Welke rijbroek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 23:11

Eurostar Diana thermostof bandplooi. Zo, die heb ik dus. Zit fantastisch.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 23:23

Ik heb nu een Eurostar Finale thermo, kindermaatje Haha!
Echt een fijne broek, vooral die steekzakken Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 23:34

Had net een paar vriendinnen te eten waarvan er eentje binnenkort weer wat fanatieker wil gaan rijden. En daar hoort een nieuwe rijbroek bij. Heb haar ff de oude Divozagids laten doorbladeren (de nieuwe heb ik tenslotte nog niet) en met haar afgesproken dat we binnenkort een keertje naar Zoetermeer gaan. Denk dat ik haar ook maar ff de link van dit topic ga sturen. Lachen

Ik heb overigens hele simpele Eurostar Sprintjes die al jaren meegaan, en sinds kort een Carousel oftewel een speciale 'kussentjes-rijbroek' voor endurance. Misschien komt er binnenkort ook nog een broek met leren kont bij.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 09:19

Eurostar Carina. Zit super!
Kleine kanttekening: Ben net terug van een trektocht in Frankrijk. Had een antracietgrijze en een bruine broek bij me. De antracietgrijze is prima gebleven, de bruine is op m'n bovenbenen helemaal gebleekt! Die kleur houdt dus niet zo goed. Huilen

En ik ben ook niet zo weg van een leren zitvlak. M'n broek blijft wel in 't zadel "plakken" maar ik kruip omhoog in die broek! Zit ik dus nog niet goed!
Laatst bijgewerkt door Alvaron op 17-07-02 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 09:48

Bijna iedereen gaat wel voor Eurostar.
Ik ook. Vind ze heerlijk zitten en gaat lang mee.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 09:50

Ik heb een Eurostar Husaar, met kunstlederen zitvlak dus, en die zit erg lekker. Maar mijn rijbroek met kunstleren zitvlak van het eigen merk van Divoza zit ook erg lekker. Nadeel daarvan vind ik alleen dat hij zo hoog in de taille sluit met een hele dikke band. In de zomer is dat toch net iets te warm. Maar qua zitcomfort is het een aanrader. Beiden zijn niet zo duur trouwens.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 11:43

Eurostar, alleen daarvan gaan de gulpen heel snel stuk!
Verder heb k nu ook een broek van een belgisch erk, zit ook lekker, maar net zo lekker als mijn eurostars!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 14:11

Ik heb ooit , a long long time ago, eens 2 broeken bij Rocket besteld (=minipostorderbedrijfje) niet duur, niet veel bijzonders maar gaan errug lang mee.(terwijl ik ook iedere dag aan heb)
Ik heb nu ook een Eurostar en die zit toch wel erg lekker!!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:45

ik heb 3 eurostars, de ene 7 jaar oud, de andere 6 (deze zijn allebij de goedkoopste versie), nummer 3 is een corsica die ik nu zo'n 2 jaar heb. de corsica en de oudste eurostar houden zich prima, en helemaal die oude, zo vaak gedragen en er zit nog geen pluisje op! (alleen zijn die 2 goedkope me nou (na 7!! jaar) eigenlijk te klein Huilen
Verder heb ik 2 mondoni's (de sahara en die met die hoge band met 'n uitgesneden V-tje). Zitten goed, maar verkleuren onwijs (maar ze zijn wel iets van 95% katoen...)
M'n wedstrijdbroek is een bandplooibroek van Equipage. Mooie broek, heerlijk prijsje (70 GULDEN!)

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 22:36

Karin, hoe kom je aan die ´kussentjes´broek? Lijkt me heerlijk, en misschien ook wat minder lelijk dan de Endurancebroeken met een mooie streep bloemen op de zijkant.. Lachen Waar heb je het gekocht? Foto´s? Prijzen??? Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 22:40

Mandy: ik heb 'm overgekocht van Ineke hier op Bokt, die had er eentje die ze 1 of 2 keer had gedragen aangezien ze geen endurance meer rijdt. Maar je kunt ze bestellen bij Niset Plug van Equestrian Nomads, je hebt haar vast al wel gezien op de endurance mailing list.

Die broeken met die 'bloemenstreep' zijn trouwens dezelfde, maar je kunt ze in verschillende kleuren kopen hoor. Je kunt ze zelfs bestellen in de kleurencombinatie die je zelf het mooist vindt. Die van mij is koningsblauw met een witte streep, vind ik eigenlijk wel heel 'snel'. Maar je kunt bijv. ook twee kleuren blauw kiezen, of helemaal zwart. Met die bloemetjes vind ik ook niks...

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 11:51

Ik ben sinds kort helemaal weg van Pikeur (model weet ik niet precies)!
Zit zalig, zowel bij warm als bij kouder weer en het lijkt wel of je geen rijbroek aanhebt. Dromen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 20:06

Ik had ook altijd horka, maar ik kreeg last van wat vage doorrijplekken (bleek aan het zadel te liggen), dus vorig jaar ging ik op stap en kocht ik een GoldenDress, brede band (heeerlijk!) en goede stof. Ik was helemaal happy. Nadeel was dattie dik was, dus ik terug naar de winkel, heb ik van de week een schitterend megadun exemplaar aangeschaft.
Is wel redelijk duur, maar ik vind het echt geweldige rijbroeken, model is echt perfect, niet te lang, niet te kort, lekker strak (absolute must voor mij) en die brede band, dat zit zo lekker. Bovendien heeft het mijn rug gered toen ik ophet asfalt kletterde. Morgen ga ik mijn dunne voor het eerst echt uitproberen in de klasse II, echt ZALIG!

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 20:20

Ik heb een witte en een gruite van pikeur en die zitten me veeeeeel beter dan mijn eurostar, die past gewoon niet helemaal bij mij. Leren zitvlakken vind ik echt knudde veel te hard Haha!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 23:23

ik wil ook geen leren zitvlak.
heb er 2 liggen maar beide draag ik bijna nooit.

voor de endurance heb ik een global met lycra, super goedkoop, erg zacht en rijd super.

verder draag ik bandplooi van eurostar.

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 09:27

Je zou gewoon eens bij een grote winkel moeten gaan kijken waar ze een heleboel verschillende merken/soorten rijbroeken verkopen.
Kun je vanalles passen en zelf beslissen wat het lekkerst zit.
En met echt leer als zitvlak moet je oppassen. Dat wordt keihard als je het in de wasmachine gooit!!
Beter is dus kunstleer, kun je het gewoon wassen...

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 15:27

misschien een stomme vraag maar van zo'n leren zitvlak, gaat dan je zadel niet erg van verslijten ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 15:27

Pikeur!!