Prijs van een paard zonder papier...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 02:14

ik heb het idee dat op oa marktplaats en andere site waar particulireen hun paard/pony kunnen aanbieden de verkopers van guldens euro's hebben gemaakt.
maar dit zijn vraagprijzen en geen verkoopprijzen.

Wij hebben onlangs een a-welsh gekocht.
We hebben op marktplaats etz gekeken voor een geschikt paardje, de prijzen waren iinderdaad ontzettend hoog, maar blijven vraagprijzen:
enkele voorbeelden:
ruin: 1.17 m, bereden, braaf in de omgang, 7 jaar, zonder papier (wat moet je met een ruin met papier niets, maar wel handig als je wilt achterhalen hoe het karakter van zijn familie is): vp 1000 euro
Merrie: 1.18 m, 5 jaar, kent niets, wel braaf in de omgang, geen papier: vp: 1750 gulden (ong. 800 euro)
ruin: 1.20, 8 jaar, bruin, licht bereden, braaf, geen papier. vp: 1050 euro

we zijn toen bij een goede fokker geweest en hebben een merrie gekocht, a-welsh met goed papier, 3 jaar, licht bereden, super super lief bij kids voor 1850 ngld (840 euro ongeveer)

moraal: paarden zijn net zo duur als de "gek"die het ervoor betaald.
Hebben we onze pony duur gekocht? nee, wanneer mijn kids (3) eens zonder toestemming naar de ponny's gaan weet ik dat mijn pony's ze niets zullen doen (expres= moedwillig) mijn dochter is blij met haar pony, ze kan er tuttelen wat ze wil enz.

Kost daarom Max in verhouding meer, nee, het is en blijft wat een gek ervor geeft.
Mijn kwpn merrie (redelijk papier) netjes berden en betuigd, geen gebreken of ondeugden, super braaf en eerlijk is verkocht voor 4500 ngld met zadel, hoofdstel, dekens, beenbeschermers etc december jl
Je hebt handelaren die zijn afstamming gebonden: daar betaal je bijv. voor een iglesias 17000,-- en voor een marachino 3000,-- ngld bij een ander is het net andersom(zelfde leeftijd zelfde soort paard= potentie)
Het een en ander ligt aan de "marktwaarde" van het paard qua afstamming en handelaar.

Heb je een paard gevonden dat bij je past en je weet wat wat je wilt, dan is de prijs afhankelijk van wat kun/wil je betalen, de een koopt een paard voor 10000 gulden die mij bijv nog geen 1500 waard zou zijn en andersom.

Jij moet bepalen wat Max jouw waard is/wat je wilt en kunt betalen en dat bod uitbrengen, ze kunnen laten of nemen. Ga niet over je maximale. Biedt iets minder van wat je wilt betalen, om ruimte te hebben voor onderhandelen, ze gaan er warschijnlijk toch boven zitten...
En rijdt het paard een x aantal dagen niet maar wel de dag vvoordat die handelaar komt, als ze dan zeggen dat hij al een aaantal dagen niet gereden, is kun jij zeggen: gisteren heb ik hem nog gereden }>
(is een rot truc, maar werkt soms wel)

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-02 20:23

Misschien moet ik maar gewoon verder kijken. Max blijven rijden tot ie gaat, intussen beetje (flink) doorsparen, ouders manipuleren, en dan rustig op zoek gaan naar een leuk paardje. Ik bedoel, als Natas me dan enkel geld wil aftroggelen (en intussen zo schijnheilig doen als de pest), dan kan ik beter een paard kopen van iemand anders.