iemand mij vertellen voor ik op zoek ga naar een hoefsmid wat de gemiddelde kosten zijn voor het bekappen van een minishetlander die verder geen werk verricht en alleen maar als grasmaaier functioneerd?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 23:16

Bij onze hoefsmid kost bekappen 25 euro.
Dit is incl. voorrijkosten (wij hebben maar 1 paard, dus kosten "delen" gaat helaas niet).
Onze smid berekent hetzelfde tarief voor ponies en paarden, daar zit geen verschil in (qua werk trouwens ook nauwelijks......)

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 01:13

onze hoefsmid vraagt ook 25 euro voor bekappen

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 02:18

Bij ons komt de hoefsmid voor alle vier (Tinker, twee Welshes en de Shetlander) tegelijk en dan betaal ik voor het bekappen van de Shetlander 8 euro. Heel goedkoop want hij is vaak langer bezig met de Shetlander en ook nog in een bijzonder onhandige positie vanwege de grootte.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 09:21

ik betaal eigenlijk nooit voor hon Haha!
Als ie jamaica komt doen, vijlt ie hon gelijk even bij, ze hoeft eigenlijk nooit echt bekapt te worden

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 09:42

Das lastig bekappen hoor, zo'n shetlander...je kan er amper bij en het is niet alsof ze uit hunzelf op hun ruggetje blijven liggen!....
Ik ben bang dat je gewoon in het paardentarief valt met zo,n grasmaaiertje....

Is het niet mogelijk om met het beestje bijde hoefsmid langs te gaan, of bij iemand die zelf ook stapels van die dingen heeft, die zelf bekapt?