verschil in haren bij borstels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

verschil in haren bij borstels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 17:14

mischien een rare vraag maar ik vroeg het me gewoon af wat het verschil is met de haren in een paardenborstel(geiten,varkens enz) poetst het anders ofzo of is er een rede af ??
ik vroeg het me gewoon even af

liefs brenda Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 17:54

de helft van mn borstels heeft gewoon van die plastice haren, maar ik heb er 1 met geitenhaar en die is super zacht en die zorgt voor heel veel glans! die noemen ze ook wel glansborstel van geitenhaar. Haha!
maar verder weet ik t neit precies.. Varkens haar is geloof ik veel harder dan geiten haar en daar poets je dus beter bijv. opgedroogde modder ofzo mee weg.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 22:13

ow oke maar je weet het veder ook niet echt *LOL*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 22:44

Ik heb 2 borstels met synthetische haren, een zachte en een harde, een plastic, een borstel met paardenhaar en een met varkenshaar...
verder nog een handschoen van schapenwol.

Varkenshaar is mooie kwaliteit, de paardenharen erg dik en zacht ideaal om veel stof eraf te halen...

leoni

Berichten: 737
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 22:51

ik denk dat de haren van een varkesborstel dikker zijn dan van een paard of geit maar een varken ezv kan je ook met stoo schoon maken dus

germie

Berichten: 25935
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 08:03

Synthetische borstels nemen eigenlijk geen stof op, je verspreidt het alleen maar.
Dus liever een borstel van echt haar, zijn iets duurder, maar dus ook beter.
Ik neem aan dat je het hier over rosborstels hebt (bij ons ook wel glansborstels genoemd).
Geitenhaar is zachter, geeft een mooi glans. Varkenshaar is iets harder, maar niet altijd, geeft ook een mooie glans. Verder is er niet zo heel veel verschil hoor, maar echte haren in borstels gaan er wel mee door, gaan langer mee en blijven mooier (niet van die nylon haren die alle kanten opstaan behalve de goede)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 08:13

De borstels van paardenhaar nemen heel veel stof op en door de structuur van het paard zelf en het paardenhaar van de borstel, gaan ze enorm glanzen.