gekleurd winteczadel, zwart-groen,welk model is t?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

gekleurd winteczadel, zwart-groen,welk model is t?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 14:23

Ik kan van iemand een winteczadel over kopen. Ze weet alleen niet welk model het is. Ik weet wel dat vanaf de 250 de boom te verwisselen is, maar dan moet heel t zadel worden opengehaald, das voor mij op zich nog niet eens zo'n punt, als je de boom maar kan wisselen.
het zadeltje is zwart met groen op t zitvlak, volgens mij redelijk oud. Iemand enig idee welk model t is?

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 15:40

Ik denk een Wintec 100 , de oude voorloper op de Wintec sport.
Is het zwart ook stof of plastic-achtig ?

Je kunt kijken op http://www.wintec.net.au , de Wintec-site.

Daar staat ook een stukje over de geschiedenis van Wintec met een aantal voorbeelden.

Er zijn echter zo ontzettend veel verschillende gemaakt dat lang niet alles erop staat.
Zo heb ik eens tweedehands een springzadel gekocht , oud dingetje ook , nooit geweten dat ze die vroeger al maakten ! Lachen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 16:51

Zo heb ik ooit eens een keer een paars winteczadel gezien. Nog nooit van mijn leven zo'n lelijk zadel gezien. Heb geen flauw idee welk merk et was, hij zat ook nog voor geen kant.

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 16:55

Wintec IS een merk Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 21:46

Het zwart groene zadel staat erop. Tenminste, als daar 1 model van is. Je vind hem onder wintec evolution op bovengenoemde site, bij het jaartal 1988/1989.
Trouwens, er staan meerdere "apparte" zadels op deze site (voorzichtig uitgedrukt... )

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 23:21

Die oude types hebben inderdaad geen verwisselbare boom, wij hebben ook nog van die zadels, maar we gebruiken ze nu niet meer. Ze hebben een vulling van een soort foam, schuimrubber of iets dergelijks, zijn dus ook niet op te vullen. Het waren toentertijd best fijne zadels, maar of ze nu nog goed zitten van die leeftijd betwijfel ik.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 09:31

Ik heb zo een hele oude voor het zadelmak maken. Het zit en daar houdt het mee op. 1 pluspuntje, met deze rij ik me niet stuk en met mijn nieuwe Kieffer wel.