Ik vind persoonlijk van die wat dikkeren tegen de halslijn aan heel mooi, maar als je hele kleine knotjes hebt, die heel gelijkmatig zijn gevlochten mogen ze naar mijn mening ook wel iets erbovenuit komen... Alleen bij dat laatste heb je wel sneller het risico dat ze niet gelijk op 1 lijn zitten...
Ik heb de knotjes niet helemaal recht omhoog, aan de kant van de manen heb ik ze altijd een beetje naar de zijkant, maar ze hangen niet. Ze staan een beetje schuin omhoog... Ik had ze ook meestal allemaal precies even dik en groot.... Ik ben meestal wel tevreden over mijn knotjes
ik heb ze altijd aan 1 kant en dan zo dat je dr niet onder kan kijken... staat wel mooi .. rechtop vind ik perzoonlijk in mooj maar dat verschild ook wel per paard en of je met naald en draad vlecht of met elastiekjes.. ik doe t met elastiekjes.. vind ik beetje schijn mooier, met naald en draad vind ik het rechtop mooier maar dat is mijn mening
Ik heb ze altijd aan 1 kant hangen ( met naald en draad ). Rechtop vind ik echt afschuwelijk, meer iets voor tuigpaarden. Maar smaken verschillen. HEt hangt ook erg af van de vorm van de hals, bij het ene paard staat het ene mooier, terwijl dat bij een volgend paard weer slecht staat. Maar het liefst naar 1 kant dus.
Ik heb mijn knotjes altijd óp de manenkam, aangezien die van mij een fjordenpruikje heeft En ik vind wel dat knotjes netter staan op wedstrijden etc. en die van mij schuurt ook heel erg, dus moesten de manen wel kort
Het veschilt nogal per paard, zelf geef ik de voorkeur aan knotjes tegen de hals, maar dat is puur omdat ik dat fijner vind vlechten, dan weet ik zeker dat ze op 1 lijn zitten... Maar als je in staat bent om bovenop wat kleinere, fijne knotjes op 1 lijn weet te krijgen kan dat ook wel, maar dit laatste is denk ik meer geschikt voor paarden/pony's met een wat stevigere hals...
Ik vind recht omhoog niet mooi, dus bij Gwennie zitten ze altijd naar links. En dan niet heel veel van die ienieminie knotjes, maar gewoon een stuk of 9 redelijke knotten.
Op mijn opleiding werden wij verplicht een oneven aantal knotjes aan de rechterkant van de hals te maken( Ookal groeiden de manen links ). Erbovenuit steken mocht niet, een even aantal ook niet. Het liefst 11,13 of 15, liggend aan de hals en manen van het paard. Stond er 1tje omhoog of een beetje scheef, werd 'ie dr uit geplukt en mocht je opnieuw
Ik heb er bij Bas (Shetlander) meestal 8 of 9 redelijke knotten tegen de linkerkant van de hals... heb dus ontzettend goed opgelet op school