prestige dressuurzadel of toch kieffer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 17:07

Trouwens toen ik dit zadel nog niet had en een keer op de stubben van mijn vriendin reed zei ik: ow mam, dit zadel wil ik ook! Maar nu ik die Ulla Salzgeber heb en 2 x in de week dat paardje rijd omdat zij op vakantie is vind ik 'm helemaal niet fijn meer Haha! Raar maar waar.... Persoonlijk vind ik een dikke kniewrong wel fijn, mijn oude Kieffer Wien had dus echt helemaal niks daar en dat vind ik dus echt niet fijn.
Trouwens Jes, kom maar weer eens een keer langs, kun je mijn zadel uitproberen Lachen


Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 17:43

het nieuwe paard op onze manege heeft een Kieffer Wien, en ik heb nog nooit in zo'n fijn zadel gezeten! Oja, 1 keer, maar dat was een barebackpad, haha Haha!

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 18:39

tja, ik ken Prestige niet uit ervaring, maar wel Kieffer. We hebben drie 'oude' Kieffers (>10 jaar), 2 * Aachen, 1 * Wien, die er goed uit zien en lekker rijden. IK heb nu net een Passier GG gekocht, en die zit idd wat beter, maar is dan ook bijna twee keer zo duur. Kan je dus een 'oudere' Kieffer absoluut aanraden.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 21:35

Ik heb wat betreft de kieffer ook in dubio gezeten, ook nog een topic over gestart, maar heb besloten het niet te doen, en door te sparen voor een beter merk 2e hands. Van Rijs bijvoorbeeld in zevenhuizen vindt kieffers dus echt helemaal niets en daar kun je voor niet zoveel geld een 2e hands kopen. Ik persoonlijk heb alleen maar erg letterlijk k*t ervaringen met kieffers (auw auw) en ben nu zoooooooo gelukkig met m'n passier, overigens ook 2e hands gekocht.

Maar om terug te komen op je vraag; ik heb een aantal prestige's gezien en dat is vaak ook zacht leer en zag er mooi uit. Hoe het zit of hoe het blijft, kan ik je echter niet vertellen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 21:55

Mits de pasvorm oke is voor je paard (da's natuurlijk het allerbelangrijkste) zou ik absoluut voor de Prestige gaan !
Zit werkelijk perfect, veel zachter en comfortabeler als de Kieffer.
Maar ieder z'n smaak natuurlijk, daarover valt niet te twisten.
Als ik t.z.t. een nieuw zadel nodig heb, dan ga ik zeker de Prestige Topdressage uitproberen, dat is m'n eerste keuze.
Dan maar hopen dat ie goed op m'n paardje ligt, da's prioriteit nr. 1 !

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 22:20

Het voordeel van de Kieffer Wien van mijn zus was dat hij op veel verschillende paarden pastte, haflinger van 1.50, KWPNmerrie met weinig schoft van 1.64, fries 1.62, KWPNer van 1.78, iel friesje van 1.70 etc. Ik heb er een halfjaartje mee gereden op de KWPN van 1.64 maar ik vond het voor geen meter zitten, ook heb ik eens op een Kieffer Lech gereden en dat vond ik ook niets. Dat is natuurlijk wel heel persoonlijk. Ook heb ik eens een prestige geprobeerd op de 1.64 KWPN en die pastte niet heel mooi, maar zat wel super lekker. Nu heb ik zelf een KN aangeschaft, ligt mooi en zit superfijn Kwijl

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 11:27

Ik heb zelf twee zadels van kieffer. Een vzh en een dressuurzadel. Ik wil niets anders dan kieffer, maar dat is heel persoonlijk.
Ik vind het een voordeel dat een kieffer makkelijk op veel verschillende paarden is te leggen.
Met prestige heb ik verder geen ervaring

Narigheid overkomt je, maar lijden is een keuze!!!

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 19:32

Ik zou absoluut voor de Prestige gaan.

Ik heb zelf een Prestige en hij zit echt heerlijk. Ik heb hem nu al op mijn derde paard liggen en die paarden waren alledrie heel verschillend van bouw en toch paste hij op alle paarden.
Over het algemeen vindt iedereen mijn zadel ook heerlijk zacht.
Toen ik dit zadel kocht hadden er al 20 zadels op mijn eerste paard gelegen en samen met een Kiefer Wien en deze Prestige waren dat de enige zadels die pasten.
De Kiefer zat voor geen meter dus de keuze was snel gemaakt.
Tot op de dag van vandaag heb ik er geen spijt van.
Ik heb zelfs al een koper voor dit zadel als ik hem de deur uit doe, maar dat zit er niet in.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marjelle1992, sterregoud, Unravelation, Wieke en 109 bezoekers