verzekering/verantwoordelijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-01 23:11

even een paar voorbeelden, ik wil graag van jullie weten wie er verantwoordelijk is:

1) Bij ada in de les valt een meisje van de pony, doordat de pony schrikt, meisje breekt been.

2) Bij ada in de les valt iemand van een pony doordat een beugelriem breekt.

3) Ada geeft ipv les een buitenrit. Tijdens de rit valt er iemand af, en breekt wat

4) Tijdens het poesten gaat pony op iemands teen staan, persoon breekt teen.

5) Pony van Ada bezorgt pensionpaard dat in de zelfde wei staat, een wond.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Wie is wanneer verantwoordelijk?

EN hoe kan je je als "bedrijf" het best verzekeren tegen ongevallen?


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 23:24

Wie is <b>ADA</b> Verward
Haha! Nee flauw. Ik weet er ook niet genoeg vanaf. Heb net ook een vraag gesteld over de verzekering van verzorgpaarden. Het blijft allemaal een beetje onduidelijk wat betreft aansprakelijkheid dus ben benieuwd naar de reacties?

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 08:42

s
Laatst bijgewerkt door janna op 14-02-22 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 09:00

En als je nou van tevoren hebt vastgelegd dat ik verantwoordelijk ben voor 1 speciaal paard van "Ada"?
Kan dit?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 09:22

De boer waar mijn paard staat heeft ons er laatst op aangesproken dat de eigenaar van het paard verantwoordelijk is als dat paard in kwestie iemand anders verwondt, andermans paard verwondt of andermans spullen kapot maakt. Hij zei ons dat we een aansprakelijkheidsverzekering voor paarden af moesten sluiten. Ik dacht "ik ben toch al verzekerd" en heb m'n eigen verzekering gebeld met de vraag "ben ik verzekerd als mijn paard iemand iets aan doet?". Zei zeiden van wel, zelfs als het paard bij iemand anders staat. Verzekeringen kennend zullen ze wel moeilijk gaan doen als het eenmaal zo ver is, maar dit is wat ze mij vertelden.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 09:40

De eigenaar is altijd verantwoordelijk. De enige manier om daar onderuit te komen, is de ruiters/verzorgers/pensionklanten een verklaring te laten ondertekenen, waarin staat dat zij dat overnemen. Deze verklaring moet dan wel voldoen aan alle regels voor een rechtsgeldig document.

Overigens moet je je als je lessen geeft enzo inderdaad wel extra verzekeren, anders heb je echt een probleem als er wat gebeurt!

Sonja.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 10:08

Nou ik ga in Amerika ponyles geven maar daar hoef ik me niet voor te verzekeren (ben verder overigens wel helemaal gedekt Lachen ) Het kamp is daar namelijk verantwoordelijk voor als er iemand valt oid. Ik heb het idd nagevraagd want stel ik sta daar les te geven en zo'n pony gaat ervan door whoop, kindje eraf en been gebroken. Tsja... kan je niks aan doen lijkt me.

allegria
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 10:18

er is via interpolis meen ik een verzekering te regellen voor paardenbedrijven maar voor je die krijgt moet je een vergunning hebben enzo is echt niet snel geregeld helaas

julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 11:40

Als je een gewone WA verzekering hebt, is de schade die je paard aan anderen veroorzaakt meeverzekerd, het bedrag weet ik niet precies. Je paard zelf is niet verzekerd!
Als iemand in de les van een paard knikkert, en er vrijwillig is opgeklommen is ie volgens mij zelf verantwoordelijk, en niet de eigenaar van het paard!
Bij ons is ook een keer een meisje van het paard gevallen, en had een open armbreuk, ontzettend vervelend hoor, de ouders hadden gevraagd of ze er eens op mocht zitten, en toen gebeurde het al. Ze wilden ons naderhand aansprakelijk stellen voor de breuk, maar ze hebben geen poot aan de grond gekregen. Hoe vervelend ik het ook vond, ik voelde me ook niet aansprakelijk.
Wil je je paard verzekeren dan moet je een aparte verzekering afsluiten, en goed kijken, dat je bepaalde dingen niet dubbel verzekerd, want dat hoeft dus niet. Party!!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 13:08

x
Laatst bijgewerkt door janna op 20-02-22 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Ju-Ju

Berichten: 55
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 10:47

Hoi, Hier kan ik je wel een beetje : Lachen bij helpen. Het werkt volgens de nl wet zo. ten eerste moet de manege of in dit geval Ada de bordjes eigen risico.... op hangen.Doet ze dat is het merendeels eigen risico geen verzekering, rechter die Ada zal vervolgen als er ddna iets gebeurd wt ze heeftzich ingedekt met die bordjes. dan is er nog een artikel in het wetboek die zegt dat als er iets gebeurd op het terrein van iemand anders op het eigendom van Ada in dit geval dan is en blijft zij hoofdaansprakelijk voor de ongelukken die daaruit vloeien maar dit zou alleen opgaan als ze niet verantwoordelijk met haar tken is omgegaan ik ben een B ruiter en ik word op een paard gezet dat een beetje nuts is dan is en blijft zij aansprakelijk.. want dit is voor de wet toedoen met weting. ..het is dus een heel krom iets en een echte lijn is er niet in te trekken. je vroeg een paard waar jij verantwoordelijk voor wilt zijn dat kan maar zet het zwart op wit . succes Judith


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 bezoekers