2 lijnen longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

2 lijnen longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-02 22:00

Ik longeer altijd met een singel om en met bijzet, nou hoor ik jullie vaak over dat met 2 longeerlijnen longeren, hoe moet dat nou precies, waar moeten de lijnen door en moet de achterste achter zijn kont langs???
Ik wil het wel eens proberen maa weet niet precies hoe het moet en ik wil het niet fout doen.

groetjes anique


marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 10:16

hier heb je speciale lijnen voor, genoemd dubbele longeerlijn deenen gaat rechtstreeks van het paard naar jou toe en de ander aan de andere kant langs zijn lijf achter z'n kont door. dt heeft het effect dat het paard meer met de achter hand moet gaan werken je hebt hierbij ook geen zweep nogig wnat als je de lijn achter zijn kont aanspant heb je het zelfde effect.
deze zijn gewoon te koop in de ruitersportzaak en divoza en horselover leveren ze ook.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 11:51

je hebt wel een zweep nodig hoor. Het is erg belangrijk dat je paard voorwaarts blijft en dat lukt niet bij elk paard zonder zweep. Als je de lijn achter zijn kont aanspant, geef je ook druk op het bit en daardoor zal ie niet per se door gaan lopen.

Ik ben pas bij Abby gaan kijken hoe het moet en heb het nu zelf 2 x gedaan. Het is even oefenen, maar ik vind het wel fijn dat je zelf de stelling, buiging, diepte etc kan bepalen. Het paard kan ook lekker doorwerken omdat je niet steeds alles hoeft om te stellen.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-02 13:57

het lijkt mij inderdaad ok wel handig, alvast bedankt, maar moet de lijn gewoon over zijn staart???

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 15:04

nee er onder door

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-02 15:10

ok bedankt!!!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 09:39

de lijn zit er soms onder en soms erboven want hij gebruikt zijn staart wel eens voor een vliegje ofzo. Je hoeft daar niet zo op te letten.

Ik zou het niet zomaar gaan proberen als ik jou was. Eerst even hulp vragen aan iemand die het kan.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-02 09:59

ja, je hebt wel gelijk, misschien is er iemand op stal die het ook kan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: StonedRomy en 93 bezoekers