Wie weet goede opfokstal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Wie weet goede opfokstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-02 07:23

Hoi ik ben op zoek naar een opfokstal voor mijn veulen. Wie kent opfokstallen of heeft ervaringen (goed/slecht). Het zou fijn zijn als het in NH is maar verder is ook geen probleem, ik vind het belangrijker dat het goed is dan dichtbij. Het moet een stal zijn waar de veulens in ieder geval in groepen gehouden worden, naar buiten kunnen en een (schuil)stal hebben.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 08:09

Bij Fred Vlaar in Wijdenes, daar staan ze in de zomer op het land en in September gaan ze met z'n allen naar binnen toe. Mijn buurvrouw heeft haar jaarling daar ook staan. Het weiland waar ze nu staan ligt om de hoek bij Purmerend.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 08:24

In Gouda hebben wij onze jonge Fries staan,
Van april tot oktober staan ze daar in het land (zonder prikkeldraad), in het winterseizoen staan ze in grote loopstallen met een stuk of tien leeftijdsgenootjes. Elke dag kunnen ze een paar uur de paddock in die is omheind met breed schriklint.
Ze hebben verder de beschikking over onbeperkt kuil.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 13:12

In de achterhoek weet ik een goede (ook redelijk aan de prijs). Paarden gaan zomer en winter naar buiten, hebben een groepsstal en worden netjes opgevoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 14:42

Ik ken een zeer goed adres, maar dat is wel in Hasselt (Belgie). Veulens staan daar in weilanden met houten omheining, komen ook 'swinters de hele dag buiten. Lopen direct bij de boerderij, dus je hebt eigenlijk voortdurend toezicht.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 18:41

Wij hebben eens twee hengsten in de opfok gehad in Friesland. (wij= de manege en de naam van het bedrijf weet ik niet maar kan ik navragen)GEEN aanrader! We zijn regelmatig wezen kijken maar toen ze opgehaald werden bleek er nog maar 1 hengst te zijn...De ander hebben we na lang zoeken teruggevonden bij iemand die dus het verkeerde paard had opgehaald (en meegekregen!). Helaas was hij geen hengst meer en had ie ook nog een nare ontsteking tgv die ongewenste castratie...

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-02 19:47

daan schreef:
Wij hebben eens twee hengsten in de opfok gehad in Friesland. GEEN aanrader! We zijn regelmatig wezen kijken maar toen ze opgehaald werden bleek er nog maar 1 hengst te zijn...De ander hebben we na lang zoeken teruggevonden bij iemand die dus het verkeerde paard had opgehaald (en meegekregen!). Helaas was hij geen hengst meer en had ie ook nog een nare ontsteking tgv die ongewenste castratie...


Gelukkig heb ik een merrie Haha! Maar zonder dollen, dat is echt een slechte zaak! Dat is een van de redenen dat ik graag referenties wil, er is zoveel kaf onder het koren.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 23:02

Ik heb erg goede ervaring met opfokbedrijf de Burd in Friesland.
van mei tot oktober staan ze in het land en van oktober tot mei in groepstallen, maar gaan ze regelmatig naar buiten.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 23:25

daan schreef:
Wij hebben eens twee hengsten in de opfok gehad in Friesland. (wij= de manege en de naam van het bedrijf weet ik niet maar kan ik navragen)GEEN aanrader! We zijn regelmatig wezen kijken maar toen ze opgehaald werden bleek er nog maar 1 hengst te zijn...De ander hebben we na lang zoeken teruggevonden bij iemand die dus het verkeerde paard had opgehaald (en meegekregen!). Helaas was hij geen hengst meer en had ie ook nog een nare ontsteking tgv die ongewenste castratie...


Je herkent je eigen paard toch wel als je 'm op komt halen en die eigenaars letten dan toch wel 'n beetje op Boos! Was het de bedoeling dat ie bij jullie hengst zou blijven??

It never eats, it never sleeps, it never stops...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 06:46

Nou Kais, daar zeg je me wat!

Mijn hengst herken ik wel, die heeft niet zulke alledaagse aftekeningen en een abnormale maat.
Maar de Friese merrie....
Valt echt niet mee hoor!
We hebben al een keer gehad dat we terug moesten naar het kantoortje om te vragen welk nummer ze had Haha!
(ze dragen daar een nekband met nummer)
Ze verandern echt extreem in een paar maanden tijd!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers