nieuw of toch 2e hands

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-01 21:51

ik zit te dubben of ik er weis aan doe om een gebruikte trailer te kopen. ben vandaag bij een uit 85 wezen kijken een 2 prds mnaar die kostte toch nog 4200,- en het was niks! nu wil ik het liefst een 1 3/4 prds voor 2 pony's en dan dus een schot er tussen.maar de prijzen van gebruikte trailers vallen me zo tegen. voor een uit bijv 1996 betaal je nog bijna 6000,-!! en een zeer luxe atec starline helemaal compleet kost 10.000(kaal kost ie 7450 in de 1 3/4 prds uitvoering.wat raden jullie aan?????

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 22:11

Tja trailers van nu gaan bijna niet naar beneden in waarde omdat ze zolang goed blijven werd mij erg duidelijk in een zoektocht na een trailer.
een 1.5 jaar oude atec met alles erop en eraan (rubberenantislipvloer)gasveren trapbescherming nouja noem het op en het zit erop.
was nieuw maar iets van 1000 duurder.
vooral westfalia behoud heel sterk z'n waarde maar dan heb je ook echt een supertrailer goed kijken wat je wilt en of je de trailer veel en ook langdurig wil gebruiken een echte nieuwe gaat natuurlijk langer mee dan een ouder 2de handsje

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 08:51

Het is heel moeilijk met 2ehands trailers. Je kunt hele goede treffen en ook slechte.
Ik had heel veel geluk, iemand wist een trailer te koop voor mij. (ik had aan heel veel mensen gevraagd of ze mij willen inseinen als ze een trailer te koop wisten)
Ik heb toen een Atec-trailer kunnen kopen van nog geen 2 jaar voor maar vijf duizend gulden.(en als ik een nieuw type had gekocht met dezelfde extra's was ik bijna acht duizend kwijt geweest.) En de trailer was zo goed als nieuw. Als de trailer 10 keer gebruikt was is het veel.
Maar ik heb ook genoeg advertenties gezien waar ze echt rotzooi aanboden en ook nog eens voor een veel te hoge prijs.
De fabrikanten rekenen zelf een afschrijvingspercentage van 10 % per jaar. Ik heb bij de verschillende bedrijven prijslijsten opgevraagd zodat ik na kon gaan hoeveel een bepaald type trailer nieuw kost. Dan kun je zelf ook bepalen of je wat extra wil bijleggen en een nieuwe trailer koopt of dat je een 2ehands koopt maar dat je wel weet of ze er te veel voor vragen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mickey op 2001-05-23 08:52 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 14:23

hoi
wij hadden 2 jaar geleden na een zoektocht naar een nette 2e hands trailer ook maar besloten om een nieuwe te kopen.Kom je een nette tegen zijn deze bijna net zo duur als een nieuwe en eentje die dan wat goedkoper is moet vaak opgeknapt worden.En omdat je toch nooit weet hoe de trailer echt is bijgehouden hebben wij toen maar een nieuwe atec gekocht.En daar zijn we 300% tevreden over.En bij een nieuwe kun je ook zelf je eigen wensen inbrengen en dat gaat bij een 2 handse ook niet.