Ik brand bij mijn paard zijn baard altijd weg, omdat scheren bij hem erg lelijk wordt op het hoofd. Mijn paard is een erg luxe tinker, en zo'n baard past gewoon niet bij hem. Helaas heeft hij ondanks zijn hele luxe uiterlijk wel de hoofdbeharing van een 'normale' tinker, en dat is dus veel en dik.
Als ik het scheer onder zijn kaak zie je echt heel duidelijk waar geschoren is. Het hele hoofd scheren is ook geen gezicht, dan zie je ook een duidelijke scheiding tussen hoofd/hals.
Ik brand het dus weg, dat geeft heel wat minder contrast omdat alleen de baardharen die langer zijn dan de rest wegbranden. Maar zijn hoofd is zwart, en je blijft dus verbrandde haarpunten zien als lichtere spikkeltjes..... En die krijg ik niet weg. Niet met een borstel, en niet met een poetsblokje. Ook met mijn nagels heb ik het al geprobeerd, werkt ook niet.
Als het alleen onder zijn kaak zou zijn was het niet zo erg, maar bij hem moet ik om het netjes te krijgen ook de haren op zijn wangen en de zijkant van zijn neus wegbranden, en dat zie je dus wel goed.
Iemand de gouden tip om dit weg te krijgen?