Dreadlocks uit een staart halen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilly

Dreadlocks uit een staart halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 17:05

Hallo allemaal,

Wie weet heeft iemand van jullie dé tip voor mij, vandaar dit topic.

Mijn 2,5 jarige merrie komt over een paar weken van het land af. Ze heeft een erg mooie volle staart, maar er is 1 nadeel. Haar staart heeft ongelooflijk veel dreadlocks Boos!
Vorig jaar als jaarling was dit ook al het geval, maar toen in mindere mate. Ik heb toen welleens geprobeerd om de staart weer goed te krijgen, dus pluizen en met anti klit erin, zelfs met conditioner maar de dreadlocks draaiden gewoon weer terug na een paar tellen Clown

Heeft iemand hier ervaring mee, of de gouden tip Haha!

xx_Irisje

Re: Dreadlocks uit een staart halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:07

heel voorzichtig pluizen en als de klitten eruit zijn even goed borstelen, zodat het niet in de zelfde posistiee blijft hangen..
dan kan t minder snel trug draaien.

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:14

ja nou dat probleem heb ik ook.. ookal pluis ik hem uit.. twee dagen erna zitten er weer dreadlocks in..
nou heb ik sindskort een nieuw middeltje ontdekt, magic heet het en zit in een cilindervormige verpakking met een rode dop.. eerst wassen, dan magic erin en daarna laten drogen, dan met een gewone haarborstel vanaf onderaf beginnen met kammen en daarna antiklit erin en het wordt weer een supervolle staart,, alleen als hij dan in de modder heeft gerold dan worden het langzaam weer dreadlocks maar zo kun je ze er redelijk makkelijk uithalen en is het een stuk minder als je het de volgende keer moet doen..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:15

Jeetje, die krijg je niet meer uit. Tenzij je elke dag aan het borstelen slaat maar dan krijg je zo'n ielig staartje.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 17:20

MoonChloe schreef:
Jeetje, die krijg je niet meer uit. Tenzij je elke dag aan het borstelen slaat maar dan krijg je zo'n ielig staartje.

Bloos!
Meen je dat nou Bloos Die dingen moet je er toch wel uit krijgen Verward *heeft nog steeds hoop*

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:21

Sjuulie schreef:
ja nou dat probleem heb ik ook.. ookal pluis ik hem uit.. twee dagen erna zitten er weer dreadlocks in..
nou heb ik sindskort een nieuw middeltje ontdekt, magic heet het en zit in een cilindervormige verpakking met een rode dop.. eerst wassen, dan magic erin en daarna laten drogen, dan met een gewone haarborstel vanaf onderaf beginnen met kammen en daarna antiklit erin en het wordt weer een supervolle staart,, alleen als hij dan in de modder heeft gerold dan worden het langzaam weer dreadlocks maar zo kun je ze er redelijk makkelijk uithalen en is het een stuk minder als je het de volgende keer moet doen..

Ik geloof dat ik dat spul ook heb wat jij bedoeld. Ik doe dat er altijd in na het wassen en daarna ga ik het uitpluizen maar de volgende dag zitten er alweer dreads in. Misschien dat het beter helpt als ik het om de paar dagen erin doe en het bij zou houden? Vind ik alleen teveel moeite en dan heeft hij binnenkort dalijk veel minder haar door al dat uitpluizen Tong uitsteken
Zilly zoals ik in het andere topic ook al zei heb ik dus geen tips voor je, wens je succes met dé tip zoeken en uitproberen Tong uitsteken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:23

mijn shet heeft dit dus in zijn manen, mijn fries in de staart, staart doe ik niks aan, heeft toch geen nut, de manen van mijn shet zitten sinsdien in de vlecht!

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:23

ehm 1 x goed uitpluizen?
en dan na afloop er een vlecht in doen.. zodat het niet opnieuw in elkaar kan draaien?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:24

Die van mij heeft ook dreads.
Ik borstel ze er eens in de zoveel tijd uit met een harde borstel.
Beetje meedraaien,en uitpluizen..
Ze zitten overal...
In haar manen,voorpluk,staart en sokken...
Koe

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:17

Zilly schreef:
MoonChloe schreef:

Bloos!
Meen je dat nou Bloos Die dingen moet je er toch wel uit krijgen Verward *heeft nog steeds hoop*

Als je elke dag fanatiek borstelt wel. Maar daarmee trek je dus ook haren mee.

Des te langer de dreads er in zitten gaan ze later ook zo "groeien" dan is de enige oplossing afknippen vanaf de staartwortel. Maar dat is toch zo zielig he, een paard zonder staart Scheve mond

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:22

nou zilly zal ik dan maar haha Haha!

