rubber voor in trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

rubber voor in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 19:59

Wie heeft er een rubbervloer/mat in zijn/haar trailer? We gaan over een paar maanden mijn trailer opknappen en zitten te denken om er een rubber vloer in te doen.
Wie kan me adviseren? Wat voor rubber? Waar vandaan? Voordelen? Nadelen? Ervaringen?
Brand los zou ik zeggen Haha!

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 20:13

Rubbermatten zijn stroef zolang het droog is. Als het nat is is het veel gladder en berijk je veelal het tegenovergestelde, nl dat je paard eerder uitglijdt. Je hebt speciale rubber gietvloeren, hierin zit een bepaalde korrelstructuur die erg stroef is (het lijkt op zeer grof schuurpapier). Hier mag je ook geen stro/zaagsel overheen gooien.
Bij losse rubber matten moet je erg oppassen dat je na gebruik de mat omhoog klapt anders gaat de vloer eronder rotten.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 20:37

Rubberen gietvloer erin.
Komt er ook geen vocht onder losse rubbermatten en hoef je die dingen niet steeds te verslepen.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 21:12

Ik heb dus poreuze rubberen matten in de trailer.
Die blijven stroef ook als ze nat zijn.

Als ik opnieuw zou mogen kiezen zou ik inderdaad een gietvloer nemen. Die matten blijft toch wel wat gekluns als er urine onder loopt etc.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 21:38

gietvloer, ideaal ook m et schoonmaken.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 22:02

Absoluut een gegoten vloer erin. Op de laadklep een mat met van die rubberstrips erop, kun je aan de strekkende meter kopen, o.a. bij Weijer in Deurne.
Denk er ook eens over na om het ijzerwerk opnieuw te verzinken. Heb ik ook laten doen, kost 0.80 euro per kilo. Als er nog wat zink opzit, dan kost ontzinken 0.35 euro per kilo. Minimale kosten 20 euro. Ik heb vrijwel al het ijzerwerk opnieuw gedaan, was 125 euro kwijt voor ontzinken, stralen en opnieuw verzinken.

P.S. ik heb wel een adressje bij jou in de buurt.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 08:23

ik heb een gegoten rubberen vloer in mijn trailer en rubber op de zijkant. Ik heb er absoluut geen probleem mee dat het glad kan worden als het nat is want de oppervlak is ruw. Op de laadklep heb ik zelfs geen latten omdat ik veel ongelukken heb gezien met latten en vele open knieen bij paarden heb gezien. Ik gebruik mijn trailer zo 3 a 4 keer per week en nog nooit problemen gehad met gladde laadvloer (terwijl andere met hout en latten wel problemen geven)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 08:32

Ik heb rubber matten in de veewagen liggen, met stro of zaagsel erboven. Ik haal ze er regelmatig uit, want mijn merrie piest erg graag in de wagen. Haha!
Ze worden er overigens niet glad van als ze natworden, er zit een structuurtje op waardoor het stroef blijft.
Rubber gietvloer blijft het meest ideale.

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 11:41

Ik heb rubbermatten en daaronder een aluminiumvloer, hoef niet na te denken over verrotten van de vloer. In jouw geval zou ik inderdaad ook de rubber gietvloer nemen. Veel beter voor behoud van je vloer.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 12:15

Belker schreef:
Ik heb rubbermatten en daaronder een aluminiumvloer, hoef niet na te denken over verrotten van de vloer. In jouw geval zou ik inderdaad ook de rubber gietvloer nemen. Veel beter voor behoud van je vloer.


Alu vloer niet rotten? Nou dan kom maar eens naar de Land Rover kijken, zal ik je even snel uit je dromen helpen. Ook een alu vloer heeft aandacht nodig, welliswaar minder dan hout, maar ik heb diverse voorbeelden van alu-rot achter het huis staan.

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

rubberen gietvloer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 15:16

Mijn trailer heeft een rubberen gietvloer. Erg handig. Mijn stalgenootje had rubberen matten en op een kwaad ogenblik waren die dingen tijdens het rijden naar voren geschoten (tja, ze gingen keihard remmer voor het stoplicht Boos! . Het paard stond met z'n achterbenen op een hele gladde houten vloer te glibberen. Voor mij dus geen matten....!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 21:23

Onze trailer heeft een grote rubbermat die met bevestigingspunten vastgezet wordt.
Deze matten zaten standaard in onze trailer, een Brenderup; ze bevallen me prima.
Ik geloof dat ze bij Van Hooff in Drunen (Brenderup importeur) ook losse matten verkopen, en misschien nog wel meer toebehoren voor een vloer.