vliegendek... verstandig of niet???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

vliegendek... verstandig of niet???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-02 18:46

Ik zit te denken om een vliegendek aan te schaffen.
wij lopen nogal eens met pablo buiten en dan ben je continu bezig om die dazen van hem af te slaan.
Ik spuit hem al in met azijn en hij krijgt knoflook maar dat helpt allemaal niets.

Nou wou ik dus een vliegendek aanschaffen.
Iemand ervaring ermee??

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 19:13

Sta in bosrijk gebied en vanaf juni ondenkbaar om zonder vliegendeken en hals met kopstuk buiten te rijden.

Op dit moment bijna onmogelijk om de bossen in te gaan, laat op de avond gaat wel. De zwermen zitten dan om mij en in mijn haren etc, grrrr. Ga ik zonder mijn paard in te pakken (de groene ridder) wordt hij knettergek.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 19:23

Ik heb er afgelopen week een gekocht. Mijn hafje kreeg namelijk onmiddelijk onwijs grote bulten als hij geprikt werd. Hij zat echt helemaal onder en hij kreeg er een onwijze jeuk van.
Ik heb niet zo'n hele dure gekocht (34.50) met hals. Helaas bleef hij 's nachts niet goed zitten, hij ging helemaal naar voren (riempje onder z'n staart trok hij er gewoon onderuit). Gewoon zelf bilriemen aangemaakt en nu blijft hij prima zitten (kreeg er een dekensingel bij).
Hij is daarna niet meer lekgeprikt (alleen een paar op z'n nek), weet niet of dit alleen door het dek komt of niet, maar volgens mij heb ik het voor een deel aan het dek te danken *LOL*

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 19:25

Marieke_14 schreef:
. Mijn hafje kreeg namelijk onmiddelijk onwijs grote bulten als hij geprikt werd. Hij zat echt helemaal onder en hij kreeg er een onwijze jeuk van.


Hier idem. Gigantische bulten, waar ze last van had. Dus nu staat ze helaas ook dag en nacht met vliegendeken op.
Niet ideaal, maar beter dit dan die vieze vliegen.

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 20:35

als ze echt last hebebn van de vliegen en dazen dan zou ik wel een vliegendeken aanschaven met een hals het liefst.
Moet je eigelijk ook effen z'n frontriem kopen met van die sliertjes eraan zodat er geen vliegen of andere vieze beesten in de ogen gaan zitten.
Dat blijft dan over als ze helemaal onder de deken bedekt zijn.

Kiekeboe

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 20:49

vreselijk die dazen!!! ies staat aan de waal (aan het water dus) dus hier is het niet te harden!! ze heeft geen vliegendek op maar wel een 'gaasje' voor dr ogen.. tja en de rest van de vliegen.. ik weet het ook niet hoor. ik denk dat zij het dan van zich af zou krijgen op een of andere manier..?

als jou paard het zelf niet af kan krijgen enz. zou ik het wel kopen!! je kan het altijd proberen toch??

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 21:51

Jurga rijden wij zomers ook helemaal ingepakt in vliegendeken en kap. Niet dat het alle vliegen tegenhoud en het super blijft zitten, maar het scheelt heel wat. Met knoflook heb ik echter supergoede ervaringen...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: charootje, Nirvana95, Patriesje en 106 bezoekers