(je hebt vast wel een schaar op stal) Haha!
Laatst bijgewerkt door IngridM op 10-09-06 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:24

wassen, shampoo en crèmespoeling

dan met anitklit er in spuiten, harde borstel pakken en onder de staartwortel de haren vasthouden .. dan wat er onder hangt met de borstel uitkammen, als het goed genoeg uitgekamt is met de borstel pak je een haarborstel voor mensen en kam je hier ook voorzichtig mee door, om de 2 dagen gewoon met een harde borstel borstelen en je hebt geen last meer van dreadlocks Knipoog

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:25

Sjuulie schreef:
nou heb ik sindskort een nieuw middeltje ontdekt, magic heet het en zit in een cilindervormige verpakking met een rode dop..

ja dat ken ik, dat kunnen we ook proberen zilly
is heel zacht spul, ik vind het wel fijn.

en ik borstel staarten altijd pas als ze compleet klitvrij zijn, ik kam altijd dat werkt beter en dan verlies je minder haren.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:33

ik haal er hooguit per keer dat ik ze doorborstel maar 6 haren uit.. gewoon de staart goed vasthouden Knipoog

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:41

Dreadlocks eruit halen door de te wassen, cowboy magic erin... of de magic die jij bedoelt.. en dan voorzichtig kammen en dan de staart in een vlecht.

Succes!!
Laatst bijgewerkt door Nicole85 op 10-09-06 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:44

Wat willen jullie eigenlijk bereiken met een vlecht erin ?

we kunnen moeilijk de staart altijd ingevlochten houden.......

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:45

als hij dan de hele tijd naar de vliegen slaat raken de haren niet opnieuw in de krul Knipoog

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:46

khOuuvnnjOuu schreef:
als hij dan de hele tijd naar de vliegen slaat raken de haren niet opnieuw in de krul Knipoog

ja dat begrijp ik maar dat is natuurlijk geen structurele oplossing.......

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:48

nee, dat is maar voor een paar dagen .. en dan blijven de haren beter zitten daarna Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:52

ik doe zelf bij mijn shet in zijn manen ook vlecht, en het helpt echt wel!!! bij de staart van mijn fries laat ik gewoon lekker dreadlokken en met wedstrijd uitpluizen vlecht erin 2 dagen laten zitten, 1 dag los en wedstrijdje rijden!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:12

haha ja maar ze zitten er met magic ook zo weer in maar doordat ik het met een gewone mensenborstel kam een plasticken waar die punten nog best ver uit elkaar staan.. daardoor gaat het heel snel uit de knoop bij mij.. maar ik doe het alleen voor wedstrijden want anders houdt hij een iniminnie staartje over en dat is niet de bedoeling..

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:40

Overigens; de paarden op Jamaica doen een moord voor mooie dreadlocks hahaha

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:43

darkmoona schreef:
ehm 1 x goed uitpluizen?
en dan na afloop er een vlecht in doen.. zodat het niet opnieuw in elkaar kan draaien?

Hier sluit ik me bij aan!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 20:23

IngridM schreef:
nou zilly zal ik dan maar haha Haha!

(je hebt vast wel een schaar op stal) Haha!

*haalt de schaar meteen uit de poetskist* Haha!

Ik ga inderdaad dat Cowboy Magic spul eens proberen Lachen Ennuh, een vlecht in de staart van mijn paard 24/7? Daar begin ik niet aan hoor Bloos

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:29

Bij onze fries hetzelfde probleem... ik was 'm twee keer per week en doe er equistar in. Voor wedstrijden vlecht ik altijd. Ik heb heel veel werk aan die staart...maar het is wel de moeite waard.
Er schiet me een anekdote binnen van vroeger. Mijn vriendin mocht op een paard rijden. \De eigenaar van dat paard was een tijd geleden overleden. De beide zoons gaven het paard te eten, maakten de stal schoon, maar deden er verder niets aan. Die staart was zo in elkaar gedraaid dat het een stok was geworden. Wij met water en shampoo en cremespoeling aan de slag. We kregen de "stok"niet los. We wilden het afknippen, maar geen schaar ging er door. Dus hebben we de "stok" net onder de staartwortel afgezaagd met een zaag!!! Het was helemaal vervilt! Toen konden we het wassen en uitpluizen. En na een tijdje was het al weer aardig aangegroeid en had het dier een prachtige staart...maar dat agen...tja...dat was wel wat Haha!