Fanta ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-02 11:38

geven jullie je paard dan nooit een suikerklontje , een pepermuntje of wat dan ook ?? ( calijn83 dat zijn ook mensen dingen !!! )

Nobody is perfect , my name is nobody Haha! *LOL* * hehe *


wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-02 11:39

vedder heef thet ook geen zin om hier een discussie over te beginnen , we worden het toch nooit eens *LOL* , maar ik wou alleen maar weten wie het wel gaf !!

Nobody is perfect , my name is nobody Haha! *LOL* * hehe *

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:42

waarom drankjes met zoveel suiker geven, als je paard dat helemaal niet nodig heeft?

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:49

wazzup schreef:
geven jullie je paard dan nooit een suikerklontje , een pepermuntje of wat dan ook ?? ( calijn83 dat zijn ook mensen dingen !!! )


Ik ga mezelf bijna vreemd vinden, mijn paard krijgt nooit een suikerklontje of pepermuntje. Hooguit een handje brokken na het werk of een appel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 12:33

wazzup schreef:
geven jullie je paard dan nooit een suikerklontje , een pepermuntje of wat dan ook ?? ( calijn83 dat zijn ook mensen dingen !!! )


Nee. Sorry oneliner, maar 't is niet anders. Ze lijden daar trouwens niet zichtbaar onder, lijken erg tevreden met hun eigen voer. Pffff meteen toch twee regels *LOL*

PS Heb wel eens in een vlaag van verstandsverbijstering een zak van die vanillebrokjes gekocht bij de Divoza. Hebben een half jaar in m'n poetskist gezeten, en daarna heb ik ze weggegooid.... Ik doe er nooit wat mee. Heb ook de pest aan happerige en schooiende paarden.
Onze paarden eten uit hun voerbak, niet uit de hand. Daarom zijn mensen soms ook zo verbaasd over de opvoeding van Mileen; een Fjord die niet door je heen tankt, blijft staan als ik het zeg, en niet schooit of hapt. Zo hoort dat.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 12:38

mijn paard krijgt: paardensnoepjes. Origineel he Haha!
Als ik pepermunt heb, krijgen ze best weleens een pepermuntje, maar aangezien ik zelden tot nooit pepermunt heb...... Haha!

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-02 19:05

die van mij krijgt ook geen pepermunt want ik lus het zelf niet dus ik heb het ook niet op zak , maar een suikerklontje heeft ze heel in het begin gehad omdat ze moest leren eten kreeg ik de tip om het met een suikerklontje te proberen Verward weet niet hoe het moet uitleggen maar volgens mij klinkt het zo nogal onlogisch !! maar voor de rest krijgt zei ook gewoon paardensnoepies maar jah discussie gesloten we worden het toch niet eens *LOL* *LOL*

Nobody is perfect , my name is nobody Haha! *LOL* * hehe *

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 19:14

Sonja schreef:
Tja, van je paard elke dag een klap tegen z'n kop geven gaat íe ook niet dood, maar doe je dat ook dan?


Ik heb het woord iedere dag niet laten vallen hoor... Ik weet niet hoe je daarbij komt maar ik snap zelf ook wel dat je zoet spul niet iedere dag moeten geven. Daarbij geef ik mijn verzorgpaard bijna nooit appelsap en fanta (ook nog nooit geprobeert trouwens) dus ik snap nou niet waar je moeilijk over doet. Maarja, ik hou er maar over op.. complete tijdverspilling.. Boos!

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 19:17

Als je dan toch perse wat extra's wil geven hou het dan bij een wortel of bij roggebrood, dat vinden ze meestal ook geweldig. En is een stuk gezonder dan al die zoete bende.

Nulla tenaci invia est via

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 20:47

Sinds ik een keer ben gebeten door mijn bijrijdpaard omdat hij van mij, in tegenstelling tot zijn eigenaresse, niet bij binnenkomst meteen iets in zijn mond geduwd kreeg (en vervolgens om het half uur nog eens wat, en dat bij een paard met voedernijd Frusty ), krijgen de paarden waar ik mee omga niks van me wat ze niet verdient hebben. Dus wel eens een appeltje na het rijden (ben niet voor niets de dochter van een fruitteler, daar mogen ze best van profiteren *LOL* ) maar verder bijna nooit extraatjes.
Maar wat ik wel interessant vind, is of bepaalde, niet conventionele extraatjes positieve bijwerkingen hebben. Natuurlijk, paardenvoer is compleet, maar er zijn bijvoorbeeld ook heel veel paarden die knoflook (in wat voor vorm dan ook) door hun voer krijgen tegen de vliegen (dus: weet nou echt niemand wat nou de gunstige bijwerking van grapefruits is? *LOL* )

"De meest interessante mensen zijn diegenen die op hun 25e nog niet weten wat ze met hun leven willen doen." (gelezen op een toilet in Arthurs' Pass, Nieuw Zeeland 2003)

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 23:31

Ik geef mijn paard (een ontzettend kijkerig paard dat heel snel bang is) meestal wel iets (bijv. een handje biks, brood of paardensnoepje) als ie iets gedaan heeft wat ie normaal nooit durft. Zo heb ik haar ook geleerd naar buiten te gaan (klinkt misschien stom maar ze durfde de stal niet uit) en naar de spuit (ook daar vond ze het eng). Nu loopt ze als een hondje achter mij aan naar buiten en naar de spuit. In de spuit heb ik haar zelfs los staan en tijdens het poetsen staat ze zonder halster op het "gangpad" als ik haar aan het poetsen ben. Met lekkernijtjes heb ik haar leren wennen aan dingen die ze dood eng vondt. Als ik nu naar buiten of naar de sput gan krijgt ze geen lekkers meer en ik heb ook nooit gemerkt dat het zo'n vervelend verwent paard is geworden. Ze bijt niet, hapt niet, schraapt niet met haar hoeven en staat altijd netjes stil. Met snoepjes hoef je dus geen verwent paard te kijgen dat zodra ie geen lekkers krijgt begint te happen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anja_96, Arlette1991, cabochon1, chocky84, Dries1990, Stef_Diva en 88 bezoekers