Hoe voer ik mijn nieuwe pony

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Yorghos

Hoe voer ik mijn nieuwe pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-02 08:49

Mijn nieuwe c-pony Renzo heeft drie jaar lang (zijn hele leven, dus) op een wei gestaan met andere jonge paardjes en pony's. Hij heeft nog nooit brok gehad.
Hij staat nu bij mij op een schrale wei, dus ik moet hem gaan bijvoeren. Hoe kan ik hem het beste wennen aan brok zonder meteen koliek te veroorzaken? Hooi krijgt hij in ieder geval bij.
Hij staat voorlopig op de wei en hoeft niet te werken, dus bijvoeren puur voor onderhoud.

Groetjes,
Linda

* To Belg, or not to Belg *

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 09:07

begin gewoon met twee keer per dag een handje in zijn voerbak te doen (niet uit je hand voeren) en voer dat op naar wat hij nodig heeft .
zolang hij niets hoeft te doen is een halve kilo per dag , verdeeld over twee voerbeurten denk ik wel genoeg en tegen de tijd als ie wel aan het werk gaat kun je dat ook weer opvoeren naar meer brok per voerbeurt.
als je gewoon steeds een handje extra geeft totdat je hem genoeg geeft kan er weinig misgaan volgens mij
groetjes sonja

Nieuwe Barefoot physio contour sidepull, maat 1, bruin te koop : http://www.bokt.nl/markt/ad/379063/bare ... at-1-bruin

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie