Wat kost het ong. om je paard te laten trainen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noah
Berichten: 39
Geregistreerd: 23-09-01

Wat kost het ong. om je paard te laten trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-02 20:46

Ik zou graag willen weten of iemand weet wat het ong. kost om mijn 3-jarige merrie te laten (aan)rijden door een proffesioneel iemand. Ik ga er hierbij dan vanuit dat ze daar tijdelijk in pension komt te staan.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 20:57

rond de 1000 gulden per maand

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 21:04

De meeste professionele ruiters vragen inderdaad zo rond de 1000 gulden per maand.
Mijn vorige paard heeft indertijd zo'n 6 weken in pension gestaan, en dit heeft ca. 1500 gulden gekost "all inclusive".

mate
Berichten: 188
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 21:42

even op reageren hoor, wat een hoop geld!!! waarom probeer je het niet zelf met iemand die er verstand van heeft?? als je bij een manege staat is er vast wel iemand die er iets van af weet.
ik ga het binnenkort ook zelf proberen en weet zeker dat het gaat lukken met veel geduld kom je al een heel eind.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 21:53

Een goede vriendin van mij doet het ook. ze heeft nu alweer 3 paarden zadelmak gemaakt bij ons op stal ( paarden kwamen dan bij ons te staan) en is bij een stuk of 3/4 mensen aan huis geweest maar die woonden in de buurt.
Ik weet niet precies wat zij vraagt maar ze is iig een stuk goedkoper dan een prof. iemand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 09:17

Tussen 1000 en 1500 gulden per maand is een heel normaal bedrag. Vergeet niet dat daar ook de stalling en verzorging bij zit.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 10:40

ga alsjeblieft niet zelf rotzooien als je het zelf nog nooit gedaan heb,

Ik vraag 1000 gulden per paard (dus of het nu twee of zes weken duurt)
alleen compleet 'groene' paarden dus niet waar al mee ge*** is.

mensen vinden dit misschien veel geld maar op veel pensionstallen word al 500 gulden aan pensiongeld gevraagd, en wat is nu 500 gulden voor vaak een maand werk???

gertruud

Berichten: 131
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: oosterblokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 11:00

Persoonlijk vind ik idd 1000 gulden een minimumbedrag om je paard echt goed te laten beleren,voor minder kun je het eigenlijk ook niet doen als je denkt aan stalling en voer enz.
Als je het nog nooit zelf gedaan hebt kun je het imo eventueel wel doen MAAR onder goede professionele begeleiding,voor alles is immers een eerste keer. Als iedereen die het nog nooit gedaan had het ook nooit zou mogen gaan doen waren mensen die paarden beleren snel uitgestorven.
Al is het natuurlijk wel het beste voor je paard om gewoon professioneel aangereden te worden,daar heb je uiteindelijk toch het meeste aan.Wanneer je onder de 1000 gulden gaat zitten kun je gewoonweg niets verwachten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 11:14

Ik doe dat altijd lekker zelf. Ik vind een paard zadelmak maken en licht inrijden veel gemakkelijker dan de verder opleiding. En als het effe kan, neem ik al snel een half uurtje les, zodat ik weet dat het een beetje goed gebeurt. Ik ben er ook ooit mee begonnen, en toen ik begon, kende ik het ook nog niet.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 14:25

Ik heb onlangs twee paarden in africhting gehad, kostte 460 euro voor vier weken (inclusief stalling). Ik heb m'n paardjes inmiddels weer thuis en ben zeer tevreden over het resultaat. M'n vorige paard heb ik zelf gedaan, vond ik erg leuk, maar dat zat er nu niet in (ik word een dagje ouder, heb het erg druk, enz.). Het ligt er dus maar aan wat je wilt en wat je mogelijkheden zijn of je 't zelf doet of laat doen.

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 19:23

zoek gewoon een goede club en vraag daar iemand met vldoende ervaring

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 23:06

Pas wel op waar je het laat doen... Ik hoor verhalen (en zie zelf ook wel ens wat)hoe de paarden bij ons in de buurt aangereden worden, en dat gaat erg kort door de bocht en niet vriendelijk. Meer massawerk! Je paard is een nummer. En komt daarbij ook niet de box uit behalve voor dat halve uurtje per dag... Dan doe ik het liever zelf...

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 23:24

Dat je waarschijnlijk wel rond de 1000 gld kwijt bent zou kunnen ja. Maar als je iemand vind die het voor minder doet wil het nog niet zeggen dat die het automatisch niet goed doet toch?
Ik denk dat je zelf moet kijken hoe je vind dat het gaat. Je zou haar ook zelf in kunnen rijden, en het geld besteden aan goede instructie...

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 00:26

Het inrijden van het paard is vind ik het een van de meest ingrijpende dingen die het dier meemaakt en ook een van de dingen waar het meest "mis" mee kan gaan.

Ik vraag ook 450.- euro per maand. En dat is op lange termijn goedkoper dan een paard die verkeerd is ingereden corrigeren. Daar gaat namelijk veel meer tijd inzitten!
Tevens vind ik dat degene die het paard inrijdt best een risico loopt op ongelukken. In elk geval vaak meer risico dan het trainen van een beleerd paard. Ook daar betaal je dus voor.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 11:21

wij doen het voor 200,- per maand.
dit is meer omdat ik hier niet van hoef te leven en het gewoon als hobby zie.

wel veel ervaring (15 jaar).
en op een rustige manier, dus ik neem geen paardjes aan die binnen 2 weken weer terug moeten zadel en ruitermak...
dit kan je n.l. nooit van te voren zeggen want elk paard is anders.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 17:24

joyce B schreef:
Pas wel op waar je het laat doen... Ik hoor verhalen (en zie zelf ook wel ens wat)hoe de paarden bij ons in de buurt aangereden worden, en dat gaat erg kort door de bocht en niet vriendelijk. Meer massawerk! Je paard is een nummer. En komt daarbij ook niet de box uit behalve voor dat halve uurtje per dag... Dan doe ik het liever zelf...


Maar dan is ie op et laatst (als het goed is) wel goed aangereden. En dat is toch een hoop waard! Ik zie zoveel paarden van mensen die het zelf wilden doen en die zijn compleet verreden of soms gewoon echt gevaarlijk en een prof kan het weer kan overdoen. Het 'gekke' is dat je dat soort dieren nooit bij profs tegenkomt maar alleen bij particulieren.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 19:49

Ik betaal alleen aan stalling al 290 euro. Dus ik vind 450 Euro per maand echt niet veel voor stalling en inrijden bij elkaar.

Noah
Berichten: 39
Geregistreerd: 23-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-02 20:20

Hallo,

Ik ben inderdaad bang om haar te verprutsen en daarom wil ik het laten doen. Maar dan is het nog de vraag; wie zou dit goed en netjes kunnen doen. Weten jullie misschien iemand in Drenthe die dit doet?

Alvast bedankt!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 21:18

naiade schreef:
dit is meer omdat ik hier niet van hoef te leven en het gewoon als hobby zie.
wel veel ervaring (15 jaar).


Sorry alvast, beetje offtopic, maar ik zie in je profiel dat je 19 bent. Betekent dat dat je je eerste paard inreed toen je 4 was?
Dan moet je echt meer gaan vragen, want dan ben je een megasupernatuurtalent... Haha!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 23:22

Sonja"]
[quote="naiade schreef:
dit is meer omdat ik hier niet van hoef te leven en het gewoon als hobby zie.
wel veel ervaring (15 jaar).


Sorry alvast, beetje offtopic, maar ik zie in je profiel dat je 19 bent. Betekent dat dat je je eerste paard inreed toen je 4 was?
Dan moet je echt meer gaan vragen, want dan ben je een megasupernatuurtalent... Haha!
[/quote]

ik rijd sinds ik 4 ben.... op mijn twaalfde reed ik mijn eerste pony in en sinds 2 jaar doe ik het ook voor andere.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 23:37

Als alles zo veel moet kosten en altijd erg veel ervaring nodig zou zijn, zou er geen kleine pony meer goed zadelmak gemaakt kunnen worden !

Binnen een week of 3 zijn hier onlangs 2 welsh sektie A pony's ingereden (onder begeleiding uiteraard) door een meisje van 10 en dit is prima verlopen allemaal.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 15:27

lageveld schreef:
Als alles zo veel moet kosten en altijd erg veel ervaring nodig zou zijn, zou er geen kleine pony meer goed zadelmak gemaakt kunnen worden ! Binnen een week of 3 zijn hier onlangs 2 welsh sektie A pony's ingereden (onder begeleiding uiteraard) door een meisje van 10 en dit is prima verlopen allemaal.


Klopt; als het goed gaat kan dat. Maar soms gaat het niet helemaal goed! En dan moet je dus wel iemand hebben dieop dat moment weet wat er moet gebeuren. Een vriendin van mij is op zoek naar een nieuw paard en ze komt weer zoveel jonge paarden tegen die gewoon niet netjes aangereren zijn en waar al van alles mee aan de hand is (niet willen stilstaan, er van doorgaan, mondproblemen, enz.).

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 17:00

Hoi,

Wij doen het voor z'on 14/15 euro per dag. Paard staat bij ons, komt in de wei en wordt met veel geduld en respect aangereden tot het niveau dat de eigenaar zelf wil.

Groetjes
Denise

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 12:12

gertruud schreef:
Persoonlijk vind ik idd 1000 gulden een minimumbedrag om je paard echt goed te laten beleren,voor minder kun je het eigenlijk ook niet doen als je denkt aan stalling en voer enz.
Wanneer je onder de 1000 gulden gaat zitten kun je gewoonweg niets verwachten.
Verward Verward wij vragen ook minder en hebben meer dan 20 jaar ervaring! alles gaat rustig, eerlijk, wij nemen de tijd en hebben respect voor een paard! dus onder de 1000 gulden kun je wel zeker iets verwachten Gertruud Knipoog net als: boven de 1000 gulden geeft echt geen garantie dat het paard nog alle vertrouwen in de mensen heeft en niet voor de rest van zijn/haar leven verpest!!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 12:22

150 gulden per week incl stalling en voer. Goedkoper als je zelf langs moet komen omdat het paard dichtbij staat. Dit zijn bedragen bij een particulier.
Eigenaar mag er bij zijn, evt. zelfs helpen met vasthouden, uitleg longeren enz.
Dat zie ik als ideaal, je mag als eigenaar alle vragen stellen, aanwezig zijn, krijgt zelf ook hulp enz. Dit krijg je vaak alleen bij een particulier.
Hoewel er natuurlijk ook goede stallen zijn, maar vaak duurder.